Pikkuvikoja vai ei?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Janne93

Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Elikkäs itsellä olis Lada 2104. Harmia aiheuttaa:

Kaasupolkimen kamala vatkaus sivusuunnassa. Miten/mistä sitä vois kiristää?

Kun kurkkaa takaa auton alle niin aina on maassa pieni läikkä öljyä, joka vuotaa jostakin päin perää. Näkyis tulevan perän takaosassa olevasta pultin välistä. Miten/mistä vuodon voi korjata?

Meneekö ladaan 15 tuumaiset renkaat normaali kumeilla? Tällä tarkotan sitä että menis ihan heittämällä vaan eikä tulis ongelmia ja sitten vaan konttorille.

Muitakin kysymyksiä kyllä varmaan on mutta noi on tällä hetkellä tärkeimmät. Yritin etsiä täältä foorumilta vastauksia mutta ei niitä oikein löydy.
Avatar
pressa
Viestit: 10492
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Janne93 kirjoitti:Yritin etsiä täältä foorumilta vastauksia mutta ei niitä oikein löydy.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... t=15+tuuma*
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... t=15+tuuma*
Siis ainakin rengas juttua löytyy, Laita pää sinne kuskin jalkatilaan ja katso ylöspäin, kiristä sieltä näkyvät ruuvit ja mutterit.
Jos perästä vuotaa öljy propun välitä niin kiristämällä propun vuoto loppuu.
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Kurkkasin sinne ylös, eikä siellä mitään mutteria ole ollenkaan. Se näyttää olevan löysällä siittä kohtaa missä on se jousi.

Sellanen kysymys vielä että miten ihmeesstä saa lämmintä tulemaan sisälle? Kumpi niistä on kylmä ja kumpi lämmin(ylempi ja alempi)? Missä asennossa toi tuulettimen nappula pitäis toimia? Omasta mielestä se ei pidä minkäänlaista ääntä missään asennossa. Nämä jutut huomasin vaan kun olin eilen 2 aikaan lähössä kaupunkiin päin ja palelin puolet matkasta koska ei tullu oikein ku viileetä.. Lada muka lämmin auto, ja pyh sanon minä :D
duster73
Viestit: 148
Liittynyt: 17.1.2010 14:35
Paikkakunta: Ristiina

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eikös alemmalla vivulla säädetä ulkoa tulevan ilman määrää,eli sillä missä on se sininen merkki.ja ylemmällä sitten lämpötilaa.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
naksu007
Viestit: 111
Liittynyt: 19.6.2011 21:56
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja naksu007 »

Janne93 kirjoitti:Kurkkasin sinne ylös, eikä siellä mitään mutteria ole ollenkaan. Se näyttää olevan löysällä siittä kohtaa missä on se jousi.

Sellanen kysymys vielä että miten ihmeesstä saa lämmintä tulemaan sisälle? Kumpi niistä on kylmä ja kumpi lämmin(ylempi ja alempi)? Missä asennossa toi tuulettimen nappula pitäis toimia? Omasta mielestä se ei pidä minkäänlaista ääntä missään asennossa. Nämä jutut huomasin vaan kun olin eilen 2 aikaan lähössä kaupunkiin päin ja palelin puolet matkasta koska ei tullu oikein ku viileetä.. Lada muka lämmin auto, ja pyh sanon minä :D
Juu sinisestä säädetään kuinka paljon sitä ilmaa tulee ja punasesta kuinka lämpöstä ja koko lämmitin/tuuletin menee päälle mittariston oikealla puolella on kaksi nappia päällekkäin ja alempi jossa on propellin kuva niin siitä. Ainakin näin on omassa ladassani (1500S vm 1992).
Lada 1500S axtec vm94
Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!
Kuva
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Kiitos vastauksista!

Taas sellanen kysymys että onko normaalia että katalysaattorin kohdalla kuuluu järjetön kilinä ja kolina tyhjäkäynnillä? :) Pakokaasu on melko kosteaa ja haisee ihan paskalta! Saako ladaan vaihtaa esim 2- 2,5" tuuman putkiston, vai nouseeko tehot liikaa? Niitä tuskin valmiina myydään ja itse on varmaan aika vaikeeta alkaa kotikonstein taivutteleen putkia..? Haluis enemmän ladan kuuloiset äänet, esim juuri putkiston vaihdolla tai virinokalla. Vai onko siihen "äänenmuokkaukseen" jotain kotikonsteja? Nykyään kuulostaa ihan diesel autolta :)

Tietääkö joku tampereen alueella missä on hyvä ja halpa huoltopaikka ladalle? Haun avulla löyty pari paikkaa, mutta ei niistä ole vieläkään vastattu. Syynä varmaan se kun näkee minkä merkkinen auto olis tulossa huoltoon :lol:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kolina ja kilinä katalysaattorin kohdilta johtunee katalysaattorin lämpösuojapellin huonosta kunnosta tai sen kiinnikkeiden irtoamisesta. Tämä pelti on siis kiinni katalysaattorissa ja sen alla. Joutava pelti. Jos se kilisee niin nyppää irti.

Voi myös olla että katalysaattorin lappojen pultit ovat katki, löysällä tai muuten vialliset. Niissä olevat jouset voivat myös kilistä ja kolista jos pulteissa on vikaa.

Nämä nyt ovat arvioita eivätkä välttämättä ole kilinän syitä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Ei ole vieläkään kilinän alkuperä selvinnyt.. Mikään ei tunnu olevan löysällä tai irti, joten äänen on pakko tulla katalysaattorin sisältä.

Kaasupolkimen kiristys ei onnistu millään??! Heiluu aivan mahdottomasti sivusuunnassa. Ei voi kiristää koska ei löydy paikkaa mistä kiristäis. Tuntuu olevan se jousen tappi löysällä, miten sen voi kiristää? Se koko polkimen "runko" mikä menee vaijeriin kiinni on jostain löystynyt joten siksi heiluu edes takas.. Onko mahdollista korjata?
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Missä vika kun vasemman puoleinen etuvalo palaa ihan himmeenä? Aluksi toimi vallan mainiosti mutta nyt toimii juuri ja juuri. Johdot ja liittimet tarkistettu, mutta mitään poikkeavaa ei löydy. Takavaloissakin jotain kosketus häikkää, huomaa silloin kun tulee todella iso töyssy ja sen jälkeen laittaa vilkun päälle niin se vilkuttaa ihan tuhatta ja sataa.. Siihen auttaa mojova isku takalamppuun niin jo toimii normaalisti :shock:

Olen kyllä saanu sellasen valioyksilön että huhhuh.. Tietääkö joku missä tampereen alueella tehdään ladaan huoltoja? Esim ladan täyshuolto olis hakusessa. Haulla löytyi jotain, mutta ei oikein suoraa että missä ja mitä maksaa.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Takavalojen piirilevyt ja niiden johdotukset on tarkastettava ensin. Takavalokuoret pois ja piirilevyjen kimppuun. Siellä voi olla vaikka mitä kivaa tarjolla.

Oletko katsonut etuvalopolttimon suurennuslasilla. Voihan sieltä olla lanka jo melki palanut. Kokeile ainakin toista polttimoa. Jos kaikki johdot, sulakkeet, sulakerasian liittimet ja polttimon johdotus ovat kunnossa niin ei kai muussa voi vika olla kuin polttimossa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Takavalojen piirilevyt ja niiden johdotukset on tarkastettava ensin. Takavalokuoret pois ja piirilevyjen kimppuun. Siellä voi olla vaikka mitä kivaa tarjolla.

Oletko katsonut etuvalopolttimon suurennuslasilla. Voihan sieltä olla lanka jo melki palanut. Kokeile ainakin toista polttimoa. Jos kaikki johdot, sulakkeet, sulakerasian liittimet ja polttimon johdotus ovat kunnossa niin ei kai muussa voi vika olla kuin polttimossa?
Polttimo on jo kertaalleen vaihdettu uuteen, eikä se vanhakaan palanut ollut. Kyllä nuo molemmat on toiminu, mutta nyt jostain syystä toi vasemman puolen valo on himmentynyt. En tiedä että missä vois olla vika, kun sulakkeet on ehjät ja johtoihin ei ole koskettu ikinä. Pitkiä valoja en ole saanut koskaan pysymään päällä. Nehän menee päälle siittä vilkun viereisestä valovivusta, kun sitä vetää itseensä päin? Ainakin niin ne välähtää joskus ja joskus ei.. Sulake rasiassa kyllä joku naksahtaa aina kun vipua yrittää vetää itseensä päin, mutta sielläkin taitaa kaikki olla kunnossa. Mistä tietää että rele ei toimi?

Osaako kukaan sanoa tuohon kaasupoljin vikaan mitään? Alkaa jonkin verran haitata ajoa..
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Janne93 kirjoitti:[ Pitkiä valoja en ole saanut koskaan pysymään päällä. Nehän menee päälle siittä vilkun viereisestä valovivusta, kun sitä vetää itseensä päin?
Kaukovalovilkku toimii noin. Kaukovalot saa pysyvästi päälle kun laitat alas sen vivun ikään kuin laittasit vilkun vasemmalle.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ja ajovalokytkin on oltava päällä eli se nappi josta saadaan valot pysymään päällä virrat sammutettunakin. En tiedä onko sinulla siellä ajovaloautomatiikka toiminnassa, mutta se nappula on oltava Ajovalot päällä -asennossa jotta kaukovalot jäävät päälle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ja ajovalokytkin on oltava päällä eli se nappi josta saadaan valot pysymään päällä virrat sammutettunakin. En tiedä onko sinulla siellä ajovaloautomatiikka toiminnassa, mutta se nappula on oltava Ajovalot päällä -asennossa jotta kaukovalot jäävät päälle.
Niin se nappula missä on se lampun kuva ja 3 asentoa? Pois, parkit ja ajovalot. Mulla on kuule sellanen kytkentöjen ihme maailma että kun sen valo vivun laittaa alas(valojen ollessa päällä), niin valot sammuu.. :shock: Puhallinkaan ei oikein tunnu toimivan tuosta nappulasta. Pitäis repiä kaikki johdot irti ja laittaa yksitellen takas että tietää mikä kuuluu minnekkin :D

Niin osaako joku sanoa miten tuon kaasupolkimen heilumisen voisi korjata??
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Missä sijaitsee vedenlämpötila anturi? Se mittari ei ole ikinä noussut yli valkoisen alueen.. Reilu 2 tuntia ajoa moottoritiellä ja mittari oli vasta valkoisen ja vihreen rajalla. Toinen ongelma on taloudellisuusmittari :D Se ei sitten toimi ollenkaan.. Kun pistää virrat päälle, menee mittari vihreälle alueelle ja siihen se jääkin ennenkuin sammuttaa auton. Eipä tuo mittari niin tärkeä ole :D

Ongelmana on myös jäähdyttäjän flektin pyörimättömyys. Toimi niin hyvin että konepellin alta alkoi tulla höyryä keskellä ladakerhon kokoontumista :D Voi kuinka noloa, mutta aivan ensimmäinen kerta oli kun keitti. Sinä päivänä ajettu tampereelta pirkkalaan ja takas moottoritietä ja normaalia 60 tietä. Vaihtoehtona olis varmaankin tehdä erillinen kytkin sille tai sitten yhdistää ne 2 liitintä yhteen niin pyörii aina kun on virrat päällä mutta vie kuulemma akun todella nopeasti tyhjäksi??

Osaako joku neuvoa?
Viimeksi muokannut Janne93, 28.4.2012 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin