Kärjellinen => kärjetön

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
k1jhieta

Kärjellinen => kärjetön

Viesti Kirjoittaja k1jhieta »

Eli onko kokemusta Ladan kärjettömän sytkän vaihtamisesta kärjellisen tilalle? Joutuuko kikkailemaan vai onnistuuko helposti? Mitä osia pitää vaihtaa?

T: Kärkiväleihin kyllästynyt
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Vaihtaa pitää jakaja ja puola lisäksi pitää asentaa sytyn katkojayksikkö ja hieman johtoa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
k1jhieta

Viesti Kirjoittaja k1jhieta »

Onko vaikee homma jos osat on irrallaan ja ei oo esimerkki autoa vieressä? Onko paha säätää ennakko? Kärjettömissä taitaa olla transistorisytytys? Onko tietoa mitä maksaa käytettynä?
mijajo

Viesti Kirjoittaja mijajo »

On hall-anturilla tuo kärjetön.

Ei ole vaikea asentaa (sama kytkentä kuin bosch järjestelmissä). Ennakon säätö samanlailla kuin kärjellisessä.

Ei kannata maksaa yli 50 euroa.
k1jhieta

Viesti Kirjoittaja k1jhieta »

Entäs takavetoisen Ladan (ruisku) suorasytytyksen laita. Toimiiko kaasari koneessa? Hinta käytettynä?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

venäjällä on samarassa käytetty Solex kaasuttimen kanssa jakajatonta elektronista sytytystä. Se järjestelmä olisi varmaan sovitettavissa takavetoonkin. Joskus sitä piirtelin ja ihmettelin ja sain oheisenlaisen kaavion

Lisäksi netissä osoitteessa http://www.michailov.amh.ru/vaz2101.phtml on eräs venäläinen ratkaisu sovellettuna takavetoiseen Ladaan kaasutin koneella.

lisää aiheeseeen liittyvää unkarin Lada kerhon sivulla
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mobilistissa ja oliskohan myös V8-magazinessa mainostettu vanhoihin jenkkeihin ja yleensä muihinkin vanhoihin autoihin tällästä kärjettömän sytytksen universal kittiä, joka hyödyntää vanhaa virranjakajaa? Kävisi varmaan Ladoihinkin. Oli jompikumpi lehti jopa asentanut ja kokeillut ja ihan toimivaksi todennut...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Just noitten universal kittien kovaa hintaa kirosin tuossa jossakin toisessa threadissa.
Jos sytytyksestä maksaisin yli tonnin vanhaa rahaa, niin siinä kyllä pitäisi sitten jo olla ohjelmoitavat ennakot, yms.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

On jääny se thread multa lukematta kokonaan... :?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Mulla on semmonen käsitys,että noi virranjakajan sisään asennettavat systeemit(Ignitor)olis jotain 100 euron kieppeillä.
Vastaa Viestiin