Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Ensinnäkään ladakuljettajan ei tarvitse vastata Ladan puolesta, sehän on aina oikean kokoinen.
Ensiksi tulivat mieleen nämä meikälaisen ikäiset mokkalippamiehet. Harvoin siinä Mersun kyydissä näkee ketään. Joskus saattaa Selma olla menossa Prismaan.
Ja nuo ökymaasturitkin näyttävät olevan todellisessa hyötykäytössä hiihtolomalla matkalla Leville vaimo Katherinen ja lasten Janican ja Niklaksen kanssa kaksi suksiboksia katolla takakontti kasseja täynnä. Muun ajan Art Director Jucca ajaa yksinään Haukilahdesta Vartiokylään.
Eivät nuo mopoautotkaan mikään ratkaisu maailman pelastamiseen ole, mutta tulee joskus ajatelleeksi, mitenkä paljon todellinen tarve vaikuttaa autovalintaan.
Ensiksi tulivat mieleen nämä meikälaisen ikäiset mokkalippamiehet. Harvoin siinä Mersun kyydissä näkee ketään. Joskus saattaa Selma olla menossa Prismaan.
Ja nuo ökymaasturitkin näyttävät olevan todellisessa hyötykäytössä hiihtolomalla matkalla Leville vaimo Katherinen ja lasten Janican ja Niklaksen kanssa kaksi suksiboksia katolla takakontti kasseja täynnä. Muun ajan Art Director Jucca ajaa yksinään Haukilahdesta Vartiokylään.
Eivät nuo mopoautotkaan mikään ratkaisu maailman pelastamiseen ole, mutta tulee joskus ajatelleeksi, mitenkä paljon todellinen tarve vaikuttaa autovalintaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
ajattelin teettää nappiksen takalasitarran "lada kun oma pippeli riittää"
eli eihän noilla city.yms maastureilla ole mitään tekemistä oikeiden maastureiden kanssa.mutta toisaalta onko auton osto ikinä ollut pelkästään kylmällä järjellä perusteltu päätös?

Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Sanotaan sen verran että pieneksi meinaa nappis käydä. Takapenkkejä kun ei voi kaataa ja kun on se metalli ristikko niin rajoittaa kummasti pitkien tavaroiden kuljetusta. Ja muutenkin sisätila aika pieni ja jos joutuu jotain isompaa pakettia hakeen niin saa väliin miettiä että millä tavalla sen sais autoon tungettua. Eli kyllä se isompi autokin paikkaansa puolustaa. Tietenkin jos ei koskaan ole tuollaista tarvis kuljettaa niin sillonhan tuota ongelmaa ei ole mutta joku isompi farmari niin sillä pärjäis jo aika hyvin olematta mikään hirveän iso mutta silti mahtuu tavaraa.
Henk.koht. mielipide noista citymaastureista on se että ovat lähes turhakkeita. Suurin osa ajosta noilla tapahtuu kaupungissa ja mitä tuollasella puoliverisellä maasturilla kaupungissa tekee. No pääseehän sillä sen kanttikiven yli paremmin mutta siinäpä ne hyödyt sitten on. Mutta eipä sillä maastonkaan oikein pääse kun maavaraa ei ole juurikaan. Parhaillaan kattonu että joissain citymaastureissa on jopa pienempi maavara kuin Ladassa.
Henk.koht. mielipide noista citymaastureista on se että ovat lähes turhakkeita. Suurin osa ajosta noilla tapahtuu kaupungissa ja mitä tuollasella puoliverisellä maasturilla kaupungissa tekee. No pääseehän sillä sen kanttikiven yli paremmin mutta siinäpä ne hyödyt sitten on. Mutta eipä sillä maastonkaan oikein pääse kun maavaraa ei ole juurikaan. Parhaillaan kattonu että joissain citymaastureissa on jopa pienempi maavara kuin Ladassa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Nappislada on tilaihme, olen vienyt siinä kahdet Nivan ovet sisällä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Yksityisajeluista seuraavaa:
Kaupunkialueilla ei pitäsisi saada ajaa kuin 2 tai 3pyöräisillä sekä niillä uusilla Kubotan pikkudiisseleillä. Rismaan saisi mennä vain julkisilla. Taajamien ulkopulella sallittakoon Max 2000kg laitteilla. 50km taajamista sallittakoon yli 2000kg kalusto.
Vaikka tosiaankin on niin: "Että kyl se on kätevää ku o se KrossiÖveri. Kato ku menee ostaa viikolloppuostokset ni mahtuu vähä enempi. Nii ja kaupungiski o nykyää nii huanost hoijetut tiät et kyl se melkee o oltava. Nii ja kato o se kätevää ku menee mökille ni ei tarvi pelätä et jää kii ku ei sinne iha loppuu asti o asfaltii. Nii ku käyvää siäl 2kertaa vuades ni sit ei tiijä millases kunnos se tiä o. Ja oha se liikenneturvalliinki ku siäl korkeelt näkee liikentee paremmi, vaikka o meil siin ikkunas sellaa iso kommunikaattorinavikaattori et ei sit liikennet tarvi nii hirvees seuraa. Kyl se vehe varottaa melkee kaikest. Ja saamari jos joku törttö pikkuautoilija ei osaa varoo ni onneks se lutistuu tonne alle. Eipä tarvi varoo kaikkii vanhoi pappoi ikivanhois kotterroissaan. Nois parkkitalois muute pitäis olla meille ihan omat kerrokset. Saamari ku ne ruuvut o tehty niille pikkukipoille. Ehottomast ois saatava parkkeeraa 2ruudu leveytee näil sentää liikenneturvallisil autoi.. Ja saamari ku stadis eivät tajuu etä näit Urbaanii Trendikäit SitiMaasturii jotka tosiaa vastaa kaupungi haasteisii o pakko nykyää käyttää jos meinaa päästä johkuu. Ni ku siäl ei tätä tajuttu ja tehty lumitöit ni johan ol kumma. Ja jatkuvast joutu melkee kylet naarmuille ku ei ollu tilaa vaik näil kyl pitäs pärjätä just erityisest niis kaupungi haasteis."
Kaupunkialueilla ei pitäsisi saada ajaa kuin 2 tai 3pyöräisillä sekä niillä uusilla Kubotan pikkudiisseleillä. Rismaan saisi mennä vain julkisilla. Taajamien ulkopulella sallittakoon Max 2000kg laitteilla. 50km taajamista sallittakoon yli 2000kg kalusto.
Vaikka tosiaankin on niin: "Että kyl se on kätevää ku o se KrossiÖveri. Kato ku menee ostaa viikolloppuostokset ni mahtuu vähä enempi. Nii ja kaupungiski o nykyää nii huanost hoijetut tiät et kyl se melkee o oltava. Nii ja kato o se kätevää ku menee mökille ni ei tarvi pelätä et jää kii ku ei sinne iha loppuu asti o asfaltii. Nii ku käyvää siäl 2kertaa vuades ni sit ei tiijä millases kunnos se tiä o. Ja oha se liikenneturvalliinki ku siäl korkeelt näkee liikentee paremmi, vaikka o meil siin ikkunas sellaa iso kommunikaattorinavikaattori et ei sit liikennet tarvi nii hirvees seuraa. Kyl se vehe varottaa melkee kaikest. Ja saamari jos joku törttö pikkuautoilija ei osaa varoo ni onneks se lutistuu tonne alle. Eipä tarvi varoo kaikkii vanhoi pappoi ikivanhois kotterroissaan. Nois parkkitalois muute pitäis olla meille ihan omat kerrokset. Saamari ku ne ruuvut o tehty niille pikkukipoille. Ehottomast ois saatava parkkeeraa 2ruudu leveytee näil sentää liikenneturvallisil autoi.. Ja saamari ku stadis eivät tajuu etä näit Urbaanii Trendikäit SitiMaasturii jotka tosiaa vastaa kaupungi haasteisii o pakko nykyää käyttää jos meinaa päästä johkuu. Ni ku siäl ei tätä tajuttu ja tehty lumitöit ni johan ol kumma. Ja jatkuvast joutu melkee kylet naarmuille ku ei ollu tilaa vaik näil kyl pitäs pärjätä just erityisest niis kaupungi haasteis."
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
www.youtube.com/watch?v=yasrdTi8cc0 Sitten kun tuollainen auto on niin sillä ajetaan keskellä kolmea ruutua jotta mahtuu!
Minä aina nauran kaupunkimaastureille, turhia vehkeitä! Meillä on sentään oikea maasturi jolla pääsee! Isuzu Trooper 4X4 2.2 TurboDiesel!
Ja joihinkin uusiin autoihin verrattuna jopa Nappis on takajalkatiloiltaan huomattavasti siedettävämpi 195cm ihmisellä kuin uudet autot,
Jotkut uudet Audin farmarit näyttää ulkoapäin isoilta ( pätee muihinkin ) mutta ei niillä ole mitään jakoa 240 Volvon farmaria vastaan.
Minä aina nauran kaupunkimaastureille, turhia vehkeitä! Meillä on sentään oikea maasturi jolla pääsee! Isuzu Trooper 4X4 2.2 TurboDiesel!
Ja joihinkin uusiin autoihin verrattuna jopa Nappis on takajalkatiloiltaan huomattavasti siedettävämpi 195cm ihmisellä kuin uudet autot,
Jotkut uudet Audin farmarit näyttää ulkoapäin isoilta ( pätee muihinkin ) mutta ei niillä ole mitään jakoa 240 Volvon farmaria vastaan.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Kyllä, jos edessä istuu samaan aikaan kääpiö.lada.h.s kirjoitti:Ja joihinkin uusiin autoihin verrattuna jopa Nappis on takajalkatiloiltaan huomattavasti siedettävämpi 195cm ihmisellä kuin uudet autot,
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Tuota Caddya pitäisi kai paheksua, mutta ei voi kuin ihmetellä tuollaista varustetasoa, jollaisesta Euroopassa ei osattu tuolloin uneksiakaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Eikä noita kaikkia varusteita löydy vieläkään kaikista autoista. Mutta Cadillachan oli "Standard of the World".Pavlovits kirjoitti:Tuota Caddya pitäisi kai paheksua, mutta ei voi kuin ihmetellä tuollaista varustetasoa, jollaisesta Euroopassa ei osattu tuolloin uneksiakaan.
Jaa, saattaa olla, eipä nimittäin ole kääpiöistä kokemusta vaan ihan tavallisista ja tavallisen kokoisista ihmisistä.Jokari kirjoitti:Kyllä, jos edessä istuu samaan aikaan kääpiö.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Niin, kyllähän sitä varmasti tulisi toimeen kahden aikuisen ja keskikokoisen koiran perhe pienemmälläkin farmarilla kuin tuo oma Volvo 740. Kyllähän sitä toimeen tultiin 2104:lla ja vaimon 111:lla pärjättäisiin, mutta onhan se kiva kun koiran häkki mahtuu takapaksiin pitkittäin ja siltikin on takapaksista yli puolet lattiatilasta käytössä.
Seuraavaa käyttöautoa miettiessä pitääkin sitten laskeskella painaako se yli vai alle 3500 kg...
Seuraavaa käyttöautoa miettiessä pitääkin sitten laskeskella painaako se yli vai alle 3500 kg...
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Sitä mietin itsekkin, mutta hinta ja ikä ei oikein täsmännyt, kun menisi sitten niin vanhaksi kilometreistä puhumattakaan
No katsellaan ja vielähän tuolla nykyiselläkin ajaa ja onhan niitä pakettimallejakin 


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Pakettiautolla en tee mitään, autossa kun pitää olla istuimet vähintään viidelle henkilölle, takaveto/neliveto, automaatti ja nousevan auringon maan tuotteet eivät tule kyseeseen.
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
eikös time lehden äänestyksessä hummeri äänestetty mailman kolmanneksi paskimmak..i autoksi trabant tais voittaa kakkoseksi en muista mikä oli 

Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Mulle riittää samaran tavara tila ja 1,5i 71 hevosvoiman moottori aivan hyvin omiin tarkoituksiin.Jos tarviin lisä tilaa niin kaadan penkit.
En koe tarvitsevani kallista yli 100 hevosvoiman matala maa varaista länsi autoa
en silti tuomitse ketään joka haluaa ajella city maasturilla tai velka mersulla
En koe tarvitsevani kallista yli 100 hevosvoiman matala maa varaista länsi autoa

Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Ajammeko oikeankokoisella autolla?
Noista kumpastakaan en ainakaan laita jos vaihdankonkelo kirjoitti:en silti tuomitse ketään joka haluaa ajella city maasturilla tai velka mersulla

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00