Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Tervehdys kaikille,
tulin työmatka-autoksi hankkineeksi verkosta lukemani perusteella erittäin hyvää hinta-laatu-suhdetta edustavan Eurosamaran. Ei ole aiemmin tullut näin vähän ajettua ja koriltaan täysin virheetöntä ja ruosteetonta autoa omistettua näin halvassa hintaluokassa. Luin läpi yleisimmät kysymykset osion, mutta ei suoranaisesti ollut vastauksia itseäni askarruttaviin kysymyksiin. Lada-merkkisistä autoista ei ole itselläni siis aiempaa kokemusta lainkaan.
Onkohan katsastuskonttorilla sattunut virhe, kun rekisteriotteessa lukee valmistusmaana Venäjä? Ainakin Uudessakaupungissa valmistetuissa Talboteissa lukee ihan Suomi. Pikkuasiahan tämä on, mutta Eurosamaran puskureilla ja sisustuksella varustettuja autoja tuskin on Venäjällä valmistettu?
Vaihteisto pitää koko ajan pientä ujellusta, ilmeisesti on merkkiin liittyvä ominaisuus eikä vika?
Moottori on hieman öljyinen, mikä muilla merkeillä 100 000 km ajetussa autossa tuntuisi vähän oudolta, tämäkin ilmeisesti on kuitenkin Samarassa aivan normaalia?
Lueskelin, että ainakin uudempiin Samaroihin ja 110-sarjaan on mahdollista hankkia ajotietokone, mutta onko Eurosamaran kanssa yhteensopivaa mallia olemassa?
Vaimon ajoa ajatellen mietin myös, pystyykö Samaraan asentamaan 110:ssä käytössä olevan ohjaustehostimen, kun käsittääkseni 110 perustuu hyvin pitkälle Samaran tekniikkaan, eli onko autoissa käytetty täysin samaa ohjausta?
Katsastuskortissa näkyi olevan aika korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä: mitattu 98, sallittu 100. Läpi siis oli mennyt, mutta pitäisikö tästä todella huolestua seuraavaa katsastusta ajatellen, vai onko tämä Ladalle normaali arvo?
Tässä muutama kysymys näin aluksi. Lisää varmasti on tulossa, kunhan ehdin paremmin tutustumaan autoon, pitää myös käydä perusteellisemmin foorumin sisältöä läpi, moneen asiaan löytyy varmasti vastaus jo ennestään.
tulin työmatka-autoksi hankkineeksi verkosta lukemani perusteella erittäin hyvää hinta-laatu-suhdetta edustavan Eurosamaran. Ei ole aiemmin tullut näin vähän ajettua ja koriltaan täysin virheetöntä ja ruosteetonta autoa omistettua näin halvassa hintaluokassa. Luin läpi yleisimmät kysymykset osion, mutta ei suoranaisesti ollut vastauksia itseäni askarruttaviin kysymyksiin. Lada-merkkisistä autoista ei ole itselläni siis aiempaa kokemusta lainkaan.
Onkohan katsastuskonttorilla sattunut virhe, kun rekisteriotteessa lukee valmistusmaana Venäjä? Ainakin Uudessakaupungissa valmistetuissa Talboteissa lukee ihan Suomi. Pikkuasiahan tämä on, mutta Eurosamaran puskureilla ja sisustuksella varustettuja autoja tuskin on Venäjällä valmistettu?
Vaihteisto pitää koko ajan pientä ujellusta, ilmeisesti on merkkiin liittyvä ominaisuus eikä vika?
Moottori on hieman öljyinen, mikä muilla merkeillä 100 000 km ajetussa autossa tuntuisi vähän oudolta, tämäkin ilmeisesti on kuitenkin Samarassa aivan normaalia?
Lueskelin, että ainakin uudempiin Samaroihin ja 110-sarjaan on mahdollista hankkia ajotietokone, mutta onko Eurosamaran kanssa yhteensopivaa mallia olemassa?
Vaimon ajoa ajatellen mietin myös, pystyykö Samaraan asentamaan 110:ssä käytössä olevan ohjaustehostimen, kun käsittääkseni 110 perustuu hyvin pitkälle Samaran tekniikkaan, eli onko autoissa käytetty täysin samaa ohjausta?
Katsastuskortissa näkyi olevan aika korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä: mitattu 98, sallittu 100. Läpi siis oli mennyt, mutta pitäisikö tästä todella huolestua seuraavaa katsastusta ajatellen, vai onko tämä Ladalle normaali arvo?
Tässä muutama kysymys näin aluksi. Lisää varmasti on tulossa, kunhan ehdin paremmin tutustumaan autoon, pitää myös käydä perusteellisemmin foorumin sisältöä läpi, moneen asiaan löytyy varmasti vastaus jo ennestään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Virheen on tehnyt aikoinaan ake, mutta katasastuskonttorilla voivat tuon tiedon korjata, Suomessa on valmistettu.JohnDoe kirjoitti:Onkohan katsastuskonttorilla sattunut virhe, kun rekisteriotteessa lukee valmistusmaana Venäjä?
Vaihda heti vaihteisto öljyt ja laita varmasti riittävästi, poskilaakereissa on jo alkavaa vikaa jos ujeltaa...JohnDoe kirjoitti:Vaihteisto pitää koko ajan pientä ujellusta, ilmeisesti on merkkiin liittyvä ominaisuus eikä vika?
Vaihda se murtunut huohotinletku ja venttiilikopan tiiviste, mikään vika ei ole ominaisuus.JohnDoe kirjoitti:Moottori on hieman öljyinen, mikä muilla merkeillä 100 000 km ajetussa autossa tuntuisi vähän oudolta, tämäkin ilmeisesti on kuitenkin Samarassa aivan normaalia?
Euro on varustettu gm-ruiskulla eli siihen ei ole saanissa ajotietokonetta, vai onkahan tämä merkistä johtuva ominaisuus?JohnDoe kirjoitti:Lueskelin, että ainakin uudempiin Samaroihin ja 110-sarjaan on mahdollista hankkia ajotietokone, mutta onko Eurosamaran kanssa yhteensopivaa mallia olemassa?
Ohjaus ei ole täysin sama ja laittamalla eturenkaisiin 2,5 kilon poaineen ei ole mitenkään raskas käänelä, pitäisikö tähänkin jotain ennakko luulo asiaa laittaa.JohnDoe kirjoitti:Vaimon ajoa ajatellen mietin myös, pystyykö Samaraan asentamaan 110:ssä käytössä olevan ohjaustehostimen, kun käsittääkseni 110 perustuu hyvin pitkälle Samaran tekniikkaan, eli onko autoissa käytetty täysin samaa ohjausta?
Ei ole normaali arvo, tarkista heti venttiilivälykset ja sen jälkeen vaihda sytytystulpat sekä johdot, Vika on vika joka autossa.JohnDoe kirjoitti:Katsastuskortissa näkyi olevan aika korkea HC-arvo tyhjäkäynnillä: mitattu 98, sallittu 100. Läpi siis oli mennyt, mutta pitäisikö tästä todella huolestua seuraavaa katsastusta ajatellen, vai onko tämä Ladalle normaali arvo?
??JohnDoe kirjoitti:Tässä muutama kysymys näin aluksi. Lisää varmasti on tulossa, kunhan ehdin paremmin tutustumaan autoon, pitää myös käydä perusteellisemmin foorumin sisältöä läpi, moneen asiaan löytyy varmasti vastaus jo ennestään.
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Kiitokset nopeasta vaustauksesta!
Pitääpä siis vielä pestä moottori ja katsoa, öljyyntyykö vielä. Erittäin hyvä tietää, että tähän merkkiin todellakin liittyy paikkaansa pitämättömiä puheita ja paljon. Hienoa, että löytyy foorumi, mistä saa oikeaa tietoa mutu-puheiden sijaan.
Lopuksi sanottava, että ihan näin päivän verran auton omistaneena kyllä pidän sitä kelpo pelinä, ja entisä paremmalta vain vaikuttaa, jos merkkiin kohdistuvat ennakkoluulotkin ovat vääriä. Talbot-harrastajana olen kyllä tottunut siihen, että merkki voi olla paljon mainettaan parempi.
Vaihteistoöljyt on edellisen omistajan aikana vaihdettu ihan pari kuukautta takaperin, niillä on ajettu vain n. 2000 km. Tunnen yhden vm 2002 Saman omistajan, pitää varmaan sitten vielä käydä tuota autoa kokeilemassa ja verrata, onko äänimaailmassa eroa.pressa kirjoitti: Vaihda heti vaihteisto öljyt ja laita varmasti riittävästi, poskilaakereissa on jo alkavaa vikaa jos ujeltaa...
Nekin itse asiassa on edellisen omistajan aikana huoltohistorian mukaan vaihdettu.pressa kirjoitti: Vaihda se murtunut huohotinletku ja venttiilikopan tiiviste, mikään vika ei ole ominaisuus.

Ok, ajellaan sitten ilman ajotietokonetta.pressa kirjoitti: Euro on varustettu gm-ruiskulla eli siihen ei ole saanissa ajotietokonetta, vai onkahan tämä merkistä johtuva ominaisuus?
On ohjaus toki esim. Talbotia paljon kevyempi. Eiköhän sillä vaimokin pärjää, lähinnä raskasta tuntuu olevan vitosvaihteen kytkeminen, mutta jospa alkaisi kilometrien kertyessä vähän notkistumaan.pressa kirjoitti: Ohjaus ei ole täysin sama ja laittamalla eturenkaisiin 2,5 kilon poaineen ei ole mitenkään raskas käänelä, pitäisikö tähänkin jotain ennakko luulo asiaa laittaa.
Teenpä nyt sitten ensin niin. Kierroksilla HC-arvo muuten taas oli todella alhainen, jossain toisen merkin foorumilla puhuttiin viallisen lambda-anturin aiheuttavan vastaavia oireita, mutta tiedä sitten.pressa kirjoitti:Ei ole normaali arvo, tarkista heti venttiilivälykset ja sen jälkeen vaihda sytytystulpat sekä johdot, Vika on vika joka autossa.
Lopuksi sanottava, että ihan näin päivän verran auton omistaneena kyllä pidän sitä kelpo pelinä, ja entisä paremmalta vain vaikuttaa, jos merkkiin kohdistuvat ennakkoluulotkin ovat vääriä. Talbot-harrastajana olen kyllä tottunut siihen, että merkki voi olla paljon mainettaan parempi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Jos vaihteistoöljyt on vaihdettu niin on ilmeisesti oikeaa vaihteistoöljyä laitettu ja oikea määrä?
Mikäli huohotinletku ja venttiilikopan tiiviste on vaihdettu (ja asennettu liiman kanssa) niin ei pitäisi enää vuotaa, toki jos ne venttiilikopan ruuvien tiivisteet on vaihtamatta niin vuotaa niistä. Pese moottori ja seuraa asiaa.
gm-ruiskusta voi lukea vikakoodit paperiklemmarin avulla, ohjeet löytyy UKK:sta http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=27955
Mikäli viitosvaihteen kutkeminen on hamkalaa voi olla vaihdekepin säätö hivenen väärässä asennossa (löytyy auton alta katalysaattorin etupuolelta). Toki jos vaihdetta "runnottu" puoliväkisin voi olla vaihteensiirtä laatikon sisältä hivenen vääntynyt.
Parhaitenhan Ladoista tietää sellainen joka ei ole koskaa sitä omistanut, satakympeistäkin tietää eniten ne jolla ei sitä koskaan ole ollut...
Mikäli huohotinletku ja venttiilikopan tiiviste on vaihdettu (ja asennettu liiman kanssa) niin ei pitäisi enää vuotaa, toki jos ne venttiilikopan ruuvien tiivisteet on vaihtamatta niin vuotaa niistä. Pese moottori ja seuraa asiaa.
gm-ruiskusta voi lukea vikakoodit paperiklemmarin avulla, ohjeet löytyy UKK:sta http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=27955
Mikäli viitosvaihteen kutkeminen on hamkalaa voi olla vaihdekepin säätö hivenen väärässä asennossa (löytyy auton alta katalysaattorin etupuolelta). Toki jos vaihdetta "runnottu" puoliväkisin voi olla vaihteensiirtä laatikon sisältä hivenen vääntynyt.
Parhaitenhan Ladoista tietää sellainen joka ei ole koskaa sitä omistanut, satakympeistäkin tietää eniten ne jolla ei sitä koskaan ole ollut...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Ovatkohan nuo "asenteisiin" ja "virhetietoihin" sekä tyyliin "Parhaiten Ladoista tietää sellainen..." viittaavat kommentit tässä tapauksessa kovin tärkeitä? Ei tämä kyselijä mitenkään ikävästi kysynyt noista "ominaisuuksista" eikä viitannut mihinkään negatiiviseen ennakkoluuloon. Vastaukset ovat aisiallisia, mutta mielestäni sivuhuomautukset turhia tässä tapauksessa ainakin. Kysyjähän on eritäin positiivisella mielellä liikkeellä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Positiivisella mielellä ollaan kyllä, enkä nyt tuosta vastaajan asenteesta sentään loukkaantunut. Harrastemerkin kanssa on tosiaan tultu kuultua itsekin kaikkia ennekkoluuloja, jotka ärsyttävät. Ja sain ihan asialliset vastaukset kuitenkin kysymyksiini.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ovatkohan nuo "asenteisiin" ja "virhetietoihin" sekä tyyliin "Parhaiten Ladoista tietää sellainen..." viittaavat kommentit tässä tapauksessa kovin tärkeitä? Ei tämä kyselijä mitenkään ikävästi kysynyt noista "ominaisuuksista" eikä viitannut mihinkään negatiiviseen ennakkoluuloon. Vastaukset ovat aisiallisia, mutta mielestäni sivuhuomautukset turhia tässä tapauksessa ainakin. Kysyjähän on eritäin positiivisella mielellä liikkeellä.

Hyviä puolia autosta on jo tullut esiin: kun asuu heikompikuntoisen hiekkatien varrella, niin maavara on erinomainen. Moottori kuljettaa autoa yllättävän pirteästi ja käyntiääni on tasainen ja hiljainen, pieneksi autoksi Samara on myös hyvin suuntavakaa ja mukava ajettava vaihteiston pientä kankeutta lukuun ottamatta. Toisaalta olen näin vähän ajetussa autossa törmännyt vaihteiston kankeuteen muillakin merkeillä. Vaimokin koeajoi nyt Samaran, ja piti ohjausta ennemminkin herkkänä. Ei siis ongelmaa tehostajan puuttumisesta, jarrut ovat kuulemma vähän raskaan puoleiset, mutta hyvin niillä pysähtyy.
Kävin myös vertailun vuoksi koeajamassa eilen venäläisen 70tkm ajetun 2002 vuosimallin Samaran, ja oli siinäkin vitonen jäykempi kuin muut vaihteet, tosin pidempi vaihdekeppi vähän kevensi vaihtamista yleisestikin. Pientä voimansiirron ulinaa oli tässäkin yksilössä, ja löysin eurosamara.net-sivustola Tuulilasin artikkeleja, missä myös mainittiin moisesta. Kuitenkin omassa autossa ääni on huomattavasti voimakkaampi kuin tuossa uudemmassa, vaikka muuten Eurosamaran äänieristys tuntuu olevan parempi. Voisinpa huomenna poiketa autolla perinteisessä Fiat-Lada-Lancia-merkkihuollossa, joka paikkakunnalta löytyy. Ei siis ole mikään Delta-auto, vaan kymmeniä vuosia toiminut perinteisempi paja. Voivat sanoa mielipiteensä äänestä ja tarvittaessa tarkistaa vaihteistoöljyn määrän. Itse alan huoltohommiin vasta sitten, kun olen saanut huuto.net:istä hankkimani Samaran korjausoppaan. Ilmeisesti uudempaa Alfamerin/Haynesin opasta ei ole olemassa kuin vuosimallit -91 asti käsittävä? Kuitenkin tekniikka on tainnut pysyä moottorinohjausta lukuunottamatta samana uudemmissakin malleissa?
Sitten tuli eteen vielä pieni käytettävyysongelma, ehkä joku osaa auttaa... Auton mukana ei seurannut käyttöohjekirjaa, enkä oikein päässyt selville auton monikäyttöisyyden logiikasta. Eli takapenkin selkänoja kaatuu, ja penkin istuinosa kääntyy myös eteenpäin niin, että selkänojan pystyisi kääntämään tavaratilan jatkoksi. Ongelmana vain on, että tekepenkin niskatuet ovat tiellä, eikä selkänoja siksi kaadu loppuun asti. Pitäisikö tukien lähteä millä tavoin ilman väkivaltaa irti? En löytänyt mitään lukitsinta niistä, mutta eivät kuitenkaan normaalisti vetämällä irronneet. Sitten takaovet eivät mahdu kiinni, jos selkänoja on vain osittain kaadettuna niskatukien ollessa kiinni. Ilmeisesti sitten mahtuvat, kun saisi niskatuet pois ja kaadettua kokonaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Vaihteiston ujellus huolestutti ensin minuakin. Nyt 50 000 km myöhemmin ujeltaa ihan samalla tavalla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Olisiko Samaran takaniskatukien ohjurireikien muovissa sellaiset napit sivulla, joita painamalla niskatuen saa nostettua? Näin ainakin 111:ssa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Onnea uudelle Eurosamaran omistajalle. Toivottavasti teillä on vielä monia mukavia yhteisiä vuosia.JohnDoe kirjoitti:Positiivisella mielellä ollaan kyllä, enkä nyt tuosta vastaajan asenteesta sentään loukkaantunut. Harrastemerkin kanssa on tosiaan tultu kuultua itsekin kaikkia ennekkoluuloja, jotka ärsyttävät. Ja sain ihan asialliset vastaukset kuitenkin kysymyksiini.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ovatkohan nuo "asenteisiin" ja "virhetietoihin" sekä tyyliin "Parhaiten Ladoista tietää sellainen..." viittaavat kommentit tässä tapauksessa kovin tärkeitä? Ei tämä kyselijä mitenkään ikävästi kysynyt noista "ominaisuuksista" eikä viitannut mihinkään negatiiviseen ennakkoluuloon. Vastaukset ovat aisiallisia, mutta mielestäni sivuhuomautukset turhia tässä tapauksessa ainakin. Kysyjähän on eritäin positiivisella mielellä liikkeellä.
Hyviä puolia autosta on jo tullut esiin: kun asuu heikompikuntoisen hiekkatien varrella, niin maavara on erinomainen. Moottori kuljettaa autoa yllättävän pirteästi ja käyntiääni on tasainen ja hiljainen, pieneksi autoksi Samara on myös hyvin suuntavakaa ja mukava ajettava vaihteiston pientä kankeutta lukuun ottamatta. Toisaalta olen näin vähän ajetussa autossa törmännyt vaihteiston kankeuteen muillakin merkeillä. Vaimokin koeajoi nyt Samaran, ja piti ohjausta ennemminkin herkkänä. Ei siis ongelmaa tehostajan puuttumisesta, jarrut ovat kuulemma vähän raskaan puoleiset, mutta hyvin niillä pysähtyy.
Kävin myös vertailun vuoksi koeajamassa eilen venäläisen 70tkm ajetun 2002 vuosimallin Samaran, ja oli siinäkin vitonen jäykempi kuin muut vaihteet, tosin pidempi vaihdekeppi vähän kevensi vaihtamista yleisestikin. Pientä voimansiirron ulinaa oli tässäkin yksilössä, ja löysin eurosamara.net-sivustola Tuulilasin artikkeleja, missä myös mainittiin moisesta. Kuitenkin omassa autossa ääni on huomattavasti voimakkaampi kuin tuossa uudemmassa, vaikka muuten Eurosamaran äänieristys tuntuu olevan parempi. Voisinpa huomenna poiketa autolla perinteisessä Fiat-Lada-Lancia-merkkihuollossa, joka paikkakunnalta löytyy. Ei siis ole mikään Delta-auto, vaan kymmeniä vuosia toiminut perinteisempi paja. Voivat sanoa mielipiteensä äänestä ja tarvittaessa tarkistaa vaihteistoöljyn määrän. Itse alan huoltohommiin vasta sitten, kun olen saanut huuto.net:istä hankkimani Samaran korjausoppaan. Ilmeisesti uudempaa Alfamerin/Haynesin opasta ei ole olemassa kuin vuosimallit -91 asti käsittävä? Kuitenkin tekniikka on tainnut pysyä moottorinohjausta lukuunottamatta samana uudemmissakin malleissa?
Sitten tuli eteen vielä pieni käytettävyysongelma, ehkä joku osaa auttaa... Auton mukana ei seurannut käyttöohjekirjaa, enkä oikein päässyt selville auton monikäyttöisyyden logiikasta. Eli takapenkin selkänoja kaatuu, ja penkin istuinosa kääntyy myös eteenpäin niin, että selkänojan pystyisi kääntämään tavaratilan jatkoksi. Ongelmana vain on, että tekepenkin niskatuet ovat tiellä, eikä selkänoja siksi kaadu loppuun asti. Pitäisikö tukien lähteä millä tavoin ilman väkivaltaa irti? En löytänyt mitään lukitsinta niistä, mutta eivät kuitenkaan normaalisti vetämällä irronneet. Sitten takaovet eivät mahdu kiinni, jos selkänoja on vain osittain kaadettuna niskatukien ollessa kiinni. Ilmeisesti sitten mahtuvat, kun saisi niskatuet pois ja kaadettua kokonaan.
Korjausopas vm 91 on ihan hyvä Eurollekin, ruisku on suurin ero vanhempiin.
Penkkien niskatuissa ei ole mitään lukitsinta, vaan ne pitää ottaa voimalla irti. Niskatuki alas ja voimalla ylös, kyllä se sieltä lähtee irti. Muutaman kerran kun irrottaa niskatukia, löytää hyvän otteen siihen.
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Pese ja kokeile hieman kiriä niitä vent.kopan muttereita yleensä se tihmiminen rauhoituu sillä jos tiiviste muuten on kunnossa.pressa kirjoitti:JohnDoe kirjoitti:
Moottori on hieman öljyinen, mikä muilla merkeillä 100 000 km ajetussa autossa tuntuisi vähän oudolta, tämäkin ilmeisesti on kuitenkin Samarassa aivan normaalia?
Vaihda se murtunut huohotinletku ja venttiilikopan tiiviste, mikään vika ei ole ominaisuus.
ps.toisilla tuntuu/näkyy vuotavan kaikki paremmatkin vehket missä vaan on nestettä halvemmista nyt puhumattakaan jotka on tehty alunperinkin vähän "sinne päin" tyyliin.
Vaihteiston ujellukseen onkin tullut jo kommenttia, että tuntuu se ääntävän muillakin samoin teki omanikin eikä tuo näkynyt siitä hajoavan.
Ruiskuille olevaa korjausopasta en ole ainakaan suomen kielisenä nähnyt (venäjän kielisiähän on ja hommaavatkin tarvittaessa) ne rajoittut juuri tuohon -91:een kaasariversioon.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Eikä tuo venakopan tiivisteen vaihto näissä mahdoton homma ole. Eikä ole ihan pakko liimata. Itselläni pysyi erittäin hyvin vuotamattomana kun asensin se vaseliinin kanssa. Jossain ohjeissa ole, että vaseliini pitää tiivisteet hyvin paikoillaan asennusvaiheessa eikä siitä pitäisi hirveää haittaa olla jos sitä ei tungeta kopan sisään ja koneiston puolella tuhottomasti.
Tässä nyt taas jo mennään Teknisten Kysymysten puolelle. Eikä tämä kuuluisi sinne tai sitten Kokemuksia -osioon?
Tässä nyt taas jo mennään Teknisten Kysymysten puolelle. Eikä tämä kuuluisi sinne tai sitten Kokemuksia -osioon?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Sinun kommettisi varmaan auttoi hirveästi näihin teknisiin pulmiin? Ja alkuperäisessä kysymyksessä kolmasti viitattiin ennakkoluuloihin.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ovatkohan nuo "asenteisiin" ja "virhetietoihin" sekä tyyliin "Parhaiten Ladoista tietää sellainen..." viittaavat kommentit tässä tapauksessa kovin tärkeitä?
Et ajatellut kysyjälle nyt näin ehdottaa? Tämäkin varmaan auttoi kysyjää ratkaisemaan ongelman.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eikös homoseksuaalisuus ole lähes muotia eli olisiko sekin yhtä kokeilemisen arvoista?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Ruvataanko kilpaa tähän keräilemään kaikista kirjoittamistamme ketjuista sellaisia lausahduksia, jotka eivat sovi tähän ketjuun? Vai mikä oli tuon viimeisen lainauksesi tarkoitus tässä ketjussa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Sinun kommettisi varmaan auttoi hirveästi näihin teknisiin pulmiin? Ja alkuperäisessä kysymyksessä kolmasti viitattiin ennakkoluuloihin.pressa kirjoitti:PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ovatkohan nuo "asenteisiin" ja "virhetietoihin" sekä tyyliin "Parhaiten Ladoista tietää sellainen..." viittaavat kommentit tässä tapauksessa kovin tärkeitä?
Tähän täytyy vielä vastata samalla tyylillä kuten eräs kuuluisa Lada Kerho ryn entinen puheenjohtaja asioita kommentoi:
Ennakkoluulot ja asenteet kuuluvat autoiluun. PISTE!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Uusi Eurosamaran omistaja kyselee
Pitääpä nyt usean vuoden jälkeen vielä kommentoida tätäkin, kun muistan. Eli tuo Eurosamaran hankkiessani havaitsemani "ujellus" on normaali voimansiirron ääni, aivan sama ääni oli vain 6000 km ajetussa 112:ssani, samoin 119:ssä ja 117:ssa 19000 km ajettuina, eikä ääni ole kilometrien karttuessa miksikään muuttunut. Muista merkeistä Ladaan siirtyjille vuo tuo ääni vain ottaa korvaan - nyt sitä ei itse enää huomaa lainkaan, kun on siihen tottunut.pressa kirjoitti:Vaihda heti vaihteisto öljyt ja laita varmasti riittävästi, poskilaakereissa on jo alkavaa vikaa jos ujeltaa...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT