solex 175 cd turbolle hyvä?
solex 175 cd turbolle hyvä?
Tarkoitus olis tässä kesän aikana turbottaa latuska ahtimena meinasin passatin kkk ahdinta, ja kaasarina tota saabin solex 175 cdtä mitäs mieltä ootte tosta kaasarista että saako pelittään ja jos joku on käyttänyt niin kokemuksia ja millä imusarjalla vai onko joku omavalmiste? ja kone on 1200cc vakio ahtoja ajattelin siihen 0.5 barin verran. ja välijäähdyttimenä aattelin 200sx:n vakiota.vai hommaanko suoraan vaan weberin? vai onko tolla mitä mahdollisuuksia toimia? ja mites toi bensapumppu kuinka iso tarttis olla turbogurut vastaatkaa kysymyksiin kerron kyllä lisää jos tosta ny jotain tärkeää jäi puuttuu.
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
Otsikkoon annan oman henkilökohtasen aatteen sisältävän vastauksen:
Onko mikään kaasari turbolle hyvä?
Eli itse vankasti suosin sitä että jokaikiseen turbo peliin rakennetaan ohjelmoitava ruisku. Vapari pelit toimii mahtavasti kaasarilla, muttakun tuohon turbo värkkiin tulee lisää niin paljon muuttuvia asioita ja kiitettävä toiminta on käytännössä mahdotonta saavuttaa. Jos se joku peltorässi on, niin sitten ei muutakun kokeilemaan, niillä kun merkkaa ainoastaan se että kulkee kaasupohjassa ja kulutus pysyy alle 50l/100km. Maantielle saati käyttöpeliksi et tuota helpolla saa kaasari
Ruiskushittiä löytyy mun ja parin muun kirjottamana tuolta takavetosten puolelta, jos siihen nyt innostut. Varotuksen sananen paikoillaan: Saat sie siihen melkeen pakosta menemään sen 500e vaikka osaat/pystyt ite rakentamaan,joten ei se ilmastakaan kyllä ole, mutta pieni summa siitä että autolla voi AJAA. Toinen, vaatii VITUSTI perehtymistä, eikä sitä oikeen koskaan tunnu saavan mieleiseksi
Mutta jos nyt sitten vastaillaan tuohon kysymykseen ilman ruiskuaatetta:
Kyseistä kaasaria en tiedä paskanvertaa millanen on, mutta samat säännöt pätee kaasariturboissa:
-Kohokammioon pitää ohjata ahtoputkesta paine, ellei jo mene suoraan kurkun "kautta"
-Neula sietäisi olla kumipäinen jotta pitää
-Kohokammion tiiviste pitää olla varmasti tiivis ja painetta kestävä, esim tasojen hionta lasin päällä ja hyvin ohut kumitiiviste väliin ja tiukalle.
-Kaasarin vivustot tulisi olla stefoilla/o-renkailla tiivistettyjä, tai ainakin riittävän hyväkuntoisia (lue=ei väljät) jottei paine täältäkään falskaa.
-Jos useampi kuin yks kurkkunen, kurkut sietää aueta mekaanisesti.
-Jos jonkinmoista ilmarööriä yms hajotinta joudut porailemaan/muokkaamaan ellei jo valmis turbokaasari.
-Bensanpaine pumppu jossa tuotto +200l/h ja paine yli 2bar, eli joku ruiskuauton orggis
-Bensanpaine säädin, joka ohjautuu ahtojen mukaan, lisäten bensanpainetta ahtopaineeseen YKS SUHE YHTEEN! ei siis käy nämä jotkut säätimet jotka lisäävät 1:1,5 esim, ne toimii vain ruiskuissa. perus paine jonnekin 0,25 ja tankkiin tietty takaisinpaluu letku.
-Ja oma lemppari jolla kiva kiusata kaasarimiehiä
eli REPULLINEN suuttimia ja ruuvimeisselit ja hermoja vaihtaa suutinta jos toistakin
Noh ei nyt, mutta säätöä varmasti riittää tuossakin vielä pitemmälle kuin ruiskussa, eikä silti ainakaan parempi ole.
Eli siinä ois jotain mahollista, rakentelua siis riittää.
Onko turbo muuten 1,9 TD passatista?
Onko mikään kaasari turbolle hyvä?
Eli itse vankasti suosin sitä että jokaikiseen turbo peliin rakennetaan ohjelmoitava ruisku. Vapari pelit toimii mahtavasti kaasarilla, muttakun tuohon turbo värkkiin tulee lisää niin paljon muuttuvia asioita ja kiitettävä toiminta on käytännössä mahdotonta saavuttaa. Jos se joku peltorässi on, niin sitten ei muutakun kokeilemaan, niillä kun merkkaa ainoastaan se että kulkee kaasupohjassa ja kulutus pysyy alle 50l/100km. Maantielle saati käyttöpeliksi et tuota helpolla saa kaasari
Ruiskushittiä löytyy mun ja parin muun kirjottamana tuolta takavetosten puolelta, jos siihen nyt innostut. Varotuksen sananen paikoillaan: Saat sie siihen melkeen pakosta menemään sen 500e vaikka osaat/pystyt ite rakentamaan,joten ei se ilmastakaan kyllä ole, mutta pieni summa siitä että autolla voi AJAA. Toinen, vaatii VITUSTI perehtymistä, eikä sitä oikeen koskaan tunnu saavan mieleiseksi

Mutta jos nyt sitten vastaillaan tuohon kysymykseen ilman ruiskuaatetta:
Kyseistä kaasaria en tiedä paskanvertaa millanen on, mutta samat säännöt pätee kaasariturboissa:
-Kohokammioon pitää ohjata ahtoputkesta paine, ellei jo mene suoraan kurkun "kautta"
-Neula sietäisi olla kumipäinen jotta pitää
-Kohokammion tiiviste pitää olla varmasti tiivis ja painetta kestävä, esim tasojen hionta lasin päällä ja hyvin ohut kumitiiviste väliin ja tiukalle.
-Kaasarin vivustot tulisi olla stefoilla/o-renkailla tiivistettyjä, tai ainakin riittävän hyväkuntoisia (lue=ei väljät) jottei paine täältäkään falskaa.
-Jos useampi kuin yks kurkkunen, kurkut sietää aueta mekaanisesti.
-Jos jonkinmoista ilmarööriä yms hajotinta joudut porailemaan/muokkaamaan ellei jo valmis turbokaasari.
-Bensanpaine pumppu jossa tuotto +200l/h ja paine yli 2bar, eli joku ruiskuauton orggis
-Bensanpaine säädin, joka ohjautuu ahtojen mukaan, lisäten bensanpainetta ahtopaineeseen YKS SUHE YHTEEN! ei siis käy nämä jotkut säätimet jotka lisäävät 1:1,5 esim, ne toimii vain ruiskuissa. perus paine jonnekin 0,25 ja tankkiin tietty takaisinpaluu letku.
-Ja oma lemppari jolla kiva kiusata kaasarimiehiä


Eli siinä ois jotain mahollista, rakentelua siis riittää.
Onko turbo muuten 1,9 TD passatista?
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
tuplat on, mielummin +45mm. mutta muut ei 

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
Joo siis ihan katulailliseks oon aatellu että melkein se ruisku olis parempi peli kadulle mutta voihan totaki kokeilla heitetään sitten vesilintua sillä jos ei onnaa.Luultavasti on 1,9 td passatin ahdin.http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4840 pitäisköhän sitä tollanen si tilata vai?
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
Ihan hitsin pieni ahdin toi passatin, jos ostat niin osta mielummin isompi, harmittaa jälkikäteen vaan kun ahdin ahistaa jo alusta alkaen. vähintään T25 tai T03 garretteja siis.
Kadulle mielestäni ehottomasti ruisku, taikka sitten mahollisesti just tuplat, taikka yksittäinen tupla kaasari.
Kadulle mielestäni ehottomasti ruisku, taikka sitten mahollisesti just tuplat, taikka yksittäinen tupla kaasari.
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
juu niin on ostin kaverilta jo Isomman Garretin ja pakosarjan pitäis 200 heppaa riittää.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
Mistä autosta garretti on kotoisin? T2, T25 vai T3 ???
21013 2300tic
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
unohtu vastata tähän saabista turbo on eli vissii sitte toi t25.
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
Mikset ottanu samantien ruiskua siitä saabista kun vain turbon olis toimivampi paketti kuin tuo solex.ladaliikkuu kirjoitti:unohtu vastata tähän saabista turbo on eli vissii sitte toi t25.
99
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
joo elikkä tultii toisiin aatoksiin ton kaasarin suhteen megaruutta on tossa pöydällä johtosarjaa vailla valmis. laitetaa ohjaa sytkää ja soppaa.
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
oikia ratkasu. Mut kannattaa perehtyä kans megamanuaaliin hyvinki tarkasti ja finnsquirtin palstalla oleviin juttuihin ni säästyypi hitsit.
Milläs imusarjalla meinaat ton valamistaa?
Milläs imusarjalla meinaat ton valamistaa?
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
Joo ja on tossa yks moottorivelho auttamassa. Ajattelin tota turbo uunon imusarjaa ku päästiin siitä kauppoihin susipojan kans. ootkos ilkkahe miten ratkassu ton bensanpaluu jutun ku mulla ei oo ku yks bensaputki omassa.
Re: solex 175 cd turbolle hyvä?
eihän siinä mittään muuta mahollisuutta sitten olekaan ko toinen putki pohjaan. Niin minäkin tein ja ainut oikia ratkasu. Siirto pumppu mulla pumppaa konehuoneessa olevaan n. 0,5litran välisäiliöön jossa on oikea pumppu joka tekee paineen b-kiskolle.