Viinan läträystä
Lähetetty: 17.5.2010 8:54
Kohta sitä ajetaan etanolibensalla.
Ensi vuonna bensa on joko 95-oktaanista, jossa on max 10% etanolia, tai 98 oktaanista, jossa on max 5% etanolia.
Maailmahan tietysti pelastuu, mutta vaikuttaa asiassa olevan haittapuoliakin.
Arvioiden mukaan noin kolmasosaan nykyistä ysiviitosta käyttävistä autoista uusi ysiviitonen ei sovellu. Syynä etanolin kumia, muovia ja jopa metallia syövyttävä vaikutus. Tulossa on kuulemma kattavat luettelot autoista, joiden koneet saattavat poksahtaa tätä käytettäessä.
Ysikasin alle 5% etanolin nämäkin autot kestävät. Mahtaakohan ysikasi olla halvempaa kui ysiviitonen?
Mitenkähän tuo etanoli on tuotettu? Onko sen valmitaminen tuhonnut luontoa?
Etanolibensan sisältämä energiamäärä on vastaavaa bensalitraa pienempi. Kulutus toisin sanoen lisääntyy. Joka tapauksessa autoilu kallistuu. Toivottavasti se maailma ainkin pelastuu.
Ensi vuonna bensa on joko 95-oktaanista, jossa on max 10% etanolia, tai 98 oktaanista, jossa on max 5% etanolia.
Maailmahan tietysti pelastuu, mutta vaikuttaa asiassa olevan haittapuoliakin.
Arvioiden mukaan noin kolmasosaan nykyistä ysiviitosta käyttävistä autoista uusi ysiviitonen ei sovellu. Syynä etanolin kumia, muovia ja jopa metallia syövyttävä vaikutus. Tulossa on kuulemma kattavat luettelot autoista, joiden koneet saattavat poksahtaa tätä käytettäessä.
Ysikasin alle 5% etanolin nämäkin autot kestävät. Mahtaakohan ysikasi olla halvempaa kui ysiviitonen?
Mitenkähän tuo etanoli on tuotettu? Onko sen valmitaminen tuhonnut luontoa?
Etanolibensan sisältämä energiamäärä on vastaavaa bensalitraa pienempi. Kulutus toisin sanoen lisääntyy. Joka tapauksessa autoilu kallistuu. Toivottavasti se maailma ainkin pelastuu.