240 heppainen 2107?!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Viilettäjä

240 heppainen 2107?!

Viesti Kirjoittaja Viilettäjä »

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6660

Keskustelkaa, näyttää aika mielenkiintoiselta tuo konehuone!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

240 heppaa?

Eihän tuo tehoviiva nouse kuin 138.8hp lukemaan ja aika korkeilla kierroksillakin ja vääntö/teho alkaa löytymään vasta 3500RPM alkaen. Kaikenlisäksi tuo vääntöhuippu on melkolailla pieni vain 130Nm, toisaalta vetoalue on kohtalaisen laaja 4000-8000

Konehuone näyttää ihan siltä kuin siellä olisi fiat tc pystykaasareilla ja tehokäyrät paljastaa sen olevan 1.6 kohtuullisesti viilattuna?

Voin olla väärässä mutta siltä se näyttää, 2.0 tc:ssä ainakin pitäisi olla enemmän vääntöä...
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Jaa mutta tuossa kuvan allahan se lukeekin että se on 1.6 tc :oops:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mistäs tuo 240 heppaa löydetty? Jää reilusti alle vaikka kilowateiksi kääntäisi...

Yllättävän pieneksi jää vääntö vaikka tuo 1.6 aika kierroskone onkin.

Kiinnostaisi miten nuo pystyt on tuonne saatu sopimaan kun tuossakin ilmeisesti jarrutehostin on. Olisi vähän vastaava operaatio edessä.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Eikä tuo muuten ole 2107 vaan 2105 eli muuten meni otsikko hyvin mutta pientä suurentelua havaittavissa :lol: :lol: :lol:
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Oi suuri ja mahtava Lada-kerhomme...
Viilettäjä

Viesti Kirjoittaja Viilettäjä »

oho, siis 140 heppaa. mut kyls se sanoopi että 2017.
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Viilettäjä kirjoitti:oho, siis 140 heppaa. mut kyls se sanoopi että 2017.
Älä nyt pienentele. Kyllä se 2105 on.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Tehostajaa ei tuossa näyttäisi olevan (tai sitten on hyvin piilossa lasinpesunestesäiliön takana, muttei alipaineletkuakaan sinne näyttäisi menevän). Pääsylinteri on siirretty eteenpäin, siirtotanko näkyy kuvassa paisuntasäiliön alareunan molemmin puolin, musta putki jossa kiertää hopea raita. Mutta kyllä sen tehostajankin saa sinne sopimaan, ainakin 1200L:ään mahtui. Itsellä oli sellainen ratkaisu, että tein sivuimutuplien imusarjan jatkoksi 90 mutkan ylöspäin pystyimuille. Sitten tein siirtotangon tehostajalle/pääsylinterille jolla ne siirtyivät konehuoneen etuosaan. Näin mahtui kaikki ihan mukavasti konehuoneeseen.

PS. Mulla on tuo imusarjan jatko-osa pystyille sekä se tehostinpaketin siirtotangosto hyllyssä jouten. Että jos kiinnostaa niin voin niistä luopua pientä korvausta vastaan. Itse en niitä enää tarvitse, kun TC Lada on myyty ja nykyisessä Ladassa pysytään ihan Ladan omassa koneessa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

kapa kirjoitti:Tehostajaa ei tuossa näyttäisi olevan (tai sitten on hyvin piilossa lasinpesunestesäiliön takana, muttei alipaineletkuakaan sinne näyttäisi menevän). Pääsylinteri on siirretty eteenpäin, siirtotanko näkyy kuvassa paisuntasäiliön alareunan molemmin puolin, musta putki jossa kiertää hopea raita. Mutta kyllä sen tehostajankin saa sinne sopimaan, ainakin 1200L:ään mahtui. Itsellä oli sellainen ratkaisu, että tein sivuimutuplien imusarjan jatkoksi 90 mutkan ylöspäin pystyimuille. Sitten tein siirtotangon tehostajalle/pääsylinterille jolla ne siirtyivät konehuoneen etuosaan. Näin mahtui kaikki ihan mukavasti konehuoneeseen.

PS. Mulla on tuo imusarjan jatko-osa pystyille sekä se tehostinpaketin siirtotangosto hyllyssä jouten. Että jos kiinnostaa niin voin niistä luopua pientä korvausta vastaan. Itse en niitä enää tarvitse, kun TC Lada on myyty ja nykyisessä Ladassa pysytään ihan Ladan omassa koneessa.
Siltähän tuo näyttää kun tarkemmin katsoo. Yritän ainakin saada nuo tuplat mahtumaan ilman tuon tehostimen siirtoa mutta pidetään mielessä nuo palikat.
Vastaa Viestiin