Sivu 1/2
Samara vs 110
Lähetetty: 20.9.2009 20:27
Kirjoittaja mikko853
Oiskohan mitään järkeä hommata 110 samaran tilalle? Takaoville taitaa kohtapuolin tulla käyttöä.
Onko kuskilla paremmat jalkatilat? Ratin korkeudensäätö on ainakin plussaa. Samarassa penkkiä ei saa tarpeeksi taakse.
Onko matkustamon äänentaso yhtään alhaisempi?
Tekniikkahan on hyvin pitkälti samaa. 16v versioita olen lähinnä katsellut, olis ehkä hieman pirteämpi. Ohjaustehostimella varustettuja malleja näyttää olevan todella vähän kaupan.
Olikos 1.5 16v koneessa muuten hydrauliset venttiilin nostimet vai oliko vain 1.6 16v koneessa?
Lukeman perusteella ainakin sähkövikoja olisi enemmän tiedossa. Suunnataanko katseet sittenkin 5-oviseen samaraan?
Kerran olen Ladacatin 112:n kyydissä ollut, ajanut en koskaan.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 22.9.2009 15:33
Kirjoittaja mam
Mielestäni 110/111/112 on Samaraa parempi - varsinkin farkkumalli. Kehitystä on tapahtunut monissa asioissa joskin sähkölaiteongelmat ja huolimattomuudet ovat pilanneet mallin maineen. Itselläni on ollut keskuslukitus-, lasinnostin- ja kaasuläpän asennontunnistin ongelmia mutta vain alussa. Kaikkiaan olen ajanut 111:lla 9 vuotta (mallia 2000) ja nyt viimeisimmät viikot 2006-mallilla.
Kuskin tiloissa ei mielestäni ole suuria eroja. Kalinassa on paremmat tilat.
Äänieristyksessä on tapahtunut kehitystä mutta silloin puhutaan jo 2006 - 2007 malleista, joissa on myös hydraulinen ohjaustehostin (3 kierrosta laidasta laitaan ratista).
1.6 16-venttiilinen kone on paras, koska se on ns. vapaasti pyörivä eli remmin katkeaminen ei aiheuta moottorin särkymistä. Suorituskyky on myös parempi mutta polttoaineenkulutus voi olla vähän suurempi kuin 8-venttiilisessä.
Molemmissa koneissa on hydraulisesti säätyvät venttiilien välykset.
Ajettavuudessa ei liene eroja - kummatkin kulkevat hyvin tiellä.
Itse valitsisin 111-mallin ja vähintään 2006:sta eteenpäin. Ehkä 2004 ja 2005 mallitkin menevät mutta vain 8-venttiilisenä. Näissä ei ole kuitenkaan ohjaustehostinta.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 23.9.2009 1:44
Kirjoittaja kv60
Ehottomasti joku 110 malleista ennen Samaraa. Ajoominaisuudet paremmat, äänieristys parempi niin kuin mam kertoikin. Tämä on minun mielipiteeni
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 23.9.2009 1:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tulkaa koeajamaan SÄMPY niin sitten uskon, että teillä saattaa olla jokin kokemus SAMARASTA

Re: Samara vs 110
Lähetetty: 23.9.2009 3:23
Kirjoittaja Jokari
Osta vaan se mitä olet toisella foorumilla haaveillut ja unohda tuollaiset puolivalmisteet kuten 110, siinä ei kerjää muutakuin ikävyyksiä...

Re: Samara vs 110
Lähetetty: 23.9.2009 17:34
Kirjoittaja Helka
Mä vaihdoin samaran satakymppiin eikä noissa niin hirveetä eroa ole. Igor oli pirteämpi kuin Possu mutta todellinen ero varmaan selviää kun pakoputki on vaihdettu.
Itse en niin välitä sähköhärpäkkeistä mutta ratin korkeudensäätö on kyllä ehdotonta plussaa.
Penkin säädöistä sanoisin toisen ääripään että satakypissä ylttää mielestäni vähän paremmin jalat polkimille voi kyllä olla autokohtainen ominaisuus. Kummassakin on vikana se että kun penkin vetää ihan eteen niin pakkia ei meinaa saada päälle ja vitonen on niin kaukana ettei meinaa kädessä pituus riittää.
Voit tulla putkenvaihdon jälkeen koeajamaan Possun (111) jos haluat kokeilla löytyykö itselle sopivia säätöjä.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 24.9.2009 14:18
Kirjoittaja Mara
mam kirjoitti:Kalinassa on paremmat tilat.
No ei kyllä hyvin mene, jos Corsa-kokoluokan laite on tiloiltaan parempi.

Re: Samara vs 110
Lähetetty: 24.9.2009 16:19
Kirjoittaja Jaska HKI
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 24.9.2009 18:40
Kirjoittaja Lada-Jussi
corsasta ei ollu farmaria, mutta saman kokoluokan calinasta on, joten huono vertaus, lisäksi corsa-kokoluokka on kasvanut, opelin mitoissa 110-Lada vastaa melkein 80-luvun Senaattoria, mutta 2000-luvulla enää Corsaa, ku noi autot tuppaa kasvamaan kun mallisarja vaihtuu.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 25.9.2009 1:18
Kirjoittaja Mara
mam kirjoitti:Mielestäni 110/111/112 on Samaraa parempi - varsinkin farkkumalli. Kehitystä on tapahtunut monissa asioissa joskin sähkölaiteongelmat ja huolimattomuudet ovat pilanneet mallin maineen. Itselläni on ollut keskuslukitus-, lasinnostin- ja kaasuläpän asennontunnistin ongelmia mutta vain alussa. Kaikkiaan olen ajanut 111:lla 9 vuotta (mallia 2000) ja nyt viimeisimmät viikot 2006-mallilla.
Kuskin tiloissa ei mielestäni ole suuria eroja. Kalinassa on paremmat tilat.
Jaska HKI kirjoitti:
En tiedä mitä tässä on verrattu mutta 112:ssa pystyy..
No enpä tiedä minäkään, mutta voisi äkikseltään kuvitella, että kyseessä olisi vertaus Samara vs. 110 tiloista suhteessa Kalinaan..
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 25.9.2009 21:08
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:Osta vaan se mitä olet toisella foorumilla haaveillut ja unohda tuollaiset puolivalmisteet kuten 110, siinä ei kerjää muutakuin ikävyyksiä...

Niinhän siinä kävi, nyt on kiisseli alla.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 25.9.2009 22:32
Kirjoittaja Jokari
^^ Oikein, järkimiehen ostos, kyllä tuo voittaa esim. velaksi ostetun 110:n kaikilla osa-alueilla

Re: Samara vs 110
Lähetetty: 27.9.2009 14:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Tuulilasin sivustoilta löytyi tällainen 10 vuotta vanha linkki
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lada-110-15i....yhdyn kirjoittajan mielipiteeseen.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 27.9.2009 16:29
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Puolueeton ja asiallinen kirjoitus, joka on kutakuinkin kohdallaan ja paikkansa pitävä. Sellainen "Ystävä" (110HB 8v) on.
Omaan v03 on jo kertynyt kilometrejä 37000kpl.
Re: Samara vs 110
Lähetetty: 27.9.2009 22:00
Kirjoittaja Joen musikka
Mainio linkki,JaskaHKIhyvä!
Kesäinen matka Veškelyksestä Suistamolle ja takaisin 110:n etu- ja takapenkillä todisti samaa!
Torstai-lauantaivälillä olin kaupunkikeikoilla Samara(sedan)II:n kyydissä;sisällä ei juuri eroa puoleen eikä toiseen mutta onhan se 110 rumempi!
Musikka