Sivu 1/4

ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 20.2.2010 23:29
Kirjoittaja mikko80
Nyt tarvittaisi viisaampien tietämystä tälläiseen asiaan.
kyseessä on 86vm pyöreä lamppuinen larpa.
onko ladan vanhoissa koneissa eroa imusarjan ja pakosarjan laippojen jaossa?
eli jos on 1200cc kone niin sopiiko siihen tehty imusarja/pakosarja 1500cc tai 1600cc koneeseen?
vai onko jako eri tai muita eroja?
eli pitääkö rakentaa imu/pakosarja uusiksi??
mites virranjakaja,jos on rakenneltu 1200cc koneeseen kärjetön sytkä niin sopiiko se suoraan heittämällä 1500cc tai 1600cc koneeseen?

toivottavasti oli tarpeeksi epäselvästi selitetty :lol:
mutta jos joku osaisi jeesata ton kysymyksen kanssa niin olisin tosi kiitollinen.
tietäisi että onko turha haaveilla koneen koon kasvattamisesta vaihtamalla isompi motti ja käyttää noita jo valmiina olevia osia siinä.

Re: ladan moottorien erot?

Lähetetty: 21.2.2010 8:02
Kirjoittaja AI
mikko80 kirjoitti: onko ladan vanhoissa koneissa eroa imusarjan ja pakosarjan laippojen jaossa?
Ei eli käy suoraan paikoilleen.
mikko80 kirjoitti: mites virranjakaja,jos on rakenneltu 1200cc koneeseen kärjetön sytkä niin sopiiko se suoraan heittämällä 1500cc tai 1600cc koneeseen?
Varsi on liian lyhyt.

Re: ladan moottorien erot?

Lähetetty: 21.2.2010 10:46
Kirjoittaja pvdriver
Käykös tämä 1500 lohkoon?
10-0935 Virranjakaja Lada-1,7i 62.90 €

Jos käy, niin ei kannata ainakaan sen jakajan takia luopua rojektista... ;)
Itekin katellut samaa, jos tuo käy niin pitänee suunnitella hankintaa...

Re: ladan moottorien erot?

Lähetetty: 21.2.2010 11:38
Kirjoittaja Team perseauki racing
juu ja eiköhän nuita kattiladojen kärettömiä sytkiä oo kylillä kaikkine hiluineen kohtuu hintaan... rajantakaa olen pariin ladaan tuonnut uuden kärellisen jakajan,tullut halvemaksi kuin täältä, käret kansi ja pyöriä.

eikö tätä voisi johonkin laittaa kissan kokosilla kirjoimilla jotta venäläinen ei hyväksi todettua muuta, ei taida ihan ensimäinen kymysys olla tästä aiheesta.

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 21.2.2010 22:11
Kirjoittaja mikko80
no toi sytkä ei oo ongelma,käytän ladan omaa jakajaa ja megasquirt hoitaa sit lopun.triggeri pyörää vaan paikalleen.se ei tota koneen vaihtoa kaada.
mites kytkin noissa ladan 1200cc-1500cc moottoreissa,saako nivan kytkimen sovitettua noihin kun alkaa luistaan vakio kytkin?
vai mitä kytkintä sinne kannattaa tunkea?

onko vaihdelaatikot keskenään sopivia noissa vanhemmissa ladoissa?
askina on 4 lovinen toosa,niin meneekö se 1200cc laatikko 1500cc tai 1600cc koneen perään ihan heittämällä?

Re: ladan moottorien erot?

Lähetetty: 21.2.2010 22:24
Kirjoittaja pikku-maukka
nyt silmätarkkana
Team perseauki racing kirjoitti: eikö tätä voisi johonkin laittaa kissan kokosilla kirjoimilla jotta venäläinen ei hyväksi todettua muuta, ei taida ihan ensimäinen kymysys olla tästä aiheesta.

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 21.2.2010 22:33
Kirjoittaja Jaakkima
Kytkin kaikissa takavetoisessa on sama. Nivassa taasen jäykempi paineasetelma, mutta toimii myös takavedon asetelmalla, levy on sama takavetoisen kanssa. Niin ja kaikki TAKAvetoisten laatikot vaihtuu BOLT ON keskenään. Kuten myös perävälitykset. Nivan ja takavedon laatikot ovat erilaisia, mutta todennäköisesti vaihtuu myös keskenään.

Niin ja vielä kerran:
Team perseauki racing kirjoitti: eikö tätä voisi johonkin laittaa kissan kokosilla kirjoimilla jotta venäläinen ei hyväksi todettua muuta, ei taida ihan ensimäinen kymysys olla tästä aiheesta.

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 21.2.2010 23:46
Kirjoittaja mikko80
eli toi nivan kytkin levy menee tonne paikalle ihan heittämällä,jos nyt oikein ton lukemani ymmärsin?
et voin käyttää tota 1200cc asetelmaa sen nivan levyn kanssa.

mut jos tilaan koko nivan kytkin paketin esim moto netistä niin se menee tohon 1200-1600cc koneisiin kiinni ihan vaan bolt on?

täällä tuntuu olevan avuliasta porukkaa ja saa asiallisia vastauksia tälläinen aloitteliakin,se on hieno homma. 8)
kiitos siittä.

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 21.2.2010 23:53
Kirjoittaja Jokari
Motonetistä saat Nivaan tilaamalla vain tavallisen takavedon kytkinpaketin, todennäköisen vihreässä laatikossa oleva italialainen joka ainakin 96 hp vaparissa luisti niin että vauhtipyörästä näki peilailla itseään...

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 21.2.2010 23:56
Kirjoittaja mikko80
no mitä kytkintä tonne ladaan sitten kannattaa laittaa jos on hiukankin enemmän potkua hakemassa?

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 22.2.2010 0:01
Kirjoittaja Jokari
Hyvälaatuinen kytkinpaketti riittää vaparissa yllättävän pitkälle, ja Nivan asetelmalla vielä paremmin. Tosin kuuleman mukaan Nivan asetelmaa ei ihan niin herkästi löydä kuin takavedon...

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 22.2.2010 0:11
Kirjoittaja mikko80
nyt en ihan pysynyt mukana,minkä takia toi nivan asetelma ois vaikea saada?
että jos tilaan esim. nivan koko kytkin paketin levy/asetelma niin onko se kuinka paljon vahvempi ja millaisia tehoja se kestää?

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 22.2.2010 8:17
Kirjoittaja Jaakkima
Koska Motonet myy samaa kytkinpakettia takavetoon ja Nivaan. Ja hyvin oletettavasti myös karvanoppakaupat. Se Nivan kytkinlevy on sama kuin takavedossa, niissä ei ole mitää eroa.

Niin ja noita Nivan paineasetelmia on vaikea löytää Venäjältäkin, ainakin Viipurista.

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 22.2.2010 15:23
Kirjoittaja ralli lada
Ainakin moposportissa näyttäs olevan jousitettua sintteriä takavetoon, kai se vakion voittaa ainakin jos sen saa shimmattua hyvin. Jos sitä tehoa meinaa hakea ja vielä vaihtaa nopeasti niin kannattaa unohtaa nuo ladan vaihteistot.

STARTilla taitaa olla fiatin sileäkylkisen kanssa 2.0TC vinokoneen kytkin 4x4 Lancerin/Galantin kytkinlevyllä ja pitää ainakin ladan vakio kytkintä paremmin.

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Lähetetty: 23.2.2010 16:52
Kirjoittaja START
ralli lada kirjoitti: STARTilla taitaa olla fiatin sileäkylkisen kanssa 2.0TC vinokoneen kytkin 4x4 Lancerin/Galantin kytkinlevyllä ja pitää ainakin ladan vakio kytkintä paremmin.
noin se tais suunilleen olla. eli vinokoneen asetelma ja vauhtipyörä lancerin levy ja 131 painelaakeri.
joo mulla loppu laatikko ongelmat siihen paikkaan kun vaihto merkkiä. nyt saa rempoa ja repiä ei rutise. jos kytkintä vaan painaa, ja on sillä pariin kertaan kyliltä kotia tultu ilman kytkintäkin. :wink:
jos ruvetaan puhumaan jostain liki 150hepasta niin kyllä sintteri rupee oleen vakio halkasijalla aika hyvä valinta. ja se nivan asetelma tai sitten joku oikeesti parempi (bemarista ne on muihin merkkeihin paljon sovitellut)