Samaran 1.5 moottorin poraus isommaksi

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Samaran 1.5 moottorin poraus isommaksi

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Paljonkertova otsikko kysyy että kuinka isoksi sammyn lohkon voi porata että se vielä hetken kestää? Onko 85.5mm liikaa? Ei tule turbokäyttöön.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Re: Samaran 1.5 moottorin poraus isommaksi

Viesti Kirjoittaja foma »

Aika moni venäjällä laittaa 82,4 männät eli aika pieni poraus (kaveriksi 71mm tai 74,8 iskuinen kampiakseli) . Jotkut 84mm (kaveriksi 78,4 kampiakseli), mutta aika harvoin.. olisko kestävyys huonompi tai jotain. Noi on yleisimmät mitä käytetään venäjällä eli luulen, että toi 85,5 on vähä liian paljon.

Ymmärtäkseni 1,3 ja 1,5 lohkot muuten samat, mutta 1,5 porattu eli jos siitä vielä lähdetään poramaan niin aika heikoksi menee.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Samaran 1.5 moottorin poraus isommaksi

Viesti Kirjoittaja START »

tietääkö kukaan 1,5 16valven männän mittoja?
siis puristus korkeus ja tappi
82 tais olla poraus
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
sunbeam

Re: Samaran 1.5 moottorin poraus isommaksi

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Sopiiko 110 1.6 kampiakseli 1.5 samaran lohkoon ?
Vastaa Viestiin