niva vm-88
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
niva vm-88
nyt taas palailtu ladailun arkeen, ku halavalla...
eli tuli hankittua niva vm 88, kuulema konelan esittely auto.tiedä sitten ainakin on plyysi jakkaraa, kattoluukkua
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00568.JPG
pakoventtiili oli palannut 2 pytystä ja hieman hepattavaa, konttorilla löytyi vielä tänään lisää... mutta mikki toimii.
vielä on harkinnan alla pitäsikö orkkiksena vai tekisikö mieleisen, ainakin levikeet on järkyttävät. mut komiat aluvalssit tuli matkaan
toki sitten vanhasta muistista kahdesta saa yhden niin kaveri kaupan päälle. koppa suht valmis, mutta kone ja lootat ehjiä ja siistit keinonahka jakkarat päällisten alla
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00562.JPG
ja kun täällä joku porui että romulla ei tienaa niin tuon kuorman vein ja 2 nivan jälkeen jäi vielä kaljarahatkin.
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00558.JPG
ja näin ensikokemuksena nivasta, menee kyllä suoraan mutta, miten sen nyt nätisti sanos pirun kankee vehje ja neliveto vie lopunkin puhdin padasta, kaupunki ajossa ohjastus vastaa lie samaa tunnetta kun oksasta pölliä repis mettästä
menee kyllä kun käskee mutta ei mikään ylikiivas. jos ei muuta niin kuulalaakeroitu apusimpukka vaihdetaan ja ralliratin saatan korvata orkksi ruorilla
eli tuli hankittua niva vm 88, kuulema konelan esittely auto.tiedä sitten ainakin on plyysi jakkaraa, kattoluukkua
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00568.JPG
pakoventtiili oli palannut 2 pytystä ja hieman hepattavaa, konttorilla löytyi vielä tänään lisää... mutta mikki toimii.
vielä on harkinnan alla pitäsikö orkkiksena vai tekisikö mieleisen, ainakin levikeet on järkyttävät. mut komiat aluvalssit tuli matkaan
toki sitten vanhasta muistista kahdesta saa yhden niin kaveri kaupan päälle. koppa suht valmis, mutta kone ja lootat ehjiä ja siistit keinonahka jakkarat päällisten alla
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00562.JPG
ja kun täällä joku porui että romulla ei tienaa niin tuon kuorman vein ja 2 nivan jälkeen jäi vielä kaljarahatkin.
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00558.JPG
ja näin ensikokemuksena nivasta, menee kyllä suoraan mutta, miten sen nyt nätisti sanos pirun kankee vehje ja neliveto vie lopunkin puhdin padasta, kaupunki ajossa ohjastus vastaa lie samaa tunnetta kun oksasta pölliä repis mettästä
menee kyllä kun käskee mutta ei mikään ylikiivas. jos ei muuta niin kuulalaakeroitu apusimpukka vaihdetaan ja ralliratin saatan korvata orkksi ruorilla
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
käyty eilen siirtokilvillä lenkki, suurimmat epäkohdat voimakas bensan haju ja vapaalla valuutellessa takapäästä krahnuttava ääni.
tarvii lie tankki nostella näkyville kun ainakaan kone huoneesta ei mitään vuoda.
tarvii lie tankki nostella näkyville kun ainakaan kone huoneesta ei mitään vuoda.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
ei mikään ihme että koneesta on puhti poissa, pisti silmään uusi alkukäyrä. on tarvke mallia ja tuossa ei kollektoria ole vaan ne 2 putkea litattu yhteen ja siitää jatkuu ladan vakio pillinä.
tuollaisen takia on tullut joskus kirottua 1300cc remmipata ja tilalle nosteltu 1700cc isolohko vaan ei kulku parantunut ennen kuin vaihtoi orkkis putken.
onneksi nuita on hyllyssä.
krohinan syy takaa ilmeisesti kardaaniin hankaava vaimennin, ei paikallaan ole ihan mahdottoman likellä mutta molemissa on hankaus jälki.
kunhan taas kerkeis tekis tätäkin eteenpäin, konttorille pitää laittaa eteen kupit joissa ylätukivarren pohjaanlyönti kumit, taka akseliin jousilautaset.
sisähelmaan molemmin puolin paikat ja takakulmaan hiukan peltiä.
tosin jos tuon kippais kupeelleen ja tekis kerralla kaikki kunnolla, eli helmat molemmin puolin ym.. eipähän tarttis ens vuonna taas nyppiä.
kupeelle syystä että hitsaus kolvin kanssa sepelimaalla könttääminen ei ole kovin mieltä ylentävää.
onko näitä muuten levikeillä ollu kovinkin paljon, ensimäinen tuo on jonka livenä oon nähnty tuolla varustuksella, mutta muistikuva on että oviin kuuluisi myös muovi pahkurat missä lukee niva
tuollaisen takia on tullut joskus kirottua 1300cc remmipata ja tilalle nosteltu 1700cc isolohko vaan ei kulku parantunut ennen kuin vaihtoi orkkis putken.
onneksi nuita on hyllyssä.
krohinan syy takaa ilmeisesti kardaaniin hankaava vaimennin, ei paikallaan ole ihan mahdottoman likellä mutta molemissa on hankaus jälki.
kunhan taas kerkeis tekis tätäkin eteenpäin, konttorille pitää laittaa eteen kupit joissa ylätukivarren pohjaanlyönti kumit, taka akseliin jousilautaset.
sisähelmaan molemmin puolin paikat ja takakulmaan hiukan peltiä.
tosin jos tuon kippais kupeelleen ja tekis kerralla kaikki kunnolla, eli helmat molemmin puolin ym.. eipähän tarttis ens vuonna taas nyppiä.
kupeelle syystä että hitsaus kolvin kanssa sepelimaalla könttääminen ei ole kovin mieltä ylentävää.
onko näitä muuten levikeillä ollu kovinkin paljon, ensimäinen tuo on jonka livenä oon nähnty tuolla varustuksella, mutta muistikuva on että oviin kuuluisi myös muovi pahkurat missä lukee niva
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: niva vm-88
Empä ole tuollaisia levikkeitä kyllä missään nähnyt jokseenkaan noita vanhempia Nivoja ei nyt niin hirveästi ole muutenkaan täälläpäin minun muistini aikaan pyörinyt.
Lujaa laatua esite kuvasta käy ilmi että on siinä se Niva lukenut.
Lujaa laatua esite kuvasta käy ilmi että on siinä se Niva lukenut.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
tarvii pitää silmät auki jos joskus tulee vastaan, on ne rumat mutta vois kait yhden pitää orkkiksena... sen verta harvon nuita näkee.
saa lada jussikin huokasta helpotuksesta,ei mäne tuuninkiin eikä paaliin.
nuo kuvan vanteetkin löytyy, hiukan lakka kesinyt mutta pelastettavissa
saa lada jussikin huokasta helpotuksesta,ei mäne tuuninkiin eikä paaliin.
nuo kuvan vanteetkin löytyy, hiukan lakka kesinyt mutta pelastettavissa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
nyt on tässäkin leima... täytyy myöntää että järkyttävä määrä sivuääniä verraten esimerkiksi takaveto ladaan.
suurimpana jurina/kahina joka tulee selkeästi esille yli 60km/h vauhdissa ja tällöinkin kun veto on pois. eli vapaalla, kun veto on päällä niin ei mitään.
kunhan kerkee niin kardaanin ristikot, ja lootien tukikumit.
kytkin ottaa suht yläältä ja hieman ravistaa mutta ei luista, vaihdellaan kun luistelee.
suurimpana jurina/kahina joka tulee selkeästi esille yli 60km/h vauhdissa ja tällöinkin kun veto on pois. eli vapaalla, kun veto on päällä niin ei mitään.
kunhan kerkee niin kardaanin ristikot, ja lootien tukikumit.
kytkin ottaa suht yläältä ja hieman ravistaa mutta ei luista, vaihdellaan kun luistelee.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
ainakin yksi jurinapaikka löydetty. jakoloota vapallaa ja vaihelaatikosta pykälä tupaa.. juristaa suhteellisen paljolti.
mitä isompi vaihde sen isompi juristus.
kumilimppu näyttää vaihdetulta tai ainakin erittäin terveeltä, ristikosta on paha sano mitään pelkällä näöllä. mutta vaihdetaa varulta
mutta eikös lootan ja jakolaatikon linjaus virhe aiheuta mekkallaa.. ? nyt sitten hyviä neuvoja miten nuo tähdätään kohilleen.
mitä isompi vaihde sen isompi juristus.
kumilimppu näyttää vaihdetulta tai ainakin erittäin terveeltä, ristikosta on paha sano mitään pelkällä näöllä. mutta vaihdetaa varulta
mutta eikös lootan ja jakolaatikon linjaus virhe aiheuta mekkallaa.. ? nyt sitten hyviä neuvoja miten nuo tähdätään kohilleen.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: niva vm-88
En yhtään osaa sanoa miten loorat linjataan, mutta toivottavasti saat voimansiirron toimimaan. Sen verran on ruma kuvatus, että voisi jo melkein kauniina pitää!
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
päivittäisessä ajossa tuo nyt on... en ole antanut pienten jyrinöiden menoa haitata.
mutta voishan nuista koettaa suurimpia saada karsittua. vai liekkö optimismia...
mettässä ja hiekkamontuilla möyryämiseen hauska laitos, tosin siis sen mitä nykyisilla hakkapeliitta renkailla onnistuu.
vitos vaihteella tuntuu oikeaan jalkaan jonkinasteinen ravistus. näyttäs olevan vaihteiston taka kannake niillä main. kiinni ainakin on mutta tukikumi lootan perästä ehkä tiensä päässä.
ruma tuo nuilla levikkeillä on kun mikä mutta toisaalta riittävän ruma että on melkein hieno. iso paino sanalla melkein.
sitten kellään mitään hajua missä pyyhkiöiden tihkukytkin sijaitsee. onko tutussa paikassa vasemmassa reunassa koelaudan tuntumassa kuten takavedossa vai jemmattu jonnekki muualle?
mutta voishan nuista koettaa suurimpia saada karsittua. vai liekkö optimismia...
mettässä ja hiekkamontuilla möyryämiseen hauska laitos, tosin siis sen mitä nykyisilla hakkapeliitta renkailla onnistuu.
vitos vaihteella tuntuu oikeaan jalkaan jonkinasteinen ravistus. näyttäs olevan vaihteiston taka kannake niillä main. kiinni ainakin on mutta tukikumi lootan perästä ehkä tiensä päässä.
ruma tuo nuilla levikkeillä on kun mikä mutta toisaalta riittävän ruma että on melkein hieno. iso paino sanalla melkein.
sitten kellään mitään hajua missä pyyhkiöiden tihkukytkin sijaitsee. onko tutussa paikassa vasemmassa reunassa koelaudan tuntumassa kuten takavedossa vai jemmattu jonnekki muualle?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
ahaa siis kenenekään ei ole tarvinnut tihkukytkintä vaihdella.. no etsitään kuhan keritään.
nyt sitten itse itselle vastaten, tukikumit vaihdettu, nyt kärsii jo noin 90km/h ajella ilman suurempia jurinoita.
laatikon takapään kumi ei käynnyt suoraan oli laatikkoon kiinnittyvä korvake levemäpi, mutta alkuperäisestä sai korvakeen ja migillä kiinni.
onnistuin jopa olla sulattamatta puslaa, jakolaatikon korvakeet olivat inan korkeammat joten jätin säätölevyt välistä pois.
kohdistamista kokeilin seuraavasti eli jakoloota vapaalle ja vitonen vaihteistosta ja jakolaatikon pultit löysässä, ei tuo kovin kummoisesti paikkaansa hakennut mutta vääntelin paikkaa aikani että alle ainakin kuulosti suht hiljaiselta.
pitää tuo vieläkin sisälle jakolaatikko vapallaa ja vitonen tuvassa pientä rohinaa mutta olkoot, jos ei nyt innostu kokeilemaan vielä keskittämistä.
takaperässä tuossa on suht reilu välys, mutta saa talven olla.. keväällä tarkoitus siirtää tuosta vanhemasta 4.3 välitykset tuohon...
launtainan kaupungilla käydessä tuntui vedottomalta ja ei ihme 2 kurkku ei auennut enää ollenkaan, kaasuttimena siis uusi alipaine kurkkunen ladan oma karburaattori.
en sitten sen suuremmin tuohon käyttänyt aikaa vaan ruuvasin tuosta vanhemasta mekaanisen kaasuttimen, kun näytti läppäakselitkin olevan tikissä.
selkeämpänä erona oli että mekaanisessa olis samankokoiset kurkut ja uudemassa alipaine hässäkässä taas ykkös kurkku pienempi kuin 2 kurkku.
ensimäisellä koe käytöllä kävin vartin mutta hukkasi tyhjäkäynnin.. no kaasutin auki, korjaus sarja paikalleen ja kanavien ja suuttimien puhdistus.
nyt käy ja vetää kuten pitääkin, edellisellä kaasuttimella moottori tuntui kuminauha maiselta ja alaalta ei jaksanut häävisti lähteä. nyt vetoa tasaisesti ja menee suht pienilläkin kierroksilla.. weberhän tuohon voisi olla yksi ratkaisu mutta tuollainen oli hyllyssä ja lie tuo suurta iloa tuohon mekaaniseen neukkukaasarin nähden.
nyt sitten itse itselle vastaten, tukikumit vaihdettu, nyt kärsii jo noin 90km/h ajella ilman suurempia jurinoita.
laatikon takapään kumi ei käynnyt suoraan oli laatikkoon kiinnittyvä korvake levemäpi, mutta alkuperäisestä sai korvakeen ja migillä kiinni.
onnistuin jopa olla sulattamatta puslaa, jakolaatikon korvakeet olivat inan korkeammat joten jätin säätölevyt välistä pois.
kohdistamista kokeilin seuraavasti eli jakoloota vapaalle ja vitonen vaihteistosta ja jakolaatikon pultit löysässä, ei tuo kovin kummoisesti paikkaansa hakennut mutta vääntelin paikkaa aikani että alle ainakin kuulosti suht hiljaiselta.
pitää tuo vieläkin sisälle jakolaatikko vapallaa ja vitonen tuvassa pientä rohinaa mutta olkoot, jos ei nyt innostu kokeilemaan vielä keskittämistä.
takaperässä tuossa on suht reilu välys, mutta saa talven olla.. keväällä tarkoitus siirtää tuosta vanhemasta 4.3 välitykset tuohon...
launtainan kaupungilla käydessä tuntui vedottomalta ja ei ihme 2 kurkku ei auennut enää ollenkaan, kaasuttimena siis uusi alipaine kurkkunen ladan oma karburaattori.
en sitten sen suuremmin tuohon käyttänyt aikaa vaan ruuvasin tuosta vanhemasta mekaanisen kaasuttimen, kun näytti läppäakselitkin olevan tikissä.
selkeämpänä erona oli että mekaanisessa olis samankokoiset kurkut ja uudemassa alipaine hässäkässä taas ykkös kurkku pienempi kuin 2 kurkku.
ensimäisellä koe käytöllä kävin vartin mutta hukkasi tyhjäkäynnin.. no kaasutin auki, korjaus sarja paikalleen ja kanavien ja suuttimien puhdistus.
nyt käy ja vetää kuten pitääkin, edellisellä kaasuttimella moottori tuntui kuminauha maiselta ja alaalta ei jaksanut häävisti lähteä. nyt vetoa tasaisesti ja menee suht pienilläkin kierroksilla.. weberhän tuohon voisi olla yksi ratkaisu mutta tuollainen oli hyllyssä ja lie tuo suurta iloa tuohon mekaaniseen neukkukaasarin nähden.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: niva vm-88
jos nyt ketään kiinnostaa niin tuolla 3 kpl pätkiä nivailusta
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/konevideot/
kummasti tuolla pääsee 175 hakkapeliitoillakin.
tuo punainen saa pysyä orkkiksena, ei raaski puunhalaukseen laittaa. en toista yhtä rumilla härpäkkeillä ja varusteilla olevaan ole koskaan livenä nähnyt.
ei ole tuon ns. varaosa auto loppupeleissä kovin paha rojekti,joten pelastetaan se entisöinniltä.
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/konevideot/
kummasti tuolla pääsee 175 hakkapeliitoillakin.
tuo punainen saa pysyä orkkiksena, ei raaski puunhalaukseen laittaa. en toista yhtä rumilla härpäkkeillä ja varusteilla olevaan ole koskaan livenä nähnyt.
ei ole tuon ns. varaosa auto loppupeleissä kovin paha rojekti,joten pelastetaan se entisöinniltä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...