Kannattaako hakea?
Kannattaako hakea?
Elikkäs tutulta saisin 1.2 koneella ja 4-vaihteisella lootalla olevan kanttilamppuisen Ladan ilmaiseksi. (Valkoisen) maalin pinta on kuitenkin sammaloitunut ja kytkin on ilmeisesti loppuun kulunut. Eli olisiko se kannattavaa hakea? Vuosimallista ei tarkkaa tietoa. Kytkimen vaihdosta en ole kovinkaan huolissani, mutta kuinka vaikeaa sammaleen poisto yleensä on? Lisään vielä että autosta tulisi ensimmäinen autoni.
Re: Kannattaako hakea?
Hinta laatusuhde kuulostaa hyvältä. Sammal lähtee pesemällä/vahaamalla, eli ensin kunnollinen pesuainekerros pintaan, sitten alhaalta aloittaen painepesurilla pesu. Auto kuivataan ja tarvittaessa pesuainetta lisää ja painepesurilla pesu jatkuu. Sitten hiontavahalla karkeat jäämät pois ja lopuksi perus vaha päälle. Valkoinen väri on hieno vahattuna ja mustat muovi/kumiosat pyyhit kumin/muovin kirkasteella.
Kytkimestä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa työsylinterin säätö että välystä on se 6mm, joskushan välys on lähellä nollaa ja siksi saattaa yrittää luistaa...
Takavetohan (varsinkin näin talven lähestyessä) on paras ensiauto, älä missän tapauksesa poista puskureita, vahva alumiini puskuri suojaa kummasti takanurkkkaa penkan pölistessä...
Kytkimestä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa työsylinterin säätö että välystä on se 6mm, joskushan välys on lähellä nollaa ja siksi saattaa yrittää luistaa...
Takavetohan (varsinkin näin talven lähestyessä) on paras ensiauto, älä missän tapauksesa poista puskureita, vahva alumiini puskuri suojaa kummasti takanurkkkaa penkan pölistessä...
Re: Kannattaako hakea?
Kiitos vastauksesta. Pitää varmaankin vielä tarkastaa pohjan kunto (seisonut vuosia) ja kysäistä vuosimalli sekä kilometrit. Vaihteisto tuntui oikein napakalta. Onko tietoa saako haljenneen kojelaudan korjattua?
Re: Kannattaako hakea?
Suosittelisin muovihitsausta.Humanimal kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Pitää varmaankin vielä tarkastaa pohjan kunto (seisonut vuosia) ja kysäistä vuosimalli sekä kilometrit. Vaihteisto tuntui oikein napakalta. Onko tietoa saako haljenneen kojelaudan korjattua?
Ja kyllähän tuo kannattaa hakea! Yksinkertainen ja oikeastaan timantinkova perustekniikka.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kannattaako hakea?
Onnistuuko muovihitsaus kojelaudan ollessa paikallaan? Halkeama on iso ja mittareiden yläpuolella. Entä tietääkö kukaan kuinka paksu putkisto kannattaa rakentaa 1.2l koneeseen?
Re: Kannattaako hakea?
Vakioputkisto on ihan hyvä kompromissi käytettävyyden kannalta. Tuunattu putkisto lähinnä ärsyttää naapureitasi ja muuta liikennettä.Humanimal kirjoitti:Entä tietääkö kukaan kuinka paksu putkisto kannattaa rakentaa 1.2l koneeseen?
Re: Kannattaako hakea?
eipä taida "muovihitsaus" häävimmin onnistua siihen pehmeeseen pintamateriaaliin, sama vika kun vaikkapa sierroissa, aurinko polttaa päälikerroksen hapraaksi ja halkeilee...lada.h.s kirjoitti:Suosittelisin muovihitsausta.
miksei kannattaisi. jos peltoautoksi tulee niin sen kun haet, ei paljon ruosteet ja sammalet haittaa, jos tieliikenteeseen meinaat, mikäli pidemmän aikaa ollut pois kilvistä enemmän tai vähemmän puuhaa edessä...
vesijohtoputkesta tuloo aika hyvä, seinämä 3mm, ei ihan heti ruostu puhki...Humanimal kirjoitti:kuinka paksu putkisto kannattaa rakentaa 1.2l koneeseen?

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kannattaako hakea?
Kysymykseen vastaten se riippuu tarpeesta ja auton kunnosta. Seisseissä vehkeissä voi ilmetä kaikkea pientä tai suurempaakin laittamista samoin pellit/pohja menevät suht äkkiä jos seisoo heinikossa/hangessa. Mitään mörinä putkistoa en laittaisi syyt on samat mitkä jo ylempänä mainittiin. Hinta ei sinänsä ole paha 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kannattaako hakea?
Ihan tieliikenteeseen olisi tarkoitus laittaa. Kortin saa (aikaisintaan) joulukuussa joten olisi aikaa laitella. Talli ja hitsausvehkeetkin löytyy. Jonkinlaista tietotaitoakin jopa.
Re: Kannattaako hakea?
Ja tietysti reilusti mielenkiintoa muutakin, kun alku huumaHumanimal kirjoitti:Talli ja hitsausvehkeetkin löytyy. Jonkinlaista tietotaitoakin jopa.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kannattaako hakea?
Väittäisin, että on melkoinen suhari saanut olla jos kytkin on saatu kulumaan ihan loppuun. Jos kytkin ei kiinnitä, vikaa lienee työasentoon jääneessä työsylinterissä ja huonoissa mehuissa.
Kysymys kannattaako jokin LataRomu hakea on kyllä mahdoton.
Kun arvioit asiaa, älä luota kehenkään muuhun tai muiden sanomisiin. Älä luota edes tähän minun näkökulmaani. Kukaan täällä ei ole tässä tapauksessa asiantuntija vaikka sellaisena voidaankin esiintyä.
1. Mene katsomaan Vekotinta ja lue nopea mielikuva siitä sekä muista mitä ensinnä tuli mieleen.
2. Tutki mitä pystyt ja totea vikoja ja hyviä puolia.
3. Selvitä taustoja mahdollisimman paljon. Selvitä auton rasitteet, kuten rästiverot tai muut sellaiset.
4. Tärkeintä on luottaa omaan ensiarvioon ja fiilikseen. Eli ihastutko vai vihastutko.
Nämä eivät ole harvinaisuuksia. Näillä ei juurikaan ole jälleenmyyntiarvoa. Näistä voi tehdä käyttö- / harrastevehkeitä. Näiden kanssa on helppo opetella. Näihin saa hyvin uusiakin varaosia. Näiden kanssa leikkiminen on halvempaa kuin monien muiden autolelujen. Näistä saa myös ikuisen riesan. Nämä ovat joskus todella rasittavia vehkeitä. Monet romuja ja taas romuja.
Eli tuollaisia itse vinkaan tekemään. Kysellä kannattaa toisilta harrastajilta, mutta kaikki vastaukset ovat melkoisen objektiivisia näkemyksiä ihan vastaajan ihastuksen tai sen kuuluisan vihastuksen takia. Oma arvio on tärkeä siksi, että ihminen jaksaa tehdä mahdottomiakin, kun hän näkee tekemiselleen mielen ja etenkin sen arvon.
Jos minä nyt vastaisin tuohon esittämääsi kysymykseen oman objektiivisen näkökulmani mukaan niin vastaus kuuluisi näin:
ÄLÄ hemmetissä hae tuollaista arvotonta romua vaivoiksesi, vaan hanki joku paljon mielenkiintoisempi ja arvokkaampi harrastelukohde. 
Kauhean POMMIN olet riesaksesti ottamassa ja voi olla että se kuuluu vielä kategoriaan: EI KOSKAAN ENÄÄ TIELIIKENTEESEEN.
Näin tänään, mutta tuo oli vain minun tämänhetkinen kommenttini.
Kysymys kannattaako jokin LataRomu hakea on kyllä mahdoton.
Kun arvioit asiaa, älä luota kehenkään muuhun tai muiden sanomisiin. Älä luota edes tähän minun näkökulmaani. Kukaan täällä ei ole tässä tapauksessa asiantuntija vaikka sellaisena voidaankin esiintyä.
1. Mene katsomaan Vekotinta ja lue nopea mielikuva siitä sekä muista mitä ensinnä tuli mieleen.
2. Tutki mitä pystyt ja totea vikoja ja hyviä puolia.
3. Selvitä taustoja mahdollisimman paljon. Selvitä auton rasitteet, kuten rästiverot tai muut sellaiset.
4. Tärkeintä on luottaa omaan ensiarvioon ja fiilikseen. Eli ihastutko vai vihastutko.
Nämä eivät ole harvinaisuuksia. Näillä ei juurikaan ole jälleenmyyntiarvoa. Näistä voi tehdä käyttö- / harrastevehkeitä. Näiden kanssa on helppo opetella. Näihin saa hyvin uusiakin varaosia. Näiden kanssa leikkiminen on halvempaa kuin monien muiden autolelujen. Näistä saa myös ikuisen riesan. Nämä ovat joskus todella rasittavia vehkeitä. Monet romuja ja taas romuja.
Eli tuollaisia itse vinkaan tekemään. Kysellä kannattaa toisilta harrastajilta, mutta kaikki vastaukset ovat melkoisen objektiivisia näkemyksiä ihan vastaajan ihastuksen tai sen kuuluisan vihastuksen takia. Oma arvio on tärkeä siksi, että ihminen jaksaa tehdä mahdottomiakin, kun hän näkee tekemiselleen mielen ja etenkin sen arvon.
Jos minä nyt vastaisin tuohon esittämääsi kysymykseen oman objektiivisen näkökulmani mukaan niin vastaus kuuluisi näin:




Näin tänään, mutta tuo oli vain minun tämänhetkinen kommenttini.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kannattaako hakea?
Kannattaa laittaa kuvia, sillä niistä on huomattavasti helpompi toisten tehdä johtopäätöksiä ja antaa vinkkejä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kannattaako hakea?
Itse ne Johtopäätökset on vedeltävä, koska omalle kontolle ja taakaksi tai kevennykseksi se vekotin on tulossa.
Yleisillä LataTotuuksilla on jotain merkitystä ei niinkään yksilökohtaisilla. Mutta nämä Totuudet ovat, kuten kirjoitin, objektiivisia.
Yleisillä LataTotuuksilla on jotain merkitystä ei niinkään yksilökohtaisilla. Mutta nämä Totuudet ovat, kuten kirjoitin, objektiivisia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kannattaako hakea?
Kiitos kaikille vastauksista. Täytyy vielä mainita että olen harkinnut jopa Ladan OSTOA joten kiinnostusta löytyy.
Autolla on ajettu vain noin 111000, ollut ennen tätä tuttuani kuulema vanhalla papalla. Tosiaankin seisonut pari vuotta, sitä ennen ollut kakkos/vara-autona. Jos pohja on ehjä/pelastettavissa, haen auton. Kytkinlevyjen ei kyllä todellakaan luulisi olevan loppu noin vähän ajetussa.

Re: Kannattaako hakea?
Sitä ei arvaakkaan kuinka paljon ja voimakkaasti papat raiskaavat kytkimiä. Kaasu pohjaan kun ei kuulla mitään ja kytkintä luistattamalla mennään
kävelyvauhtia. Näin olen rajuimmassa tapauksessa itse havainnut tapahtuvan!
kävelyvauhtia. Näin olen rajuimmassa tapauksessa itse havainnut tapahtuvan!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990