Lyijytön bensiini ja Lada-89
Lyijytön bensiini ja Lada-89
Onko Lada 1200L 1989 valmistettu lyijylliselle bensiinille vai lyijyttömälle?
Kun nuo venttiilit nakuttaa ja ajattelin että laittaisin bensan sekaan lyijy-lisäainetta!!
Lisäainepullossa lukee että karkaisemattomille venttilinistukoille.
Onko tässä vuosimallissa sellaiset?
Nakuti nakuti...
Kun nuo venttiilit nakuttaa ja ajattelin että laittaisin bensan sekaan lyijy-lisäainetta!!
Lisäainepullossa lukee että karkaisemattomille venttilinistukoille.
Onko tässä vuosimallissa sellaiset?
Nakuti nakuti...
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Lada toimii lyijyttömällä ysivitosella, jos venttiilit naputtaa niin välykset on isolla.
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Tahi nosturit ovat kuluneet kun on käytetty halvimpia luiruja mitä kaupasta löytyy. Ja varuilta vielä skipattu muutama öljynvaihto väli.
Eipä nuihin kannata mitään lyijyjä kaadella. Saattaapi tulla vain hirveämpi tulos. Tai mistäs minä tiedän vaikka kulkis ainakin kolomeesataa, kun en ole kokeillut.
Eipä nuihin kannata mitään lyijyjä kaadella. Saattaapi tulla vain hirveämpi tulos. Tai mistäs minä tiedän vaikka kulkis ainakin kolomeesataa, kun en ole kokeillut.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Kymenlaakso HUOM! Ei kun tietenkin 92Oksutaanista tankkiin näihin!!! 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Kovat on koneet kun terästä polttoaineena käyttämällä vielä nakuttaa...masuunin vikaa?samuelsam kirjoitti:Kun nuo venttiilit nakuttaa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Käsitykseni mukaan vain valurautakannella olevat moottorit tarvitsevat lyijyllistä bensaa. Tai jos moottoriin on tehty remontti nykyaikaisilla osilla
niin voi olla että mitään bensiinin lisäaineistuksia ei tarvita ollenkaan. Näin sanoo Mobilisti lehti.
Nyt menee ehkä ohi topikin mutta menköön! Jotkut kehuvat Shellin V Power bensaa, mutta onko se niin hyvää kuin luvataan? Onko kellään
kokemuksia?
niin voi olla että mitään bensiinin lisäaineistuksia ei tarvita ollenkaan. Näin sanoo Mobilisti lehti.
Nyt menee ehkä ohi topikin mutta menköön! Jotkut kehuvat Shellin V Power bensaa, mutta onko se niin hyvää kuin luvataan? Onko kellään
kokemuksia?
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Venäjän PuskaAsemilta saa parasta Penssaa! 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Näissä meidän avtoissa taitaa olla ihan sama että onko siellä Shelliä, Nestettä vai Teboilia. En ole itse huomannut persdynossa mitään eroa. Ainut vika kaikissa bensoissa on että ne tahtoo aina kulua pois ja maksavat liikaa.
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Minkä merkkinen bensa on parasta?
Tämäkin vielä.
Tämäkin vielä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
76 Oksataaninen Puskapensa on ehdottomasti parasta. Kokeilkaa heti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Komppaan Pöyhöstä, tuohon vielä blandikseksi maanpäällisen säiliön kondensio- ja likavedet niin avot. Kyllä kiekuu pikkulohkokin yhdeksää tonnia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
76 oktaaninen bensa. Selvä. Hieman saattaa nakuttaa, mutta mitä pienistä! Ja moottorikin saattaa käydä hieman jälkikäyntiä vaikka kuinka olisi
virrat pois päältä.
Ihan hyvää se on johonkin Zilin kuorma-autoihin ja Mossen malleihin.
virrat pois päältä.
Ihan hyvää se on johonkin Zilin kuorma-autoihin ja Mossen malleihin.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
tuosta v-powwerista. Ainakin isän ja minun moottoripyörissä sillä on pelannut paremmin kuin muilla. Käyntiin lähteminen ollu parempaa ja muutenki toimivuus.
autoton.. vielä
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Pieni copy-paste Nesteen Bensiinioppaasta:
Sama oktaani - eri lukemat
Euroopassa ja Yhdysvalloissa bensiinin oktaaniluvun ilmoittamiskäytäntö on oleellisesti erilainen. Eurooppalaisilla huoltoasemilla bensiinin puristuskestävyys ilmoitetaan RON-oktaaneina, kun taas amerikkalaisessa käytännössä käytetään lukuarvoltaan pienempää "pump octane" -lukemaa, joka saadaan laskemalla bensiinin RON- ja MON-lukemien keskiarvo. Oman lisänsä "bensiinisoppaan" tuo se, että Yhdysvalloissa bensiiniä ei aina myydä suinkaan oktaaniluvun mukaan, vaan käytössä ovat termit Regular ja Premium, joista jälkimmäistä nimitetään
toisinaan myös Super- laaduksi. Jotta asia tästä vielä hankaloituisi, Premiumlaadun lakisääteinen minimioktaaniraja vaihtelee riippuen siitä, missä päin laajaa mannerta liikutaan. Regular-laadun amerikkalainen oktaaniluku on vähintään 87. Eurooppalaisittain kyseisen polttoaineen oktaaniluku on noin 92. Premiumin puristuskestävyyden lakisääteinen minimi on eri osavaltioissa erilainen. Paikallisissa oktaaneissa ilmaistuna
se on joko 90 tai 92. Tiettyjen yhtiöiden tiedetään tosin myyvän jopa 94-"amerikanoktaanista" bensiiniä. Vanha mantereen tyylillä ilmaistuna amerikkalainen Premium asettuu oktaaniluvultaan 95:n ja 99:n välille. Regularin ja Premiumin lisäksi Yhdysvalloissa myydään paikoin bensiiniä,
josta käytetään nimitystä Mid-grade. Oktaaniluvun suhteen kyse on bensiinistä joka on parempaa kuin Regular, muttei kuitenkaan täytä Premiumin vaatimuksia. Mainittakoon vielä, että venäläisen A76- bensiinin nimessä oleva luku on MON-oktaaniluvun minimi. Tyypillisesti
tämän bensiinin RON-oktaani on noin 85-88.
Sama oktaani - eri lukemat
Euroopassa ja Yhdysvalloissa bensiinin oktaaniluvun ilmoittamiskäytäntö on oleellisesti erilainen. Eurooppalaisilla huoltoasemilla bensiinin puristuskestävyys ilmoitetaan RON-oktaaneina, kun taas amerikkalaisessa käytännössä käytetään lukuarvoltaan pienempää "pump octane" -lukemaa, joka saadaan laskemalla bensiinin RON- ja MON-lukemien keskiarvo. Oman lisänsä "bensiinisoppaan" tuo se, että Yhdysvalloissa bensiiniä ei aina myydä suinkaan oktaaniluvun mukaan, vaan käytössä ovat termit Regular ja Premium, joista jälkimmäistä nimitetään
toisinaan myös Super- laaduksi. Jotta asia tästä vielä hankaloituisi, Premiumlaadun lakisääteinen minimioktaaniraja vaihtelee riippuen siitä, missä päin laajaa mannerta liikutaan. Regular-laadun amerikkalainen oktaaniluku on vähintään 87. Eurooppalaisittain kyseisen polttoaineen oktaaniluku on noin 92. Premiumin puristuskestävyyden lakisääteinen minimi on eri osavaltioissa erilainen. Paikallisissa oktaaneissa ilmaistuna
se on joko 90 tai 92. Tiettyjen yhtiöiden tiedetään tosin myyvän jopa 94-"amerikanoktaanista" bensiiniä. Vanha mantereen tyylillä ilmaistuna amerikkalainen Premium asettuu oktaaniluvultaan 95:n ja 99:n välille. Regularin ja Premiumin lisäksi Yhdysvalloissa myydään paikoin bensiiniä,
josta käytetään nimitystä Mid-grade. Oktaaniluvun suhteen kyse on bensiinistä joka on parempaa kuin Regular, muttei kuitenkaan täytä Premiumin vaatimuksia. Mainittakoon vielä, että venäläisen A76- bensiinin nimessä oleva luku on MON-oktaaniluvun minimi. Tyypillisesti
tämän bensiinin RON-oktaani on noin 85-88.
Re: Lyijytön bensiini ja Lada-89
Nämä Regular, Premium ja Super nimitykset olivat meilläkin käytössä ainakin vielä 60-luvulla
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.