Kirjottelen vähän moottorista, kysykää jos jotain mielessä.
Muutama kuva lisää =>
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=169
Alakerta on 1700 lohkoon tehty 8v 110:n männillä ja goetzen renkailla. Kampiakseli on 1,8 ladan akseli 84mm iskulla ja on nitrattu ja tasapainotettu. Kiertokanget kevennetyt nivan kanget uivalla tapilla.
Männät ois noussu 1mm lohkotason yli joten männistä koneistettu sen verran tavaraa pois että mäntä nousee 0,2 mm lohkotason yli. Kannetiiviste on puristuneena 1 mm eli paljerakoa jää 0,8 mm. Orkkiksessa oli n. 2 mm...
Kansi on nelipisteruisku-nivan kansi. Kanavia siistitty. Venttiilit vakiot mutta niihin tehty legendaarinen 30 asteen viiste lautasen yläpintaan. Ohjurit vaihdettu pronssisiin bemarin ohjureihin (niistä muokattu). Palotiloja muotoiltu rankalla kädellä. Tulppa kaivettu esiin ja tavaraa poistettu henkityksen parantamiseksi ja että sain puristussuhteen hyväksi. Nokka-akseli vakio uuden nivan akseli nitrattuna ja nitratuilla keinuvivuilla. Hydrauliset venttiilinnostajat. Kannentiiviste vakio mutta vedetty kupariliimalla kiinni.
Palotilat muotoiltu pariksi männänlaen kanssa eli männän palotilaa kaivettu myös mitä turvallisesti pystyi. Tulpan vastapuolella oleva paljealue jätetty ennalleen mutta se paljerako nyt 0,8 mm. Puristussuhde aika tarkalleen vähän yli 9.
Öljypumppuun tehty muutos että hammaspyörät on 1,5 kertaiset ja pesää jatkettu. Öljypohjaa korotettu saman verran, öljytilavuus n. 4,5 litraa. Paineet tyhjäkäynnillä 2 bar. Huippupaineet säädetty 4 bariin. Apuakselit nitrattu että kestävät (vaikka eipä se sen kovemmilla ole kun huippupaineet ei ole noussu).
Jakopää uuden nivan yksirivisellä rullaketjulla ja hydraulinen kiristys.
Tuossa noin niiku yksinkertaistettuna..
Tarina jatkuu kun taas kerkeen kirjottamaan! Stay on tuning..!