Volkswagen Polo Mk1

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
virtain

Volkswagen Polo Mk1

Viesti Kirjoittaja virtain »

Kysytääs,että onko porukalla kokemuksia/omistuksessa/mielipiteitä Volkswagen Polo mk1 autosta? Eli kysymyksessä se ekan korimallin Polo 8) (kuin pienennetty MK1-Golf)....Minulla on sellanen mk1 Polo -81 mallinen (facelift-keulalla)...Autolla ajettu 146tkm...Ja olen 3:s omistaja (edellinen oli autoliike)....Ja auto on täysin alkuperäisessä kunnossa kaikinpuolin. Kertokaa mielipiteenne/kokemuksia ko.automallista :D
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Volkswagen Polo Mk1

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Luetkeletkos tuota ffp -Foorumia?

http://www.ffp.fi/bb/index.php
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
virtain

Joskus oon katsellut...siel on joku kertomus yhdestä MK1 Polo projektista...En aktiivisesti lue :oops:
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Juuri on lisätty esittelyä siitä DieselPolosta. Kannattaa katsoa. Tietysti se on tunikihommaa niin kuin suuri osa siellä.

SORI! Se olikin Golffi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kahdesta MK2 Polosta on kokemuksia, positiivisia sellaisia.

Oli -82 1.3 Polo Classic GT, hurja raketti :lol: sekä -89 1.3 Polo Coupe, hyvä peli sekin. Vieläkin voisin ostaa tuollaisen Polosen (vm. 86-90) porrasperäisenä ja kaasarikoneella jos hyvä yksilö löytyisi, mainioita pikkuautoja.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
WEBERMAN

Viesti Kirjoittaja WEBERMAN »

Niin, autosi on siis rautaisilla tulpanjohdoilla, eli aivan ok siinä mielessä josko se on yhdistetty käyttö/ajoauto, eikä välitä vanhentuneesta tekniikasta ja hinnakkaasta käyttöverosta.

Nämä alkavat kuitenkin olla jo niin harvinaisia sekä bensa että dieselmalleina että kehottaisin varmistamaan osien saannin varaosa-autolla . Itsellä / kavereilla tekniikan osaa, mutta ei koriin oikein liiemmälti. Yksi varaosa Polo on tiedossa, mutta bensamalli.

Polttoaineen täyttöputket/säiliöt ovat pehmeneviä ja eräät muutkin paikat helmoista ja kaarista. Kuitenkin autosi on ilmeinen helmi. Tekniikka muuten on kestävää ja osia saa ja ovat sisarmalleista luonnollisesti vaihtokelpoisia enimmälti. Lämmityslaite nyt on dieselissä heikko kun on samaa kamaa bensamallin kanssa, mutta riittä paremmin kuin ykköskopan Golfissa. 8)
virtain

Niin siis tämä minun Poloni on MK1 korimallia,ja facelift -81 mallinen auto (facelift=uudistetulla keulalla/muovipuskureilla)...Ja tämä minun autoni on pääosin tallissa...Eli ei käyttöautona 8)
WEBERMAN

Viesti Kirjoittaja WEBERMAN »

Niinpä. Hienoa että joku taltioi tällaisen , nimenomaan dieselinä. Tuomtimäärä oli melko pieni ja jos se on suomi -auto, niin on tosi harvinainen. :D
virtain

Tarkennus vielä tästä minun Polosta...Se ei ole diesel koneinen (MK1 Poloja ei edes dieselinä ole tehtykkään)...Mun Polo on 1,1 Moottorilla ja auton varustetaso on LX. Sen takia aikoinaan tuon ostin,kun löytyi vähän ajettu yksilö (145tkm)...Sekä toinen syy oli se....Mk1 Polo on korimalliltaan kaikkein nätein korimalli VW Poloista 8)
Vastaa Viestiin