Sivu 1/3

Pakujen verotushommat

Lähetetty: 2.12.2009 19:52
Kirjoittaja lada 1200s
Tuli tuossa ajoneuvoverolipun kanssa noita uusia hienoja taulukoita. Mitenköhän hyvin
porukka on perillä tuosta uudistuksesta? Taitaa tulla raskaammilla pakuilla ajaville kovat ajat verojen suhteen. Perusvero ja löpövero olis nopeasti laskettuna jotain 600€ vuodessa 3500kg pakulle.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 2.12.2009 21:38
Kirjoittaja samarai
Joo kyllä tämä nyt on jo tiedossa. Itselle kyllä tulee väistämättä mieleen, että tarvittaessa raskaampaa pakettiautoa, sitä ei varmaan enää kannata hankkia, vaan mieluimmin (umpikoppi) kuorma-auto - luokkaa kok.paino 3510kg ja senverran iäkäs, ettei tarvii pelleillä sen nopeusrajoittimen kanssa. C-kortti pitää tietysti silloin olla.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 2.12.2009 21:42
Kirjoittaja Mara
Koskee se henkilöautojakin. Eipä paljon naurata esim. henkilö HJ-miestäkään, pelkkä D-vero on jo useita satasia ja siihen päälle vielä useampia satasia ajoneuvoveroon, saattaa tonni mennä rikki.. :?

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 2.12.2009 22:01
Kirjoittaja 1500i
Kyllä ne "omasa" muistaa ottaa veroa verolle perk. :evil:

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 8:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
tässä ei varmaan haeta niinkään valtion verotuloja, vaan tää on tota vihreää aatetta ja eu-touhua, että kulutuksesta maksetaan, isompi auto on isompi kulutus ja uusissa suoraa katotaan kulutuksesta paljon pitää maksaa "haittaveroa" sit jokainen voi miettiä kannattaisiko vaikka ajaa Ladalla, joka on kevyt ja pienikulutuksinen. käyttövoimaverohan edelleen tulee takaisin halvemman polttoaineen myötä, joten eikös lähinnä ajoneuvovero nouse näissä isoissa autoissa. HJ miehet voi ostaa kevyemmän bensakoneisen Nivan ja verot on pienemmät. Tavarankuljetukseen valitettavasti löytyy varsin niukasti näitä edullisia venäläisiä versioita. Mutta löytyisikö uusista 2001 jälkeen käyttöönotetuista joku raskas paku jossa on kuitenkin pienet co-päästöt ja mahdollisesti vaikka bensakoneella niin ei mene käyttövoimaveroa? ei kai melkein 10 vuotta vanhat pakut enää nii kalliita ole, nyt kun verouudistuksen myötä autojen hinnat laskee, vai laskeeko? :lol:

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 9:10
Kirjoittaja Mara
No siinä vaiheessa kun Nivaan saa esim. 3500kg:n vetopainot otteeseen, voisin sellaisen itsellenikin ostaa.
Mutta minne laitetaan ne loput matkustajat, jos vanha auto on esim. 7-paikkainen? :?

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 11:47
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tässä viitataan näihin HJ -miehiin useasti. Ammattisanastoa. Kertokaahan tavallisillekin lukijoille keitä nämä HJ -miehet ovat.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 12:41
Kirjoittaja Lada-Mies
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Tässä viitataan näihin HJ -miehiin useasti. Ammattisanastoa. Kertokaahan tavallisillekin lukijoille keitä nämä HJ -miehet ovat.
Eiköhän ne HJ-miehet ole Toyotan HJ-maasturin omistajia.

Eipä tuolla verotuksella kyllä noitten painorajan mukaan menevien autojen kanssa ole paljon kulutuksen kanssa tekemistä. Paljon järkevämpää olisi, että vero määräytyisi omapainon mukaan. Harva kuitenkaan ajaa esim. pakettiautolla täysi kuorma päällä kokoajan?

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 13:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja mikä tämä Toyotan HJ -maasturi on? En ole koskaan kuullutkaan moisesta. :shock:

Eikä aukea tuo HJ -maasturi Linkki ainakaan minulle.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 14:15
Kirjoittaja Jusu
Sinä se et sitten ilmeisesti paljoakaan kuule tai näe. Siinä sulle HJ.
Kuva
Vähän viitseliäisyyttä sinne nyt. Kooklaamiseen meni kaks sekuntia.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 16:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
En KuukLaa. Voi laittaa suoraan, että tämä on sellaista yleistietoa, jonka haette Kuukkelista. Sitä ei tässä kerrota.

LandCruiseriltahan tuo näyttää. Mikä hemmetti tuosta HJn tekee, häh!

Onko sitten se ameliikkalaisten Hummelikin HJ. Tässä taidetaan tarkoittaa Heavy Jeep eli HeviJeeppi tyyppisiä autoja.

Niin ja Jusulle ihmettelyt siitä, että pitääkö näitä nähdä liikenteessä ja kuulla niiden pörinöitä vai mitähän kuulo- ja näköhavaintoja ajelet takaa? :twisted:

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 17:10
Kirjoittaja Jusu
No se hemmetti että sen malli on HJ60.
http://www.ajovalo.net/Historia/toyota_hj60.htm

Ihmettelepä itteksesi mutta itsepähän pölisit ettet ole kuullutkaan ja jossei tuommoista raktoria missään ole nähnyt niin sokeahan sitten on. :idea:

Hieman menee jo aiheesta ohi tai sitten oikeastaan ei, perinteisestihän tuommoisen tojotan helevetillisiä tiiselveroja on kierretty rekisteröimällä niitä pakettiautoiksi, korotetulla katolla tai ilman, levytakapenkillä tai ilman tai viimeksi on tehty sitten niitä huoltoautoja.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 19:19
Kirjoittaja START
juu ei niitä HJ:ta montaa ole 7-rekisteröitynä, tai ainakaan täyden veron malleina. sama juttu kun jenkki pakuissakin.
on se hyvä että täällä kerrotaan näistä uusista toyotan malleista, niin tulee kaikkien tietämykseen.

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 19:48
Kirjoittaja punanenä
Nivan perivihollinen eli toyota hj saa takkiinsa mutta persiistä silti!!
Hummer ja Kraz esim ja muut b kuorma-autot ovat käsittääkseni nollaverolla tulevaisuudessa :shock:

Re: Pakujen verotushommat

Lähetetty: 3.12.2009 19:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Juu, nuo ovat PikkuPoikien vekottimia. Sitä kuunnellaan vähän Järeämpien vehkeiden jyrinötiä tuolla Nuapurjin puolella ja saadaa nenuun kunnon pöllähdyksiä. :lol:

Siksipä en ole moisiin HJ -leluihin kiinnittänyt huomiota. :mrgreen: