Sivu 1/1
nivan dieselöinti
Lähetetty: 17.4.2011 17:58
Kirjoittaja nivad
tervehdys foorumilaiset! pihassa seisoo niva projekti aihio ja olis tarkoitus dieselöidä se,moottoriksi tulisi vw 1,6 tdi...mutta mutta,onko sille jotain estettä siis lakien ja asetusten puolesta? jos joku tietäis kertoa niin kiitos jo etukäteen.

Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 17.4.2011 23:28
Kirjoittaja toktornivako
???Miksi se Diselöidä pitäis?
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 18.4.2011 14:21
Kirjoittaja naco
Mikäli ajoneuvon käyttöönottop. on ennen 1991 jotain, niin ei ole estettä diiselöinnille. Vertailumoottorin voinee käyttää PSA konsernin tdi/hdi moottoreita, joita on ollut (harvoin kylläkin) vientimallin nivoissa. Pääasiassa Saksan ja Ranskan vienti. Viisaammat korjatkoon.
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 15.8.2011 20:07
Kirjoittaja Team perseauki racing
mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 18.8.2011 16:27
Kirjoittaja naco
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 18.8.2011 20:12
Kirjoittaja mush
Team perseauki racing kirjoitti:mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
Vanha aihe, mutta oikaistaan vähäsen. Ainoastaan etuvetoisen volkkarin 020-laatikon kanssa kytkin on väärinpäin, esim 02A-laatikon kanssa kytkin on ihan oikein päin. Vaikka kone olisikin alunperin 020-laatikon kyljestä, ei "perinteisen" vauhtipyörän löytyminen ole mikään ongelma.
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 20.8.2011 20:58
Kirjoittaja Team perseauki racing
mush kirjoitti:Team perseauki racing kirjoitti:mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
Vanha aihe, mutta oikaistaan vähäsen. Ainoastaan etuvetoisen volkkarin 020-laatikon kanssa kytkin on väärinpäin, esim 02A-laatikon kanssa kytkin on ihan oikein päin. Vaikka kone olisikin alunperin 020-laatikon kyljestä, ei "perinteisen" vauhtipyörän löytyminen ole mikään ongelma.
no niin kiitoksia selvetin paljon.. pihassa 1.6td 2 koppa golffi ja kun korista tulee loppu niin hieman polleen olen suunnistellut. nyt 1.5 ladan kone ja 4 lovinen aski
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 20.8.2011 22:31
Kirjoittaja mush
Jos hakemaan alat, niin esim. vanhemmista Passateista (ns. muumikeula) löytyy 02A:ta ja uudemmista konsernin muistakin vehkeistä. Tunnistaa siitä, että vaihteensiirto on kahdella vaijerilla tangon sijaan. Samoin T3 Transporterista löytyy, ja varmaankin T4 vauhtipyörä on sopivainen myös. Lisäksi varmaankin jokaisesta pitkittäiskoneisesta etuvetoisesta löytyy myös. Eli onhan niitä.
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 21.8.2011 9:17
Kirjoittaja Team perseauki racing
juu no se on sitten sen ajan murhe kun edes kerkiää ajatella.. paljon muutakin ensin ja golffi ärsyttävän tervekorinen joten saa toistaiseksi palvella sellaisenaan
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 25.6.2016 17:53
Kirjoittaja ptr
Moi.
http://tekniikanmaailma.fi/lada-nivaa-k ... -edelleen/
Ei muuta kun menolippu Epsanjaan ja nakulla takas.
Terv.
ptr
Re: nivan dieselöinti
Lähetetty: 6.8.2018 1:40
Kirjoittaja Oppipoika
Muistaakseni 88 ja vanhemman VW Passatin diessel moottori helpoin asentaa.
ns, pystymallin moottori, pitkittäis suunnassa, valmiiksi oikeanlaisella vauhtipyörällä. (imu ja pakosarjalla)
Jos en väärin muista, niin öljypumppu ja öljypohja myös oikeanlainen.
Kerran eräs koneisturfirman mies kertoi laittaneensa sellaisen 1.6 d moottorin Nivaansa.