Ladan muodot muotia
Ladan muodot muotia
Tsekatkaas Toyotan uus nuorisoautomerkki jenkeissä, niiden yhdessä mallissa on tutut muodot: http://www.scion.com/drive/gallery/driv ... llery.html
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
perinteinen laatikkolinja sopii kaikille vuosikymmenille ja se taitaakin tulla takaisin heti kun venäjän autoteollisuus ehtii pyöristää mallistonsa ja taas ollaan jäljessä suunnittelussa verrattuna muihin merkkeihin
Eikös Volvo olekin kuin venytetty Lada, kun volvoa vielä venytettään lisää tulee siitä rolls royce, eli Ladalla on selvää yhteneväisyyttä loistoautoihin... kuten myös Lada on petojen sukua eli Fiatin perillinen joka taas on samaa perhettä Ferrarin ja muiden vauhtihirmujen, eli Lada on lähes urheiluauto itsekin

Eikös Volvo olekin kuin venytetty Lada, kun volvoa vielä venytettään lisää tulee siitä rolls royce, eli Ladalla on selvää yhteneväisyyttä loistoautoihin... kuten myös Lada on petojen sukua eli Fiatin perillinen joka taas on samaa perhettä Ferrarin ja muiden vauhtihirmujen, eli Lada on lähes urheiluauto itsekin


Lada-Jussi : Kyllä, laatikkomuotoilu todellakin sopii kaikille vuosikymmenille. "Saippuarasiamuotoilu" on perua 50 luvun lopulta, ja läpimurto tuli 1960 luvun alkupuolella. (kyllä, autoilun historiaa on tullut luettua) Volvoissa kulmikas muotoilu säilyi 1990 luvun alkuun.
Kyllä täytyy olla kiitollinen, että tarjouskilpailun voitti aikanaan Fiat 124. Renault 16 on ainakin omasta mielestäni paljon rumempi.
Alkuperäisen Fiat 124 projektin suunnittelija oli Dante Giacosa, joka suunnitteli myös suositut mallit Topolino, 1100, 600, 500 ja 128. (ovat muuten hienoja kaikki)
Ladan moottori on todellakin tavallaan "hienostunut italialainen kilpakone", Tuulilasi-lehden Kimmo Kienanen erehtyy syyskuun 2003 numerossa kertomaan että se olisi venäläisen insinööritiedon taidonnäyte. Eikö nimenomaan Ladan moottori suunniteltu Italiassa, ja se kuului lisenssisopimukseen, kuten myös takarumpujarrut. Lämmityslaite on tehosta päätellen Neuvostoinsinöörisuharovitschin kehittämä.
Kyllä täytyy olla kiitollinen, että tarjouskilpailun voitti aikanaan Fiat 124. Renault 16 on ainakin omasta mielestäni paljon rumempi.
Alkuperäisen Fiat 124 projektin suunnittelija oli Dante Giacosa, joka suunnitteli myös suositut mallit Topolino, 1100, 600, 500 ja 128. (ovat muuten hienoja kaikki)
Ladan moottori on todellakin tavallaan "hienostunut italialainen kilpakone", Tuulilasi-lehden Kimmo Kienanen erehtyy syyskuun 2003 numerossa kertomaan että se olisi venäläisen insinööritiedon taidonnäyte. Eikö nimenomaan Ladan moottori suunniteltu Italiassa, ja se kuului lisenssisopimukseen, kuten myös takarumpujarrut. Lämmityslaite on tehosta päätellen Neuvostoinsinöörisuharovitschin kehittämä.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jepulis
eikös fiiatiin tullut varsin myöhään yhdellä kannen yläpuolisella nokka-akselilla (OHC) varustettu kone, 70-luvun alussa olivaan noita tönäreitä (OHV) ja twin cameja (DOHC)?? Ehkä Ladaa käytettiin harjoitus kappaleena tai lisänä Fiatin omille malleille? Tosin olen kuullut että kaikki Fiatista poikkeava olisi tehty/kehitetty Neuvostoliitossa, mutta olihan Fiat varsin voimakkaasti projektissa mukana, mistä tota lopullista totuutta tietää, ei varmaan edes Pravdasta 


Re: jepulis
Mobilistin Fiat124/Lada numerossa sanotaan että Ladan moottori on suunniteltu Italiassa ja että sen teho 60hv oli sama kuin fiiatin. Joskin Fiiatissa oli takanakin levyt. Ladan aloitushinta oli 11.300 ja fiiatin 18.000 markkaa ja ladan rahoitusehdot edullisemmat. Fiat 125 tuli 90 heppaisella hihnavetoisilla tuplanokkaisella 1,6 litraisella moottorilla. 125 on sama kuin 124 mutta lehtijousitetulla taka-akselilla ja muutama sentti pidemmällä etu ja takapäällä. 125ssä oli neljä pyöreää valaisinta.Lada-Jussi kirjoitti:Ehkä Ladaa käytettiin harjoitus kappaleena tai lisänä Fiatin omille malleille? Tosin olen kuullut että kaikki Fiatista poikkeava olisi tehty/kehitetty Neuvostoliitossa, mutta olihan Fiat varsin voimakkaasti projektissa mukana, mistä tota lopullista totuutta tietää, ei varmaan edes Pravdasta
Spideria valmistettiin jopa 1.8 litraisella koneella. Seat valmisti 124jää jopa 2 litraisella moottorilla. Intiassa ladaa on valmistettu Premier 118NE nimistä fiiatkopiota nissan cherryn 1.2 litrasella moottorilla tai diisselillä.
Tässä muuten lukee että polskifiiatin esikuva on 125 eikä 124.
Nämä siis äkkiä vilastuna Mobilistista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Re: jepulis
Fiat 128:ssa oli OHC jo 1969.Lada-Jussi kirjoitti:eikös fiiatiin tullut varsin myöhään yhdellä kannen yläpuolisella nokka-akselilla (OHC) varustettu kone, 70-luvun alussa olivaan noita tönäreitä (OHV) ja twin cameja (DOHC)??
124 Spideria on jopa 2-litraisena. 125 oli isompi muutenkin kuin etu ja takapään osalta, siinä on 124:a pidempi akseliväli yms.Misha kirjoitti:Mobilistin Fiat124/Lada numerossa sanotaan että Ladan moottori on suunniteltu Italiassa ja että sen teho 60hv oli sama kuin fiiatin. Joskin Fiiatissa oli takanakin levyt. Ladan aloitushinta oli 11.300 ja fiiatin 18.000 markkaa ja ladan rahoitusehdot edullisemmat. Fiat 125 tuli 90 heppaisella hihnavetoisilla tuplanokkaisella 1,6 litraisella moottorilla. 125 on sama kuin 124 mutta lehtijousitetulla taka-akselilla ja muutama sentti pidemmällä etu ja takapäällä. 125ssä oli neljä pyöreää valaisinta.
Spideria valmistettiin jopa 1.8 litraisella koneella. Seat valmisti 124jää jopa 2 litraisella moottorilla. Intiassa ladaa on valmistettu Premier 118NE nimistä fiiatkopiota nissan cherryn 1.2 litrasella moottorilla tai diisselillä.
Tässä muuten lukee että polskifiiatin esikuva on 125 eikä 124.
Nämä siis äkkiä vilastuna Mobilistista.
Polski-Fiat 125p:ssä oli 125:n kori ja vanhan Fiat 1500:n tikkukone ja akselit.
Oikeestaan, jos palattais tohon "Ladan muodot muotia" topicciin, niin tuli mieleen, et Ladatehtaan kannattais nyt rakentaa laatikkoladasta tommonen "retro" malli vähän samaan tyyliin kuin ministä on tehty.
Vaikka käyttäis sitten alustana 110:iä... vaix etuvetoseen vaihtaminen oiskin rikos ihmiskuntaa kohtaan
Näittekö muuten, että Fiiat tekee ns. munkkifiiatista retroversion ja Lancia valmistaa Fulvia coupesta retromallin. Makeeta. Nyt ne vois tehdä vielä Alfa Giuliasta sellasen...
Vaikka käyttäis sitten alustana 110:iä... vaix etuvetoseen vaihtaminen oiskin rikos ihmiskuntaa kohtaan

Näittekö muuten, että Fiiat tekee ns. munkkifiiatista retroversion ja Lancia valmistaa Fulvia coupesta retromallin. Makeeta. Nyt ne vois tehdä vielä Alfa Giuliasta sellasen...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joops
Lada 2151 (tulevaisuuden takaveto) ei oikein vastaa tätä Retro ideaa, mutta ainakin takaveto säilyisi, mutta näyttänee siltä että koko auto jää vaan suunnittelu asteelle.

mutta onhan venäjällä vielä 2106 joka on jo varsin historik peli, mutta kuitenkin pitäisi olla valmiudet kaikkiin nykyisiin EEC vaatimuksiinkin. Autohan tuli jo tuotantoon 1976 ja usein sitä verrataan Fiat 124 Special T malliin joka oli jostain vuodelta 1970?


mutta onhan venäjällä vielä 2106 joka on jo varsin historik peli, mutta kuitenkin pitäisi olla valmiudet kaikkiin nykyisiin EEC vaatimuksiinkin. Autohan tuli jo tuotantoon 1976 ja usein sitä verrataan Fiat 124 Special T malliin joka oli jostain vuodelta 1970?

