Onko joku palvelu parantunut?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Onko joku palvelu parantunut?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kaikkialla supistetaan, säästetään, höylätään, keskitetään ja järkeistetään.
Tavaratarjonta on paisunut valtavasti ja ihmiset suostuvat maksamaan, Mutta miten on palvelujen laita? Kaikkialla vähennetään väkeä, suostumme odottamaan, jonottamaan, varaamaan palveluaikoja hamaan tulevaisuuteen. Jos jossain kokee palvelun parantuneen, siitä kannattaa antaa palautetta. On se vain niin harvinaista.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Onko joku palvelu parantunut?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Värtsilän Raja-aseman palvelu on loistavaa. En vaan koskaan ole muistanut ottaa palautelomaketta ja kehua.

Joensuun KELA on avannut tiskin pika-asiointiin eli nopeat asiat hoituvat siinä eikä tarvi jonottaa kilpaa asumistukiepäselvyyksien kanssa kamppailevien kanssa palveluhuoneisiin.

Trafin palvelut ovat minulle pelanneet aina hyvin. Katson sen verran tarkkaan mitä sieltä pyydän ettei tule ikäviä maksuyllätyksiä. Ja Käyttöönotto/Käytöstäpoisto vain 4e ja paperit postiluukkuun. Hienoa.

Joensuun IF -vakuutusyhtiö on aina palvellut minua erittäin hyvin. Kun on paljon vakuutuksia niin saa hyvää palvelua ja etuja. Ja kaikista vakuutusyhtiön kämmäilyistä olen saanut ylimääräisiä alennuksia. Esim. silloin kun PIIKA -rekisteröitiin ja paprut menivät vääriin lokeroihin ja homma myöhästyi niin sain pysyväisalennuksen kotivakuutukseen.

Onhan noita. Ja onhan niitä huonosti palvelevia paikkoja myös:

Joensuun PääPosti. Töykeä palvelu. Aina valitetaan pakkauksista. Oletetaan asiakkaan tietävän kaiken. Huono sijainti. Autolla ei pääse lähellekään ja jos on vaikka 5laatikkoa postitettavana niin kanna sitten 1kerrallaan niitä 200m päästä sinne konttoriin.

Täysin päinvastainen on Niinivaaran asiamiesposti. Erinomainen palvelu. Auttavat kaikessa. Eivät kiukkua eivätkä valita. Nytkin se toimii työmaakontissa kun S-Market purettiin ja uutta pykätään tilalle. Silti homma pelaa hyvin. Pääsee autolla aina ihan viereen. Virkailijat ovat hyväntuulisia. Yksinkertaisesti siellä on mukava käydä.

Tässäpä joitain.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Lesnaja Sobaka

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

- Auton katsastus. Valtion monopolin aikaisesta tosin ei kovin vaikea ole ollut parantaa.

- Verotoimisto. On muuttunut entisestä häpäisy- ja kyykytystoimistosta sekin. Kesällä soitti verohallinnosta käsittelijä ja sanoi huomanneensa muutaman oudon jutun veroilmoituksessani. Kysymys oli minun munauksistani, käsittelijä korjasi saman tien rätingit oikeellisiksi. Monen satalappusen säästö minulle ja vältyttiin pitkältä oikaisumenettelyltä.

- Itsepalvelu paranee vuosi vuodelta.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
E.P.

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Pavlovits kirjoitti: Tavaratarjonta on paisunut valtavasti ja ihmiset suostuvat maksamaan, Mutta miten on palvelujen laita?
Mun mielestä asia on toisinpäin. Ihmiset haluavat paljon kaikkea, ja halvalla. Sitten valittavat, kun se halvin ei ollutkaan edes kohtalaisen hyvä.

Entä tämä kilpailu, joka on siis lähtöisin siitä, että halutaan paljon ja halvalla. Mistä muualta kilpailuttamisella saadaan säästöjä aikaan kuin työntekijöiden palkoista (tai laatua huonontamalla). Kuvitellaan, että kaiken ulkoistamalla saataisiin säästöä aikaan. Mutta tottahan se näkyy työntekijöiden työssäviihtyvyyden romahtamisena. Ja jos koko ajan on lomautusuhan alla, niin jaksaako sitä aina asiakkaille hymyillä, tuskin.

Mutta se tympii minua, jos maksan jonkin ajokkini huollosta rahaa, mutta huolto tehdään huonosti, tai jätetään tekemättä. Veloitukset noista hommista on minun mielestä sitä luokkaa, että kyllä saisivat sen tehdä mikä kuuluu. On tultu siihen, että pitää itse tehdä melkein kaikki huollot ja korjaukset.
Vastaa Viestiin