Sivu 1/2
isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 23.9.2009 21:41
Kirjoittaja Mutis
olis tarkoitus teettää isommat pakoventtiilit imuventtiileistä. minkähän kokoiset niistä kannattaa tehdä? itsellä ei kokemusta isoventtiili kansista. samalla kanteen tehdään porttaus. eli viratauksista luulis tulevan hyvät. mottina 1600 kuutioinen.
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 23.9.2009 21:50
Kirjoittaja START
jotkut ovat käyttäneet toyotan 2T moottorin venoja, en muista kokoja mutta rallissa ovat ilmeisesti toimineet.
mulla olis useempikin sarja käytettyjä jos kiinnostaa

Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 23.9.2009 22:51
Kirjoittaja Mutis
onko ne muuten samanlaiset mutta halkaisija isompi? jos viitsit mitata?

Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 24.9.2009 8:23
Kirjoittaja START
täytyy kattoo.
ja siis molemmat venttiilit on joissain isovena kansissa ollut toyotaa.
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 27.9.2009 21:44
Kirjoittaja Mutis
joko mittasit? vai unohtuko

Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 28.9.2009 8:17
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Toyotan 3-R koneen venttiilit ovat pituudeltaan samanmittaiset Ladan kanssa. Muistaakseni 41/36 kokoiset halkaisijaltaan. Jos isonnat vain pakopuolta, niin taitaa hyöty jäädä vähäiseksi.
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 28.9.2009 11:15
Kirjoittaja Mutis
eli kannattaa isontaa imuventtiilitkin? mitkähän sinne sitten käy
venäjältäkin ilmeisesti saa valmiiksi isompia venttiileitä? pitääkö paikkansa?
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 28.9.2009 16:07
Kirjoittaja START
perkale kun ei oo muistanut. koitan vaikka tänään

ja juu ilman muuta myös imuvena isommaks
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 28.9.2009 16:26
Kirjoittaja START
ja nyt kävin heti kattoon:
toyota 2T venat imu 41mm pako 36mm 8mm varrella ja kokonais pituus 109mm
ladan pakovena 8mm varsi ja kokonaispituus 113mm (mutkalla oleva joten pituus ei ole ihan tarkka) halkasija tais olla 31,5?
eli vois olla sovitettavissa jos vaan sopivat paikalleen
itellekkin olis kiva tohon nykyseen kanteen laittaa, missähän hinnoissa muutos työt pyörii?
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 28.9.2009 19:34
Kirjoittaja Mutis
mulle on tarjottu 250e porttaus, palotilan muokkaus ja pakovenojen isonnus. eli ei se nyt niin hullun kallis ole?
täytyy vielä mitata halkaisijat orkkis venoista ja verrata. ja huomenna saan tietää venäjän hinnastoa isommista venttiileistä. katsellaan sano.
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 28.9.2009 22:39
Kirjoittaja START
juu mulla ei vaatis muuta kun isommat venttiilit. kanavat on pirun hyvät jo valmiiks. mut tää sit joskus kun on rahaa rakentaa kolmee autoo samaan aikaan

Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 30.9.2009 20:25
Kirjoittaja IlkkaHe
Turbo käytössä myös pelkkä pakovenan suurentaminen auttaa. Ja pitää muistaa että imuvenaa ei kannata pakovenaksi laittaa, näyttäsivät olevan hiukan eri matskua joten voi olla että se sieltä sulaa

Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 1.12.2009 12:02
Kirjoittaja t.eskola
Tere, eli olisiko nuo 3R koneen imu- sekä pakoventtiilit käypäiset ladan kanteen (siis vakio seetejä isontamalla). Sama pituus kuin ladan venttiileissä? Mitäs muita kilkkeitä tuohon venttiilin vaihtoon tarvii? Meneekö samalla jousella? Tarviiko yläpään jousilautanen ja sen lukitus nipsukat vaihtaa toyotan venttiiliin sopiviksi?
Mitenkäs nuo Venäjällä myytävät isommat venttiilit? Minkä kokoisia on? Paljon maksaa? Onko kuinka yleisesti saatavilla? Onko varaosanumeroa? Saattaisi noille olla hakijakin.
Siinäpä noita kysymyksiä olisi. Kiitokset vastaamaan vaivautuville
-Tuukka
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 1.12.2009 21:05
Kirjoittaja START
uskosin että jos mitta sama menee ladan jousella ja sokalla.
varma en voi olla koska ei ole käytännön kokemusta tuosta
Re: isommat pakoventtiilit
Lähetetty: 1.12.2009 21:13
Kirjoittaja Mäntä
Miten ne laittaa nuin isoja venttiilejä vakiopaikoille (41/36)? Minusta ainakin venttiilit osuu jo toisiinsa ja menee keskeltä tosi ohueksi jos noin isot laittaa..
Varmaan niitä siirretään jotenkin tai laitetaan jollain erikois ohjureilla??
täällä vaan pakopuolella 34 set ja vakio imut