Kolme kysymystä
Kolme kysymystä
1. Mikä kolisee pappiksen alustassa (takana)?
-Nopeasti kytkintä nostettaessa yleisimmin.
2. Miten on mahdollista, että Nivan ykkösvaihteen saa vauhdissa pois/päälle ilman kytkintä ja rahinoita? Lada on tietysti aina ollut edelläkävijä aina näissä puoli-automaattisissa vaihteistoissa, mutta onko tämä terve toiminto ja rikkooko se mitään jos sitä rupee niinkuin noin vakituisesti käyttelemään ilman kytkintä?
3. Pappaladassa värisee mittarivalot+kaikki muutkin valoilla varustetut sähkölaitteet. Olisiko akusta/laturista kiinni? Siis valot himmenee ja kirkastuvat nopeasti/jatkuvasti moottorin käydessä.
Kiitos näin etukäteen.
-Nopeasti kytkintä nostettaessa yleisimmin.
2. Miten on mahdollista, että Nivan ykkösvaihteen saa vauhdissa pois/päälle ilman kytkintä ja rahinoita? Lada on tietysti aina ollut edelläkävijä aina näissä puoli-automaattisissa vaihteistoissa, mutta onko tämä terve toiminto ja rikkooko se mitään jos sitä rupee niinkuin noin vakituisesti käyttelemään ilman kytkintä?
3. Pappaladassa värisee mittarivalot+kaikki muutkin valoilla varustetut sähkölaitteet. Olisiko akusta/laturista kiinni? Siis valot himmenee ja kirkastuvat nopeasti/jatkuvasti moottorin käydessä.
Kiitos näin etukäteen.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
1. Kartaanin ristikot, tai sitten voi myös tukivarsien puslat olla väleät.
2. Ihan normaalia se tarkoittaa sitä että synkrot toimivat mutta jos tuota käyttää niin ei pitkään ole sykroja jäljellä, ja sitten rutisee kytkimen kanssakin.
3. Lataus säädin aiheuttaa, mutta taitaa olla enemmän ominaisuus kuin vika.
2. Ihan normaalia se tarkoittaa sitä että synkrot toimivat mutta jos tuota käyttää niin ei pitkään ole sykroja jäljellä, ja sitten rutisee kytkimen kanssakin.
3. Lataus säädin aiheuttaa, mutta taitaa olla enemmän ominaisuus kuin vika.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Tuo valojen vilkkuminen tuntuu olevan ominaisuus. Itekkään en oo saanu tuota vilkkumista pois vaikka on laturiin hiiletkin vaihdettu ja muutenkin purettu ja puhdistettu. Sulakekkin on vaihdettu ja kontakti pinnat puhdistettu... Ja valot välkyttää edelleen.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Nappiksessa on vakiona yleensä ollut mekaaninen jännitteen säädin josta johtuu tuo välkkyminen. Mekaanisessa säätimessä on releen kärjet jotka siellä sen diskon aiheuttaa aukeamisellaan ja kiinni menemisellään. Sen saa kyllä pois mutta vaatii uuden jännitteensäätimen hommaamista.Kylmänä säädin antaa enempi virtaskaa ja silloin kärjet pysyvät kiinni ja välkyntä vähenee.
Testaanpa tuota vielä, muuten vaihdan sen jännitteensäätimen.Jankos kirjoitti:siis oletteko vain putsailleet ja vaihdellut latauksen sulakkeita?
Se ei riitä niitä liitinpintoja pitää taivutta kunnolla että se sulake on sinne väliin todella tiukka. Muutoin se välkyttää.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
valojen välkkyminen on normaalia ei siis niinkään vika, voi olla että aiheutuu juuri tuosta mekaanisesta säätimestä, mutta on se kuitenkin kivempi, sillä elektroninen säädin olis jo hajonnut ja sitten olisi enemmänkin sähköt sekaisin.
