Projekti: Tšernobõl
Lähetetty: 22.5.2009 23:24
Tsernobyl.
Auto on siis n.105 000km ajettu venäläinen "laatuauto". -96 on valmistusvuosi, 2107 malli ja moottorina 1700i.
Kyseessä siis muistaakseni vuonna -06 motarilta alas/ulos ajettu yksilö. Tämän jälkeen keulaan ostettu miltei kaikki uudet osat lokareita, maskipeltiä, konepeltiä sun muita osia myöten ja koko auto maalattu, kunnes itse ajoin auton motarin kaiteeseen ~08 syksyllä.
Motonetistä uus loksu, etuvaloumpiot kotkasta, puskuri löyty hallilta ja kromilistan hain itäkeskuksesta. Oiskohan tullu maksamaan ton oman torveloimisen korjaaminen jotakuinki ~100e maaleineen päivineen.
Ööh. Sisusta on melkolailla orkkis, lukuunottamatta recaron sporttipenkkejä ja formulingin rattia. Takapenkit on tarkotus jossainvaiheessa päällystää uudelleen. Mersun sporttipenkit nahkapäällisillä kelpais, kunhan sellasen löytäis jostakin.
Soittimena toimii Pioneerin dvh-3900mp, joka toistaa myös dvd -leffoja sun muuta. Edestä löytyy vakiokajareiden paikoilta pioneerin 4" 2-tie kaiuttimet, ja takaata hattuhyllyltä 6x9":it. Kontissa yks spl -dynamicsin s-4002 -vahvistin ja 12" subwooferi. Jossainvaiheessa pitäis eteen saada joku erkkasatsi, vähän vaikee vaan alkaa sovittelemaan niitä kun en orkkissisustaa tahtois rikkoa.
Tuli myös tehtyä autoon kansiremontti, vaikkei tolla oo ajettukaan kun alle 100tkm. samalla imu- ja pakokanavat saivat snurrasta, muokkasin hieman venttiileitä ja imusarjaa samalla. Kansi kävi myös plaanattavana. ja siinähän ne suurinpiirtein onkin. Seuraavaksi kesäksi suunnitteilla nelipisteruiskun laittamista megasquirtin kera, nelipisteruiskun imusarja sun muut tilkkeet löytyvät jo valmiiksi. Suorasytytyspuolakin jo autosta löytyy valmiina niin saisi megasquirtin ohjaamaan sitäkin.
Alusta koostuu vähän kaikenlaisista osista. 124 -mersun sporttijouset edessä, takana 900:sen saabin etujouset ja bilsteinin iskarit. Eteen luultavasti haen hiacen tai el caminon iskarit lähipäivinä.
Vanteet on levitetyt pellit 8 ja 8,5" leveinä. Renkaina nykyään rullailevat Falkenin ze-912 185/60-13. Maavaraa vieläkin hieman liikaa...
Ja öö. Ei kait täs muuta. Aina kun jonkun jutskan saa autossa valmiiks ni seuraava onkin jo kehitteillä. Pohjapanssari etenee pikkuhiljaa, lauhari löytyy jo mut pitäs putkitukset tehä sille etupuskurin taakke ja hommaa joku ryöstökappale öljynsuodatinjalkaan, etuvalot on työnalla (xenon + oranssin vilkunkuvunpoisto) camberia pitäs saada lisää eteen + taakse (eteen varmaan jo huomenissa), eatonia ja megaruuttaa tulos jossainvaiheessa yms yms yms. Kyllä tää tästä...
http://sasu.kuvat.fi/kuvat/Lada+2107/



Auto on siis n.105 000km ajettu venäläinen "laatuauto". -96 on valmistusvuosi, 2107 malli ja moottorina 1700i.
Kyseessä siis muistaakseni vuonna -06 motarilta alas/ulos ajettu yksilö. Tämän jälkeen keulaan ostettu miltei kaikki uudet osat lokareita, maskipeltiä, konepeltiä sun muita osia myöten ja koko auto maalattu, kunnes itse ajoin auton motarin kaiteeseen ~08 syksyllä.
Motonetistä uus loksu, etuvaloumpiot kotkasta, puskuri löyty hallilta ja kromilistan hain itäkeskuksesta. Oiskohan tullu maksamaan ton oman torveloimisen korjaaminen jotakuinki ~100e maaleineen päivineen.
Ööh. Sisusta on melkolailla orkkis, lukuunottamatta recaron sporttipenkkejä ja formulingin rattia. Takapenkit on tarkotus jossainvaiheessa päällystää uudelleen. Mersun sporttipenkit nahkapäällisillä kelpais, kunhan sellasen löytäis jostakin.
Soittimena toimii Pioneerin dvh-3900mp, joka toistaa myös dvd -leffoja sun muuta. Edestä löytyy vakiokajareiden paikoilta pioneerin 4" 2-tie kaiuttimet, ja takaata hattuhyllyltä 6x9":it. Kontissa yks spl -dynamicsin s-4002 -vahvistin ja 12" subwooferi. Jossainvaiheessa pitäis eteen saada joku erkkasatsi, vähän vaikee vaan alkaa sovittelemaan niitä kun en orkkissisustaa tahtois rikkoa.
Tuli myös tehtyä autoon kansiremontti, vaikkei tolla oo ajettukaan kun alle 100tkm. samalla imu- ja pakokanavat saivat snurrasta, muokkasin hieman venttiileitä ja imusarjaa samalla. Kansi kävi myös plaanattavana. ja siinähän ne suurinpiirtein onkin. Seuraavaksi kesäksi suunnitteilla nelipisteruiskun laittamista megasquirtin kera, nelipisteruiskun imusarja sun muut tilkkeet löytyvät jo valmiiksi. Suorasytytyspuolakin jo autosta löytyy valmiina niin saisi megasquirtin ohjaamaan sitäkin.
Alusta koostuu vähän kaikenlaisista osista. 124 -mersun sporttijouset edessä, takana 900:sen saabin etujouset ja bilsteinin iskarit. Eteen luultavasti haen hiacen tai el caminon iskarit lähipäivinä.
Vanteet on levitetyt pellit 8 ja 8,5" leveinä. Renkaina nykyään rullailevat Falkenin ze-912 185/60-13. Maavaraa vieläkin hieman liikaa...
Ja öö. Ei kait täs muuta. Aina kun jonkun jutskan saa autossa valmiiks ni seuraava onkin jo kehitteillä. Pohjapanssari etenee pikkuhiljaa, lauhari löytyy jo mut pitäs putkitukset tehä sille etupuskurin taakke ja hommaa joku ryöstökappale öljynsuodatinjalkaan, etuvalot on työnalla (xenon + oranssin vilkunkuvunpoisto) camberia pitäs saada lisää eteen + taakse (eteen varmaan jo huomenissa), eatonia ja megaruuttaa tulos jossainvaiheessa yms yms yms. Kyllä tää tästä...
http://sasu.kuvat.fi/kuvat/Lada+2107/

