https://goo.gl/photos/vzDB6a9DVkcSDPwaA
(linkki kuviin muutettu 24.6.2017, koska siirrän osan kotisivujeni kuvista Googlen pilveen)
Kuvat melkein aikajärjestyksessä siten että tuorein ensin ja vanhin lopussa.
Niinhän tässäkin projektissa tuppasi käymään että pienestä helmojen paikkailusta mopedi lähti keulimaan ja lopputuloksena tehdäänkin vähän kattavampi remppa tälle naapurimaan ihmevekottimelle. Toisen puolen helma nyt fiksattu ja kuskin puoli vielä odottaa kuivia kelejä projektin jatkamiseksi. Apparin puolelle "helmapelleiksi" tiensä löyti 140cm pätkä 100x40mm 2,5mm seinämällä olevaa palkkia jonka ajelin kahtia kahdeksi L palaksi. Lokasuojien kaaret oikaisin alalaidoista 2mm hiukka kaarevilla L raudoilla että nykyiset fillarit mahtuu alle.
Projekti siis jatkuu kuskin puolen loksun kaarista ja helmasta, mutta mitäpä sitten sen jälkeen... Ainakin on ollut puhetta hälyttimen ja keskuslukkosarjan laittamisesta, häjystä pakoputken loppuosasta, sekä pienestä sähkörempasta, valojen vaihdosta jne.. Lista pitenee pikku hiljaa projektin edetessä.

Suurin ongelmakohta vaikuttaisi olevan takaluukku, kun tuota lyhyttä luukkua ei tunnu löytyvän juuri mistään. Kysymys kuuluukin kun toivottavasti asiantuntijoita tältä foorumilta löytyy, että onko uuden mallinen luukku muuten mitoiltaan/muodoltaan täysin sama paitsi että on pidempi?
Jos kellään ei ole ideaa mistä vanhan mallisen luukun löytäisi kelvollisessa kunnossa, niin tarkoitus on etsiä uudemman mallin Nivan raato ja leikellä kontin luukun alaosat irti ja tinailla tuohon härveliin. Toinen vaihtoehto olisi modata uuden mallin luukku käymään tähän, mutta se lienee vähän vaikeampi saada sattumaan kohdilleen.
[EDIT]Nyt kun tätä foorumia on vähän lueskellut, niin taitaa tämäkin Niva yksilö olla "näiltämain" lähtöisin. Jos joku tietää mitkä jouset/iskarit tässä on, niin saapi kertoa... Toinen etujousi poikki ja pitäisi miettiä mitä laittaa tilalle. Myös kaikki eturipustuksen puslat tarttee vaihtaa, mutta niissä nyt ei ihmettä olene.[/EDIT]