Tämmöistä ketjua ei vielä löytynyt. Itse olen koittanut kaiken maailman konstit mitä nyt piikihoitoinen diabeetikko voi kokeilla. Nyt olen saanut maaliskuusta noin 8 kiloa pois ja ihan hirmu työllä. Mä kun en voi mitään exstreme juttuja kokeilla kun niistä lähtee heti henki. Mun konstit on ollu seuraavat:
-töissä hissin käyttö pois (työhuone neljännes kerroksessa)
-ei lisää ruokaa lounaalla ja kaikki menee samalle lautaselle, ei leipää
-ilalla yhdeksän jälkeen syön vain jos on ihan pakko
-normaaleista tuotteista kevyt juttuihin, paitsi että oivariini 80% en vaihda...
-viisi liikuntasuoritusta viikkoon (yksi suoritus on n. 5 km fillarilla tai vastaavaa)
-suklaa ja energiajuomat minimiin
Muillakin varmaan on kokemuksia. Nyt kaikki ajatusket kehiin - Ladakin kulkee vähemmällä kun ei oo ylimääräistä painoa mitä kuskata
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mä otin noin kuukauden kuurin viime syksynä ja parissa viikossa poistui 10 kg ja mikä parasta, että kilot ei tullut edes heti takaisin, nyt en ole kesällä tarkkaillut ja makkaraa ja muut mässäilyä on riittänyt.
liikuntaa en lisännyt, kun en minä voi/osaa
kevensin ruokailutottumuksia, vähensin rasvaa, lisäsin kasviksia, jaksotin syömisen tasaisin välein ja säännölliseksi, näin mentiin kaikki arkipäivät ja viikonloppuna otin vapaammin ja vedin ABC:llä pitsoja yms herkkua (ABC:n pitsat on tosin terveellisempiä kuin halvat karvakäsien tekemät), viikonlopun herkuttelu ei kuitenkaan mitätöinyt viikon paastoa, mutta teki hyvää.
Noutopöydässä ruokailua hillitsee kun ottaa isonlautasen ja siihen salaatit kolmanneksen ja lämmintä ruokaa loput. Vanhan kaavan mukaan tuli otettua ensi pikkulautaselle salaattia ja sit olikin koko isolautanen käytettävissä lämpimään ruokaan ja siinä meni kyllä pahasti överiksi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ikinä ei ole laihduttaminen kiinnostanut tai ylipaino vaivannut muuten kuin ei tahdo mahtua Ladan alla könyämään. Reilu kaksi vuotta sitten kun töihin menin 15 vuoden kesäloman jälkeen paino tippui omia aikojaan 13 kg, sen jälkeen ei pariin vuoteen ole kyllä minkäänlaista muutosta enää tapahtunut.
Lada-Jussi kirjoitti:Noutopöydässä ruokailua hillitsee kun ottaa isonlautasen ja siihen salaatit kolmanneksen ja lämmintä ruokaa loput. Vanhan kaavan mukaan tuli otettua ensi pikkulautaselle salaattia ja sit olikin koko isolautanen käytettävissä lämpimään ruokaan ja siinä meni kyllä pahasti överiksi.
Tämän mäkin oon havainnu. Tosin vaatii uskomatonta itsekuria syödä semmoisessa paikassa missä ruokaa saa ottaa rajattomasti. Juuri ja juuri olen pysytynyt paikallisessa thairavintelissa vähentämään kolmesta lautasesta kahteen. Ne jutut kun vain on niin tuskaisen hyviä
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Puntarin näyttämässä on ainakin kolmasosa liikaa joten jottai olis tehtävä ja jotain pientä nipistämällä on nyt vuoden mittaan kymmenkunta kiloa huvennutkin mutta paljo olis vielä muttaku ei vaan taho jaksaa/kyetä/osata...
Kaikenkarvaisia ohjeitakin on jokatuutti väärällään niin ettei tiejä mitä tekis. Välillä tuntuu että helpoin tapa pudottaa painoa olis kiivetä katolle ja pudottaa se sieltä...
Syö ajan kanssa rauhallisesti ja kunnolla pureksien. Jos kaikki ruoka yleensä sopii hyvin, ja kun ensimmäinen röyhtäisy on tulossa/pääsi niin siihen stoppi. Santsaaminen on turhaa, pikkuhiljaa rupeaa tuntemaan oman energian tarpeensa ja huomaat mikä riittää mihinkin kulutukseen. Älä tee syömisestä liian tarkkaa, toistettu lause pitää edelleen: syö kulutuksen mukaan. Ja Ylpön neuvokin on passeli: kaikkea kohtuudella! Ja viimeinen neuvo: NAUTI ruokailusta, älä tee siitä rutiinia. Ei kannata diettien perässä juosta, yleensä järki riittää. Itsekuria vaatii joskus, toisella onnistuu paremmin.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Kuljin työmatkat fillarilla (7km/suunta), kuutena päivänä viikossa 2h lenkki 1-2 kertaa päivässä. Ruokaa söin normaalisti, mutta ylimääräiset naposteltavat jätin pois, sokeri limut vaihtui light tuotteisiin ym..
Piti ihan käydä puntarilla, nyt 85kg, ei enää tuu samalla tavalla liikuttua ja syöminenkin on mitä on kun aina tuntuu olevan niin kiire ettei mitään ehdi
Jos jotain laihdutusmuotoa on kehuttava, niin Painonvartijat MP5 on ihan päällikkö! MP5 on siis miehille räätälöity laihdutusohjelma, ei tarvi mitään ryhmäterapioita, vaan tilaa kotiin paketin, jossa on mittaa, ohje/reseptikirjaa ja ohje/resepti-CD . Kertahomma ja sitä voi käyttää aina, kun haluaa painoa pois.
2 kertaa olen tolla laihduttanut , toisella kerralla lähti noin 5kk:ssa about 15 kiloa ja toisella kerralla noin 4 kuukautta ja 8 kiloa. Homma siis menee niin, että syödä saa normaalia ruokaa, hyvä vaan itse osata laittaa sitä, koska tuolla on iso määrä valmiita ohjeita ja niiden "kalorilaskurit". Päivittäistä kulutusta on helppo kontrolloida, koska kalorit lasketaan pisteinä ja pistevihkoa on helppo pitää mukana.
Mä söin arkena pisteiden mukaan, viikonloppuisin pizzaa ja kebabia (tottakai mahdollisuuksien mukaan pysyi viikkopisteissä eli arkisin sai helposti "jemmattua" pisteitä viikonloppuun, jolloin pisteylityksen sai minimoitua). Liikuntaa 2 kertaa viikossa (juoksua noin 40 minuuttia). Limsaa voi hinuttaa sen minkä jaksaa, kunhan juo light-limsaa. Samoin energiajuomien kanssa (mä ei juuri niitä juo).
Vaatii itsekuria, kuten muutkin laihdutukset, mutta ei tarvi siis vetää mitään valmiita keittoannoksia tms. ja jos talossa on muutakin väkeä, tuota ruokaa ja sen rasvapitoisuutta tarvii kontrolloida. Mun mielestä tää on kyllä varsin mielekäs tapa pudottaa painoa ja taas, jos se tulee ajankohtaiseksi, kaivan vanhan MP5 -paketin naftaliinista ja alan taas sillä.
Minua ei tuo laihduttaminen ole koskaan kiinnostanut.Ruokaa tulee syötyä aika reippaasti.(2-3 AIVAN täyteen tungettua lautasta ruuasta riippuen joka ruualla)Ja vaikka en liikukkaan niin sitä "ylipainoa" ei ole tullut lähes yhtään.Ja jos laihtua halutaan niin semmonen ihtensä kiduttaminen p%¤#/%¤# ruuilla on tyhmää,syö sen mitä haluaa ja liikkuu enemmän.
Tuli tuota parikymmentä kiloa laihdutettua aika yksinkertaisilla opeilla. Muona-annokset noin puoleen ja liikuntaa tuplaten. Ei se kovin vaikeata alkushokin jälkeen ollut. Kun sen rutiinin oppii, niin siitä se lähtee...
Plussana myös säästöä kertyi ruokakuluista. Ja muka pihiksi väittävät...
Runsas aamiainen on tärkeä napostelun välttämiseksi, mitä tutkimustieto tukee.
Aspartaamisveeteneri eräiden tietojen mukaan lisää nestettä kehoon, ja tutkimuksen mukaan se aiheuttaa syöpää.