Sivu 1/1
KAATO
Lähetetty: 16.6.2004 12:53
Kirjoittaja v.paasio
alusta remppaa tiedossa voiko ladan kääntää kyljelleen ja takaisin renkailleen.
mitä kone tykää.ja titysti muut paikat.
jäähdyttimen aattelin tyhjätä ja akku pois.
Meinaan ois paljon helpompi tehdä töitä selkä suorana
Lähetetty: 16.6.2004 12:57
Kirjoittaja Hasa
Selkä pysyy suorana kun valitsee tasaisen alustan... Jos jaksaa kaivaa pienehkön kuopan, saa kädetkin suoriksi..
Lähetetty: 16.6.2004 14:05
Kirjoittaja Stefa
Onhan noita käännelty. Vedetkin pysyy kyllä sisällä. Silleenpäin kun vielä kääntää ettei öljytikku jää alaspäin niin öljytkään ei tule ulos. Akku tosiaan kannattaa poistaa. Sitten kun taas pyörilleen pudottaa niin ei heti käyntiin ja käyttää vaikka tulpat irti ja hetken pyörittää konetta ettei ole joku sylinteri täynnä öljyä.
Lähetetty: 16.6.2004 14:35
Kirjoittaja Kamaz
Meidän vanhaan "tonnikakssataseen" tehtiin kytkinremppa siten. Samoin isä hitsaili Trabanttinsa pohjan. Kannattaa olla useampi kaataja ja pitää ottaa vastaan ettei rojahda liian lujaa. Peili irti tai ainakin sivulle käännettynä. Alle vuorivillaa tai paljon rättejä.
Lähetetty: 16.6.2004 14:55
Kirjoittaja Stefa
Käyttänyt pari kuorma-auton rengasta auton alla. Traktori etukuormaajalla on kans kaadossa näppärä

Menee kyllä lihasvoimallakin mutta kun joutuu usein yksin pulailemaan niin näppärämpää. Sitten kun auto on kyljellään niin kunnolla liinoilla kiinni tai kunnon pönkät ettei tule päälle jotain riuhtoessa tai jos joku "asiantuntija" tulee nojailemaan!
Lähetetty: 16.6.2004 16:14
Kirjoittaja mika
me käännettiin lada sillai et liina kuskin puolen siitä takaoven ja etuoven välisestä pilarista (onko se nyt pilari vai mikä lie) kiinni ja sit liina katon yli ja sit traktoriin kiinni, ja vedetään traktorilla vänkärin puolelta niin ku sivulle niin menee näppärästi kans, jos ei oo etukuormaajaa..
Lähetetty: 16.6.2004 21:44
Kirjoittaja Stefa
mika kirjoitti:me käännettiin lada sillai et liina kuskin puolen siitä takaoven ja etuoven välisestä pilarista (onko se nyt pilari vai mikä lie) kiinni ja sit liina katon yli ja sit traktoriin kiinni, ja vedetään traktorilla vänkärin puolelta niin ku sivulle niin menee näppärästi kans, jos ei oo etukuormaajaa..
Se on b-pilari... Elikkäs siitä tuulilasin karmista puhutaan a-pilarina, ovien välissä b-pilari ja sitten takaoven ja takalasin välissä on c-pilari.
Lähetetty: 29.6.2004 18:09
Kirjoittaja LamaAjanElvis
just vartti sitten olin apuna kaatamassa naapurin renun paskan. hakkasivat koneen ja laatikon öljypohjaan reijät tyhjentämistä varten kun piti metallin keräykseen viedä. mutta hyvä tapa ois pohjan alaisia hommia tehä. ja vaikka oli asfalttipohjanen parkkis, ni ei edes peili renusta menny. mites muuten kun joku sano että öljyt ei tuu pihalle jos kääntää vänkärin puolelle, mutta sittenhän tulee bensat pihalle. ennemmin otan öjyt pois kun tyhjennän tankin. parissa tutun autossa on menny bensalinjat tukkoon kun on kerran tyhjäs päässy. imasee kaikki pohjasakat putkeen ja kaasariin.
Lähetetty: 30.6.2004 20:01
Kirjoittaja KosoLa
Oikea tapa tai siis Venäläisiltä opittu, ota vararengas esiin sitten monta nostaa, noin neljä normaali voimissa olevaa miestä auton kyljen ylös ja
yksi on toisella puolen rengas käsissä asettaa sen pystyyn b-pilarin ja
tippalistan yhtymäkohtaan, hyvä konsti esim. rallihuollossa,kokeiltu on
muutama kerta!