Sivu 1/1

Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 3.11.2009 20:55
Kirjoittaja THI-900
Hajosi siskon autosta viime viikolla toinen puolivalo. Katsoin sitten ohjekirjasta ja totesin, että homma tulee jättää huoltokorjaamon tehtäväksi. Jotenkin kuitenkin henki sanoi, että homma ei voi olla tosissaan niin vaikea kun III Golfiin porukka vaihtaa IV Golfin valoja, jotta saa laillisesti ksenonit paikalleen. Ajatuksena siis Golf IV umpion ei voi olla hankala. Katsoin ensin lamppuun, että kyseessä on H7 poltin ja seuraavaksi avasin pellin ja katsoin näyttääkö homma hankalalta. No ei näyttänyt. Menin siis kauppaan ja ostin lamput. Hirmu ryöstöä muuten nuo H7:kat. Saman laiset GEn lamput maksoi H4:sina 9,90 H7:na 19,90. Haloo! Mutta asiaan. Aloin vaihtaa lamppuja ja sain ne vaihdettu ilman sen kummempia kommervenkkejä. Aikaakin meni oikein 20 minuuttia. Mikä hiton järki on kirjoittaa ohjekirjaan, että lamput tulee vaihdattaa korjaamolla jos homma on noin helppo. Yhtä ainutta työkalua en edes tarvinnut.

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 3.11.2009 21:09
Kirjoittaja Jokari
Onhan noita huoltokorjaamojuttuja takavedonkin ohjekirja täynnä :lol:

Aika kalliita H7:ja teilläpäin, tohon rahaan pitäisi jo saada useampi kappale. H7:n kestoikä on kuitenkin noin 1/10 H4 kestosta joten niin suurta väliä sillä merkilläkään, niitä menee..

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 3.11.2009 21:10
Kirjoittaja pressa
THI-900 kirjoitti: Mikä hiton järki on kirjoittaa ohjekirjaan, että lamput tulee vaihdattaa korjaamolla jos homma on noin helppo. Yhtä ainutta työkalua en edes tarvinnut.
Siinä varmaan luki että: lampun vaihto tulee jättää valtuutetun ford-merkkihuollon tehtäväksi. Kyseessä on se että kun ohjekirjassakin sanotaan että menkää pajalle, niin suurin osa sinne menee.

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 3.11.2009 21:14
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:Onhan noita huoltokorjaamojuttuja takavedonkin ohjekirja täynnä :lol:

Aika kalliita H7:ja teilläpäin, tohon rahaan pitäisi jo saada useampi kappale. H7:n kestoikä on kuitenkin noin 1/10 H4 kestosta joten niin suurta väliä sillä merkilläkään, niitä menee..
Jep, H7 alkaen 2,99€..

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 4.11.2009 12:21
Kirjoittaja THI-900
Sisko kyllä väitti että oli alkuperäiset polttimot jotka siellä oli paikalla ja autolla ajettu nyt 125tkm. Että kestossa ei ole kyllä sen mukaan olisi valittamista, tosin uskon kyllä että liikkessä tehtyjen huoltojen yhteydessä lamput on vaihdettu. Oikeasti kukaan ei ole kehunut H7:jen kestoa... Jotkut Osramit siellä kumminkin oli. Nykyset hain ihan Motonetistä. Ehkä motonet hinnoittelee lamppunsa eri lailla kymeenlaaksossa.

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 4.11.2009 16:08
Kirjoittaja Jusu
No mikä helevetin pakko sieltä oli niitä kalleimpia ostaa, onhan siellä niitä tavallisiakin 55W hooseiskoja alkaen 2,90 euroa kappale...

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 4.11.2009 16:14
Kirjoittaja Jaska HKI
Töissä vaihdettiin Ford Ka:n repsikan polttimo.20 minuuttia taisteltiin kunnes havaitsin että umpiossa oleva vastakynsi oli kääntynyt,joka piti oikaista.Kädet naarmuilla käsikopelolla mentiin.

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 4.11.2009 16:18
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Kannattaa laittaa ihan laatumerkkejä, niin ei tarvii yhtenään olla vaihtamassa. Aikoinaan oli tuollainen neloskolffi. 50 tkm kohdalla pimeni molemmat, seuraavilla auton vaihtoon asti (120 tkm). VW Caddy kulki H7:lla 70 tkm. Seuraava omistaja tietänee niiden lopullisen keston. En moiti H7-polttimoiden kestoa.

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 4.11.2009 20:49
Kirjoittaja THI-900
Jusu kirjoitti:No mikä helevetin pakko sieltä oli niitä kalleimpia ostaa, onhan siellä niitä tavallisiakin 55W hooseiskoja alkaen 2,90 euroa kappale...
Eipä olekaan, mutta nämä ainakin GEt on h4 puolella käytössä kestäviksi todettuja. Ja ihmetykseni on lähinnä hintaerossa ei niinkään hinnassa. Varsinkin kun saman valomäärään saaminen vaatii tuplastai h7 polttimoita verrataessa h4:siin.

Re: Golf IV puolivalojen vaihto

Lähetetty: 5.11.2009 19:30
Kirjoittaja overboost
Itselläni on passatti, ja siinä on valoautomatiikka, ja päivisin valot palaa pienemmällä jännitteellä. Ei ole ollut minulla ainakaan lamppu ongelmia. Nyky autoissa on niin pienet umpiot, et lamput palaa pelkäst lämmöst.