Sivu 1/4

2105 1200S -> 2105 2.0

Lähetetty: 27.7.2009 17:34
Kirjoittaja Jubbu
Elikkä nyt olis projektina tämmönen 2105 vm -86 ja siihen olis tarkoitus istuttaa Fordin valmistama 2.0 DOHC tekniikka kaikki muut lupa-asiat on selvät, mutta vielä pitäisi saada tietää Ladan 1,7i moottorin paino, että tiedän kuinka paljon lasikuitu osia joudun tekemään :D ja onko kyseisissä malleissa eroa alustan osalta?

Ja jos jollakin kokemusta niin kertokaa minulle hyväksyvätkö katsastusmiehet 2107 vertailumalliksi 2105:lle?

Kiitos :)

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 27.7.2009 17:43
Kirjoittaja pressa

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 27.7.2009 17:46
Kirjoittaja Jubbu
Kiitos ja anteeksi en löytänyt tuota todistusta itse :D

vielä pitäisi saada se 1.7:kan paino tietoon

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 27.7.2009 21:40
Kirjoittaja START
Jubbu kirjoitti:kaikki muut lupa-asiat on selvät
jouduitko poikkeuslupaa hakeen? vai onko joku omavalmiste kone tai jotain?

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 27.7.2009 22:40
Kirjoittaja Mäntä
Takavedon kone painaa vissiin 110kg epävarmojen lähteiden mukaan?
Tuolla Zipin niva topicissa lukee että kone painais 115kg? en tiiä onko se punninnu sen?

Kannattaa ite punnita.. En tiiä kuuluuko noihin massoihin vauhtipyörä, laturi, startti ja kytkin yms..

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 7:32
Kirjoittaja Jubbu
Ei tarvi poikkeus lupaa vaan kuristaa liika teho pois tuosta sierran koneesta ja näyttää inssille penkkilaput ja selvitys kuristuksista, mutta ei se kyllä aikonu ees otteeseen laittaa että miten on kuristettu :)

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 11:08
Kirjoittaja Jombba
Miksi ihmeessä laittaa pellin alle kone jonka viritysmahdollisuudet ovat todella rajalliset ja tunnettu kaikenlaisista ongelmista? Kannattaa nyt vielä harkita onko järkeä ruveta pelaa tuon DOHC-koneen kanssa kun käsitykseni mukaan Fordin 2.0 OHC:n saisi laittaa suoraan kun tehotkin pysyvät rajojen sisäpuolella. Niin, ja on huomattavasti luotettavampi.

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 11:37
Kirjoittaja START
ja ahdettuna ottavat mukavia tehoja noista ohc koneista.
no ei sen väliä hyvä että välillä tehään jotain erillaista

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 12:04
Kirjoittaja -jusu-
Joo, ei kyllä mikään mailman järkevin juttu ole fordin dohc konetta laittaa, tuppaavat oleen aika paskoja moottoreita. Ohc ilman muuta, jos vaan on mahdollista.

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 17:08
Kirjoittaja Jubbu
mulla nyt sattuu tuommonen DOHC tuolla pyörimään ja tullu nuitten voortin koneitten kans pelattua eikä nuissa DOHCeissakaan ole oikeestaan ongelmia ollu muuta ku venavarren kumien kans.
ja viritystä en ole oikeestaan tuolle koneelle edes harkinnut kun kyseessä on kuitenkin käyttis... harreste vehkeet on erikseen :D

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 21:02
Kirjoittaja Jokari
Mihis unohtui ne itsestään halkeavat kannet mitkä saa korjata jokaikisessä dohhilaisessa sierrassa :lol:

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 22:39
Kirjoittaja START
ja muuten vaan sekoilevat jakopäät?

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 28.7.2009 23:44
Kirjoittaja Jubbu
no sieltähän tulee kuittia :D mutta ihan rehellisesti ei mulla ole nuitten dohcien kans ollu mitään ongelmia ku on pitäny huolen niistä. voihan se olla että se leviää heti ku saan sen paikalleen ja pääsette sanomaan että "mitäs minä sanoin" :D mutta kokeillaan nyt kuitenki :)

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 29.7.2009 0:10
Kirjoittaja Mara
Se on oikein. Ei aina tarvi tehdä niinkuin on aina ennenkin tehty. 8)
Millä vaihdelaatikolla ajattelit toteuttaa ton?

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 29.7.2009 9:32
Kirjoittaja START
Mara kirjoitti:Se on oikein. Ei aina tarvi tehdä niinkuin on aina ennenkin tehty. 8)
joo ei aina kannata kuunnella "viisaampien" neuvoja. monesti ne "viisaat" on lopulta kuitenkin väärässä.
ei muutakun onnea projektiin, pistä kuvia ja tarinaa kun saat koneen keulille