Sivu 1/1
LADA 117
Lähetetty: 1.7.2009 0:02
Kirjoittaja Pavlovits
Tästähän on juttua kalina-ja ladan myynti, ynnä muissa topiceissa, mutta voisi varmaan keskittää ne yhteen paikkaan, vaikka sitten tähän. Tarinaa tulee varmaan jatkossa riittämään.
Re: LADA 117
Lähetetty: 1.7.2009 0:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Varo hyvä Kolleega ettei Sinua varoiteta liian monien, turhien ja samaa aihetta käsittelevien viestiketjujen avaamisesta kuten minua tuossa jokin aika sitten.

Re: LADA 117
Lähetetty: 1.7.2009 0:23
Kirjoittaja Pavlovits
Kyllä minä tuota vähän jo pähkäilin, että tuleekohan noottia.
Re: LADA 117
Lähetetty: 27.8.2009 15:20
Kirjoittaja Voitto
Ehdotan että keskustelua jatketaan teemalla: Mitkä ovat Kalinan todelliset viat ja puutteet?
Lehtijutuissahan on mainittu aivan älyttömiä asioita "vikoina" kuten se, että konepelti pitää pudottaa eikä painaa tai se että
verhoilujen reunat eivät ole millintarkasti kohdallaan...
Mutta mitä TODELLISIA puutteita Kalinan farkkumallissa on verrattuna länsiautoihin, erityisesti
samanhintaisiin?
Mieleeni tulee yksi: Takapenkin niskatuet puuttuvat.
Re: LADA 117
Lähetetty: 28.8.2009 10:08
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Jossain Kalinan koeajo jutussa moitittiin Kalinan 1,4 litran moottorin huonoa alakierroksien vääntöä. Moottorin maksimivääntö saavutetaan korkeilla kierroksilla (127nm/4500r/min). Moottoria pitää siis hieman "huudattaa" liikkeelle lähdöissä ja tämä taas lisää poltto-aineen kulutusta.
Tällaista pidän huonona ja vanhanaikaisena ominaisuutena varsinkin kun on tottunut Samaran alakierroksilla hyvin vääntävään moottoriin. Muuten auto on ihan OK:n näköinen ja jos takajousitus on vakiona löysä niin se on helposti korjattavissa vaihtamalla jäykemmät jouset tilalle.
Re: LADA 117
Lähetetty: 28.8.2009 11:46
Kirjoittaja konkelo
Autobild lehdessä moitittiin kalinan pehmeitä takajousia jotka eivät pidä kuormasta

Tosin ite en monesti kuljeta raskasta kuormaa joten se ei vaikuttaisi osto päätökseeni