2105 1200S -> 2105 2.0

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jubbu

2105 1200S -> 2105 2.0

Viesti Kirjoittaja Jubbu »

Elikkä nyt olis projektina tämmönen 2105 vm -86 ja siihen olis tarkoitus istuttaa Fordin valmistama 2.0 DOHC tekniikka kaikki muut lupa-asiat on selvät, mutta vielä pitäisi saada tietää Ladan 1,7i moottorin paino, että tiedän kuinka paljon lasikuitu osia joudun tekemään :D ja onko kyseisissä malleissa eroa alustan osalta?

Ja jos jollakin kokemusta niin kertokaa minulle hyväksyvätkö katsastusmiehet 2107 vertailumalliksi 2105:lle?

Kiitos :)
Viimeksi muokannut Jubbu, 3.9.2010 8:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jubbu

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jubbu »

Kiitos ja anteeksi en löytänyt tuota todistusta itse :D

vielä pitäisi saada se 1.7:kan paino tietoon
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja START »

Jubbu kirjoitti:kaikki muut lupa-asiat on selvät
jouduitko poikkeuslupaa hakeen? vai onko joku omavalmiste kone tai jotain?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Takavedon kone painaa vissiin 110kg epävarmojen lähteiden mukaan?
Tuolla Zipin niva topicissa lukee että kone painais 115kg? en tiiä onko se punninnu sen?

Kannattaa ite punnita.. En tiiä kuuluuko noihin massoihin vauhtipyörä, laturi, startti ja kytkin yms..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Jubbu

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jubbu »

Ei tarvi poikkeus lupaa vaan kuristaa liika teho pois tuosta sierran koneesta ja näyttää inssille penkkilaput ja selvitys kuristuksista, mutta ei se kyllä aikonu ees otteeseen laittaa että miten on kuristettu :)
Jombba

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jombba »

Miksi ihmeessä laittaa pellin alle kone jonka viritysmahdollisuudet ovat todella rajalliset ja tunnettu kaikenlaisista ongelmista? Kannattaa nyt vielä harkita onko järkeä ruveta pelaa tuon DOHC-koneen kanssa kun käsitykseni mukaan Fordin 2.0 OHC:n saisi laittaa suoraan kun tehotkin pysyvät rajojen sisäpuolella. Niin, ja on huomattavasti luotettavampi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja START »

ja ahdettuna ottavat mukavia tehoja noista ohc koneista.
no ei sen väliä hyvä että välillä tehään jotain erillaista
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Joo, ei kyllä mikään mailman järkevin juttu ole fordin dohc konetta laittaa, tuppaavat oleen aika paskoja moottoreita. Ohc ilman muuta, jos vaan on mahdollista.
Jubbu

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jubbu »

mulla nyt sattuu tuommonen DOHC tuolla pyörimään ja tullu nuitten voortin koneitten kans pelattua eikä nuissa DOHCeissakaan ole oikeestaan ongelmia ollu muuta ku venavarren kumien kans.
ja viritystä en ole oikeestaan tuolle koneelle edes harkinnut kun kyseessä on kuitenkin käyttis... harreste vehkeet on erikseen :D
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mihis unohtui ne itsestään halkeavat kannet mitkä saa korjata jokaikisessä dohhilaisessa sierrassa :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja START »

ja muuten vaan sekoilevat jakopäät?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Jubbu

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jubbu »

no sieltähän tulee kuittia :D mutta ihan rehellisesti ei mulla ole nuitten dohcien kans ollu mitään ongelmia ku on pitäny huolen niistä. voihan se olla että se leviää heti ku saan sen paikalleen ja pääsette sanomaan että "mitäs minä sanoin" :D mutta kokeillaan nyt kuitenki :)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja Mara »

Se on oikein. Ei aina tarvi tehdä niinkuin on aina ennenkin tehty. 8)
Millä vaihdelaatikolla ajattelit toteuttaa ton?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Viesti Kirjoittaja START »

Mara kirjoitti:Se on oikein. Ei aina tarvi tehdä niinkuin on aina ennenkin tehty. 8)
joo ei aina kannata kuunnella "viisaampien" neuvoja. monesti ne "viisaat" on lopulta kuitenkin väärässä.
ei muutakun onnea projektiin, pistä kuvia ja tarinaa kun saat koneen keulille
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin