Tupakansytytin
Tupakansytytin
Minulla on sellainen käsitys, että tupakointi kotona sisätiloissa samoin kuin autoissa olisi vähentynyt. Kuitenkin lähes kaikissa autoissa on tupakansytytin. Kysynkin kuinka moni käyttää sitä alkuperäiseen tarkoitukseensa? Entä mihin muuhun?
ps. minä käytin EMW:n sytkäriä palovamman aiheuttamiseen etusormeen noin vuonna 1953
ps. minä käytin EMW:n sytkäriä palovamman aiheuttamiseen etusormeen noin vuonna 1953
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Tupakansytytin
Tupakan sytyttämiseen en ite tuota käytä mutta erinäisten lisälaitteiden käyttöön kylläkin eli pääasiallisesti kännyn lataukseen ja väliaikaisesti la-koneen ruokintaan.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Jos olen oikein ymmäränyt, joissain merkeissä ovat itse sytytinosa ja tuhkakuppi lisävarusteita. Liittynee ns. premium-merkkien imagollisiin asioihin.
Toisinaan tulee käytettyä ihan sytytintäkin, mutta yleensä vain pistorasiana. Harvoin tulee kyllä mitään käytettyäkään. No, taitaa eniten käyttämäni laite olla kompressori.

Toisinaan tulee käytettyä ihan sytytintäkin, mutta yleensä vain pistorasiana. Harvoin tulee kyllä mitään käytettyäkään. No, taitaa eniten käyttämäni laite olla kompressori.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Vahinko että nämä sytkärit tuppaavat olemaan lyhytikäisiä oikeassa käytössä. Tai sitten alkavat kivasti poltella sulakkeita kuten SÄMPYssä. Jouduin repimään piuhat irti sytkäristä. Poltteli sulaketta vaikkei ollut koko natsa kiinni pesässään. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
FM-lähetin on kiinni tuossa pistokkeessa.Joskus tarvittaessa kännykkälaturi.
Kännykkää tulee latailtua. Navigaattorin ostin, mutta latausjohto ei saanut kosketusta Ladan tupakansytyttimestä.
Joskus lapsena tuli myös sormi poltettua Ladan sytyttimeen.
Ainakaan uusissa Volvoissa ei enää ole tupakan kuvaa vaan lukee 12 Volt.
Mites te jotka autossa poltatte, sytytättekö tupakan sytkärillä, tulitikuilla vai tupakansytyttimellä?
Joskus lapsena tuli myös sormi poltettua Ladan sytyttimeen.
Ainakaan uusissa Volvoissa ei enää ole tupakan kuvaa vaan lukee 12 Volt.
Mites te jotka autossa poltatte, sytytättekö tupakan sytkärillä, tulitikuilla vai tupakansytyttimellä?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Talouden autoista vain Volvossa saa polttaa ja sytkärillä sytytän. Autoaski ja sytytin majailevat ratin vasemmalla puolella käteävässä telineessä.Flaiman kirjoitti:Mites te jotka autossa poltatte, sytytättekö tupakan sytkärillä, tulitikuilla vai tupakansytyttimellä?
Tupakansytytintä tulee käytettyä lähinnä kännyn lataukseen ja autojääkaapin kylmänä pitämiseen. Niin ja vaimon 111:ssa Nokian alkuperäinen kännylaturi toimii moitteetta alkuperäisessä tupakansytyttimessä.
Enpä käytä mihinkään. En polta ja puhelimen lataan kotona.
-
Aika vähällä käytöllä on. Tupakit sytytän normi sytkärillä jos vaan sattuu olemaan tallessa.
21013 2300tic
Puhelimen lataukseen joskus jos tarttee,mutta yleensä lataan pihassa senkin. Navikaattorin kanssa käytän jos se tulee otettua mukaan.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Yleensä puhelimen lataukseen tullu käytettyä,mutta joskus jos sattuu kaasu sytkäristä loppumaan tai sytkäri jääny jonnekkin niin käytän sitä. Traktorissa käytän aina tupakan sytyttämiseen,ei siitä muuhun ole 

autoton.. vielä