öljynpaineet?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

mikähän on kun mul on toi täysin rempattu 1,7 (öljypumppu on uus+laakerit ja männät) ja öljynpaineen merkkivalo tuppaa syttymään kovemmissa lähetyksissä...Voisko olla et 5w40 castrollin magnatekki on vaan liian litkua ladaan vai oisko ladan loiskelevyt niin paskat kun kerran kovassa kiihdytykses syttyy valo?Anturi on vaihdettu ja koitettu hyppyjohdolla+koetinkynällä että piuhassa se vika ei ole...valon saa helpoiten syttyyn jyrkässä ylämäessä eli kai se loiskelevy on vaan huono... kannattasko kokeilla ylitäytöllä vai laittaa jotain 10w40 osasynteettist?
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Öljymerkki ja sen viskositeetti ovat kyllä ihan OK, eikä kyseisillä seikoilla muutoinkaan ole - äärilämpötiloja lukuunottamatta - juuri mitään merkitystä öljynpaineeseen.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ladan kone ei hukkaa öljynpaineita mitenkään helposti edes rajummassa ajossa, mistään kiihdytyksestä puhumattakaan. Jos valo syttyy ajossa, niin on oikeasti syytä huoleen.

Jos sulla on uusi öljypumppu jonka olet heittänyt paikoilleen tarkistamatta sitä, niin vika on todennäköisesti siinä. Nuo uudet pumput on usein jo valmiiksi välyksiltään vaihtorajassa, täyttä sontaa.

Yhdellä tiimiläisellä oli kanssa öljynpaineongelmia rempatulla koneella ja uudella pumpulla. No eihän siinä auttanut kuin nostaa pata pois ja huomata että pumppu on akselistaan aivan väljä ja roottorien päittäisvälys on isompi mitä sallitaan.
Pajalla sattui olemaan kaksikin uutta pumppua tuon lisäksi ja ne hipoivat myös ylärajoja. Yksi oli kuitenkin sen verran tiukka että sillä sai öljynpaineet taas takaisin.

Ladan osien kanssa uusikin osa voi olla jätettä. Kannattaa tarkistaa öljynpaineet vaikka mekaanisella ö-painemittarilla ja tehdä siitä sitten päätelmiä tarvittavista jatkotoimenpiteistä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja START »

juu ei mitenkään saa painetta hukkumaan kiihdyttelyllä. pumpussa vikaa tai jotain kuraa öljykanavissa.
tai niin kuin joskus jollain oli: remppaajalta jäänyt öljyrätti öljypohjaan, ja menny pumpun sihtii :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Jokari kirjoitti:Jos sulla on uusi öljypumppu jonka olet heittänyt paikoilleen tarkistamatta sitä, niin vika on todennäköisesti siinä. Nuo uudet pumput on usein jo valmiiksi välyksiltään vaihtorajassa, täyttä sontaa.
Mistä nuo uutena pskat pumput on hankittu? Onko joku tietty valmistaja/merkki tai valmistusmaa? Että osaisi varoa vastaisuudessa.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eipä noita voi eritellä mitenkään tai nähdä päällepäin, pl. käyttöakselin välys. Aukaistava ne on ja mitattava. Kaikki pumput oli venäläisiä ja jokainen muistaakseni vielä eri merkkiä.
Tosin jos tuntee jonkun sorvarin tms. kenellä on yläjyrsin niin eipä tuo häävi homma ole ottaa pientä lastua pumpun runko-osasta pois jos roottorien päätyvälystä on liikaa.
Päätyvälys on suurin öljynpaineeseen vaikuttava asia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Siis ulkomailla asioidessa tarpeellinen: rakotulkki.

Ha ha.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Lesnaja Sobaka kirjoitti:Siis ulkomailla asioidessa tarpeellinen: rakotulkki.

Ha ha.
Viittaako tuo rakotulkin kahteen merkitykseen?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Pavlovits kirjoitti:Viittaako tuo rakotulkin kahteen merkitykseen?
Ei, veli hyvä, tässä on kysymys siitä, että rasvat pitää saada kiertoon. Silloin on syytä tarkastaa välykset...

Vanhaan hyvään aikaan Suomi-NL-seuran matkoilla kielenkääntäjä lyöttäytyi valtion puolesta pyytämättä mukaan reissuun. Ja se Intouristin tulkki oli melkein aina tomera täti-ihminen.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Rajummissa kiihdytyksissä vakio öljypohjan moto ei ladassa oikein toimi, tuo mun raato kadottaa kiihdytyksissä varsinkin 3 vaihteella paineet, johtuen siitä että pumppu vain ei saa öljyä kun kaikki öljy on öljypohjan takapäässä. Pienemmillä vaihteilla ei kerkiä kaikki öljy etuosasta positumaanjoten silloin ei ainakaan valosta oiretta havaitse ja nelosella jo rupeaa voima loppumaan. Noin puolilitraa kun pitää ylimääräistä öljyä niin ongelma poistuu, eikä vielä aivan kampiakseli pääse vaahdottamaan öljyä paitsi silloin kun se taas pakkautuu koneen takapäähän.

Mutta jos kyseessä vakio kone niin yllä olevakannattaa unohtaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

uskoisin että vika on selvitetty...koneessa oli 1.5:sen öljytikku mikä on noin sentin pitempi eli öljyä oli liian vähä....
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Öljypohjat, pumput ja tikut on samaa kamaa kaikissa. Tikun pituus vaihtelee riippuen siitä onko se lohkon kyljessä vai huohottimessa. Öljypinta on kuitenkin samassa tasossa tikusta riippumatta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

molemmissa huohottimessa mut pituuseroo on se sentti....
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja START »

venäläisen toleranssit :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja START »

Turbiini kirjoitti:Rajummissa kiihdytyksissä vakio öljypohjan moto ei ladassa oikein toimi, tuo mun raato kadottaa kiihdytyksissä varsinkin 3 vaihteella paineet, johtuen siitä että pumppu vain ei saa öljyä kun kaikki öljy on öljypohjan takapäässä. Pienemmillä vaihteilla ei kerkiä kaikki öljy etuosasta positumaanjoten silloin ei ainakaan valosta oiretta havaitse ja nelosella jo rupeaa voima loppumaan. Noin puolilitraa kun pitää ylimääräistä öljyä niin ongelma poistuu, eikä vielä aivan kampiakseli pääse vaahdottamaan öljyä paitsi silloin kun se taas pakkautuu koneen takapäähän.
tämän takia taitaa olla joissakin kilpureissa laajennettuja öljypohjia. on siitä toki muutakin hyötyä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin