Kokemuksia ranskalaisista autoista
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia ranskalaisista autoista
Aika monesta on ajokokemuksia, mutta itsellä on ollut vain kaksi GS Sitikkaa. Aivan mahtavan mukavia ajettavia, eikä tekniikan kestävyydessä, edes siinä pelätyssä kaasunestejousituksessa, ollut mitään valittamista. Ensimmäinen oli mineraaliöljyineen kovalla pakkasella vähän huono käynnistymään, toisesta ruostui kori. Se oli jonkun YK-sotilaan lähi-idästä tuoma Pallas-malli, jota ei luultavasti oltu koskaan ruostesuojattu.
Jos joskus uuden auton hankinta olisi ajankohtainen, saattaisi kyseeseen tulla joku Citroen-malli.
Jos joskus uuden auton hankinta olisi ajankohtainen, saattaisi kyseeseen tulla joku Citroen-malli.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Kun sain ajokortin, oli eka autona Peugeot 204 ja vuonna -84 oli Peugeot 404. Se vasta antaakin hienoa kyytiä, ikävintä että ruoste oli se suurin ongelma.
On ollut tässä 2000 luvulla Citroen ZX Break TDI -96. On kylläkin rautajousilla.
Ajoin muutaman kerran Citroen BX:ää ja kyllä rasva jousitus antaa pehmeää kyytiä.
Myöskin koeajanut Xantiaa.
Itellä oli edelliskesänä Peugeot 406 TDI -96. Oikein hyvä pitkällä matkalla, toki lyhyelläkin.
Nyt viime syksystä käyttöautona Renault Megane 1.6 Classic -98 ja siinä ilmastointi, joten tulevana kesänä ei tarvii hikoilla ja täysin ruosteeton kori.
On ollut tässä 2000 luvulla Citroen ZX Break TDI -96. On kylläkin rautajousilla.
Ajoin muutaman kerran Citroen BX:ää ja kyllä rasva jousitus antaa pehmeää kyytiä.
Myöskin koeajanut Xantiaa.
Itellä oli edelliskesänä Peugeot 406 TDI -96. Oikein hyvä pitkällä matkalla, toki lyhyelläkin.
Nyt viime syksystä käyttöautona Renault Megane 1.6 Classic -98 ja siinä ilmastointi, joten tulevana kesänä ei tarvii hikoilla ja täysin ruosteeton kori.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
mulla oli ensimmäinen auto renault twingo ja sit jossain välissä oli rellu 21 twingo anto hienon kyydi ja vei 4 litraa sataselle bensaa kaupunkiajossa taas toi 21 oli iha pa*ka se keitti välillä ja vei bensaa enemmä ku lada
siitä meni etupään iskarit ja toisenpuolen laakeri ni vaihdoin pois auto ei kerenny oleen mulla ku 2 viikko
oon ajanu monen näkösillä ranskalaisilla vehkeillä ja paras kyyti on ollu Citroen BX todella pehmee kyyti hydraalisen jousituksen paluuletkut oli vähä ongelma mutta vaihto sinne paksummat muovipäällystetyt tilalle ni toimi sekin moitteettomasti

oon ajanu monen näkösillä ranskalaisilla vehkeillä ja paras kyyti on ollu Citroen BX todella pehmee kyyti hydraalisen jousituksen paluuletkut oli vähä ongelma mutta vaihto sinne paksummat muovipäällystetyt tilalle ni toimi sekin moitteettomasti
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Moikka
Itsellä lähes kahdesta ranskalaismerkistä. Eka auto oli vm -73 Renault 12 eli Dacia. Hyvä ajaa, mutta vanhan auton ongelmia; ruostetta piti kovin piilottaa. Toinen vika oli, että tyhjäkäynnillä keitti eikä kuumana lähtenyt käyntiin. DDR:n ja muidenkin maiden tulleissa oli ongelmia, jos oli ylämäkeä... Ehdottelivat Trabantin ostoa; keine problems. Tällä tuli nimittäin käytyä pari kertaa entisen itäblokin kautta Välimerellä, Dacia hypähteli iloissaan kotikonnuillaan.
Toinen olikin sitten jokunen vuosi sitten 90-luvun bx gti. Hyvä auto, mutta jäi pieneksi, kun perhe kasvoi. No pitihän siihen jokunen putki ja pallo vaihtaa.
60-luvun alussa kotona oli 403 ja 404 farmarit, lienee olleet dieseleitä (?). Eipä päässyt silloin kokeilemaan.
Itsellä lähes kahdesta ranskalaismerkistä. Eka auto oli vm -73 Renault 12 eli Dacia. Hyvä ajaa, mutta vanhan auton ongelmia; ruostetta piti kovin piilottaa. Toinen vika oli, että tyhjäkäynnillä keitti eikä kuumana lähtenyt käyntiin. DDR:n ja muidenkin maiden tulleissa oli ongelmia, jos oli ylämäkeä... Ehdottelivat Trabantin ostoa; keine problems. Tällä tuli nimittäin käytyä pari kertaa entisen itäblokin kautta Välimerellä, Dacia hypähteli iloissaan kotikonnuillaan.
Toinen olikin sitten jokunen vuosi sitten 90-luvun bx gti. Hyvä auto, mutta jäi pieneksi, kun perhe kasvoi. No pitihän siihen jokunen putki ja pallo vaihtaa.
60-luvun alussa kotona oli 403 ja 404 farmarit, lienee olleet dieseleitä (?). Eipä päässyt silloin kokeilemaan.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
205:sen esi-isän antiikkiasteella tuli ajeltua - sehän on suomituotantoa, Talpotaatti. Malli 1510.
Oli GLS varustelu ja kaikkea. Galvanoituja Listoja Sivuilla ei ollut - ne oli kumia.
Rempseä ja mukava ajella. Kone vei mukavasti 85 nälkäänkuolleen konin voimin ja apetta lapioi Weber DCNVH 36/36.
Hieman mersumainen ajella, tosin koon ansiosta mukavempi kaupungissa. Maavaraa oli sen että voi öljyropun avata ilman tunkkia...
Leppoisan olemuksen turvin jätti varjoonsa monia 2000-luvun vehkeitä; mm. s80 Vovlon.
Paras auto _ikinä_ jolla olen päästellyt.
Oli GLS varustelu ja kaikkea. Galvanoituja Listoja Sivuilla ei ollut - ne oli kumia.
Rempseä ja mukava ajella. Kone vei mukavasti 85 nälkäänkuolleen konin voimin ja apetta lapioi Weber DCNVH 36/36.
Hieman mersumainen ajella, tosin koon ansiosta mukavempi kaupungissa. Maavaraa oli sen että voi öljyropun avata ilman tunkkia...
Leppoisan olemuksen turvin jätti varjoonsa monia 2000-luvun vehkeitä; mm. s80 Vovlon.
Paras auto _ikinä_ jolla olen päästellyt.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Helmat noissa on kivat, kun yleensä ruostuvat sisäpuolelta. Jossain vaiheessa ei ole muuta kuin sitkeä helmamassa jäljellä. Paha hitsata niitä helmoja, kun ovat niin onnettoman ohkaista tavaraa. En ole missään muussa autossa törmännyt niin ohkaiseen peltiin.Lada Scandinavia kirjoitti: Nyt viime syksystä käyttöautona Renault Megane 1.6 Classic -98 ja siinä ilmastointi, joten tulevana kesänä ei tarvii hikoilla ja täysin ruosteeton kori.
Ja taka-akselilta saa vaihdella sitä yhtä tukitankoa muutaman vuoden välein. -Ei kyllä taida maksaa kuin muutaman kympin, että ei kallis tyyppivika.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Ranskalaissukuinen se minunkin Talbot oli. Tosin mallia GL ja 1.3 Horizon. Yhden kerran jätti lähtemättä kun ryypyn vaijeri irtosi ja ulkolämpötila oli -25. Mutta muuten oli ihan mukava ajella pitkääkin matkaa. Suomi sisustan automaattisesti lämpiävät istuimet olivat mukava lisä. Enpä ole moisiin törmännyt missään muussa autossa.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Yksi talvinen sunnuntaipäivä leikiteltiin inttikaverin Renault 8 Gordinilla Haminan ympäristön pikkuteillä. Oli yksi hauskimmista autoilukokemuksista. Ko. automallihan oli luokassaan aika lyömätön rallissa ja varsinkin radalla. Tuolloin usko omaan ajotaitoon oli rajaton, ja olin vilpittömästi sitä mieltä, että jos tämän kanssa pääsisi jääradalle, niin vastaan saisi tulla kuka tahansa ja millä tahansa autolla eikä pärjäisi.
Me suomalaisethan olemme kaikki keskitasoa parempia autoilijoita.
Iän myötä tuo oman ajotaidon arviointikäyrä on mennyt iloista alamäkeä.
Me suomalaisethan olemme kaikki keskitasoa parempia autoilijoita.
Iän myötä tuo oman ajotaidon arviointikäyrä on mennyt iloista alamäkeä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
parhaat ranskalaiset saa nakkikioskilta..
ne työllistää hyvin autoasentajia
ne työllistää hyvin autoasentajia

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
en olis tosta niin varma, mitä kuullu abc-baarin juttuja ja katsonut katsastuksen vikatilastoja, niin Meganella ja Lagunalla saa kyllä hikoilla autoa työntäessä ja toisaalta ei taida ilmastointi pelata jos moottoria ei saa käymäänLada Scandinavia kirjoitti: Nyt viime syksystä käyttöautona Renault Megane 1.6 Classic -98 ja siinä ilmastointi, joten tulevana kesänä ei tarvii hikoilla ja täysin ruosteeton kori.

lähisukulainen osti tossa jo toisen Peugeot 306:n, ne on aika perustekniikkaa (ei liian vanha perinteinen ranskalainen, eikä liiian uusi tecknix-auto) ja korien suojaukset on aika hyvät, ei pajon ruosteita noissa pököissä
ohan itelläkin tossa pihassa ranskalaissyntyinen suomessa valmistettu Talbot, xu-dieselillä, sinänsä vanha raato, ettei siitä paljon pääse kokemuksia keräämään, mutta varsin ranskalainen vaikutelma kun hajoo sitä mukaa toisesta paikkaa, kun toisen saa kuntoon.

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Juu,ei meiänkää perhees oo tulos Ranskalaisii,oli ne sitte mitä hyvänsä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Ja jos kukaa muistaa.Peugeot 309:llä oli aikoinaa laivoihin tulokielto,jos ei ollu paloturvallisuustodistusta.Mahtavan hyvii Ranskalaisii autoja,niitten ajo-ominaisuus on varmaan vanha legenda.Siihen aikaa muissa ei ollu,nykyää muissa on PALJO paremmat,kun Ranskalaisessa paskassa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Itse jotenkin "säästynyt" noilta ranskalaisilta autoilta - tullut omistettua vain vähän aikaa 90-luvulla Renault Trafic 1100D-87 pakettiauto, joka sekin tuli itsestä johtumattomista syistä. Pommihan se oli, mutta ei niinkään johtunut itse autosta, vaan siitä, että oli joutunut yhden räpeltäjän käsittelyyn - mm. jako pielessä ja ko. kaveri sanoi, ettei se lähde kuin hinaamalla käyntiin.
Pietaria kohti Traficci tästä pihasta lähti ja voi olla vaikka vielä ajossakin siellä suunnalla.
Tätä sarjaa tulee seurattua tiiviisti ja ihailtua tuota aaltopelti-Sitikkaa.


Tätä sarjaa tulee seurattua tiiviisti ja ihailtua tuota aaltopelti-Sitikkaa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Zaporozhets
- Viestit: 132
- Liittynyt: 27.4.2008 18:58
- Paikkakunta: TranBck.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Peugeot 309:n piti alunperin rullata linjalta ulos Talbotina, mutta yrityskaupat muuttivat toisen merkin nokalle.Marko kirjoitti:Ja jos kukaa muistaa.Peugeot 309:llä oli aikoinaa laivoihin tulokielto,jos ei ollu paloturvallisuustodistusta.Mahtavan hyvii Ranskalaisii autoja,niitten ajo-ominaisuus on varmaan vanha legenda.Siihen aikaa muissa ei ollu,nykyää muissa on PALJO paremmat,kun Ranskalaisessa paskassa.
Samaten Renault Espace oli alunperin Talbot.
"Enää nouse kyytiin enkelten en, vaan kävelen ― kautta kivien ja kantojen.
Eräs kaunis päivä kaikki käy kuin tanssi päällä ruusujen
Eräs kaunis päivä kaikki käy -käy kuin tanssi päällä hautojen"
Viikate - Eräs kaunis päivä
JaltaZAZ->Zaporozhets
Eräs kaunis päivä kaikki käy kuin tanssi päällä ruusujen
Eräs kaunis päivä kaikki käy -käy kuin tanssi päällä hautojen"
Viikate - Eräs kaunis päivä
JaltaZAZ->Zaporozhets
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Eilen olin juuri katsastamassa yhden tutun Renu -98 Lagunaa (Diesel)
Tällä Lagunalla ajettu 399tkm, ja edessä oik, koiranluussa välystä.
Myöskin takapyörän laakerissa hiukan kulumaa, ei muuta. Kysyin katsastusmieheltä yleensäkin näistä Renu Lagunoista ja Meganeista, että mitä vikoja yleensä ilmenee. Katsastusmies kertoi, että pyörän laakereita, kierrejousien katkeilua ja pallonivelissä.
Mitään ruostevaurioita ei ole ja eikä takapäässä ole oikeastaan koskaan mitään vikaa.
Se on niin, että kun on jostakin kuullut negatiivistä, niin toisille se jää umpiluuhun ja sitä virheellistä käsitystä ei sieltä saa pois millään.
Myöskin poliittinen suunta, vanhemmat, sukulaiset, kaverit, tutun tuttu, tyttöystävän mielipide ja autolehden toimittaja voi vaikuttaa uskomuksiin.
Uskomus, luulo tai merkki uskollisuus on jonkinlainen lievä sairaus, mitä olen huomannut joissain ihmisissä.
Käytännössä olen vaan kokenut, että koko viime talven on Meganeni pelannut täysin moitteettomasti, sitä taas en voi sanoa Ladastani, tai Ladoistani vuosien varrelta. Aiheena on kokemuksia Ranskalaisista autoista, mulla ei ole pahemmin huonoja kokemuksia.
Tällä Lagunalla ajettu 399tkm, ja edessä oik, koiranluussa välystä.
Myöskin takapyörän laakerissa hiukan kulumaa, ei muuta. Kysyin katsastusmieheltä yleensäkin näistä Renu Lagunoista ja Meganeista, että mitä vikoja yleensä ilmenee. Katsastusmies kertoi, että pyörän laakereita, kierrejousien katkeilua ja pallonivelissä.
Mitään ruostevaurioita ei ole ja eikä takapäässä ole oikeastaan koskaan mitään vikaa.
Se on niin, että kun on jostakin kuullut negatiivistä, niin toisille se jää umpiluuhun ja sitä virheellistä käsitystä ei sieltä saa pois millään.
Myöskin poliittinen suunta, vanhemmat, sukulaiset, kaverit, tutun tuttu, tyttöystävän mielipide ja autolehden toimittaja voi vaikuttaa uskomuksiin.
Uskomus, luulo tai merkki uskollisuus on jonkinlainen lievä sairaus, mitä olen huomannut joissain ihmisissä.
Käytännössä olen vaan kokenut, että koko viime talven on Meganeni pelannut täysin moitteettomasti, sitä taas en voi sanoa Ladastani, tai Ladoistani vuosien varrelta. Aiheena on kokemuksia Ranskalaisista autoista, mulla ei ole pahemmin huonoja kokemuksia.