Sivu 1/1
Samara CITY 1100
Lähetetty: 5.10.2011 21:22
Kirjoittaja virtain
Tulikohan näitä versioita Suomeen kuinkakin paljon (ei ainakaan hirveästi ole vuosien aikana näkynyt) Olikos tuo 1,1 moottori Ladan tekemä,vai jokin muu joka oli Samaraan ympätty?
Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 5.10.2011 21:32
Kirjoittaja ladamaster
Muutama vuosi noita myytiin; itselläni oli tuollainen, ostin sen uutena. Ihan "tavallinen" samaran moottori siinä oli. 1300 kuutioinen lohko lyhyemmällä iskunpituudella; tietävämmät korjatkoon mikäli olen väärässä.
Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 5.10.2011 22:22
Kirjoittaja Mikko_PKP
Olikin juuri tuossa toisessa ketjussa puhetta. Itselläni oli ensimmäinen Samara tällainen, vuosimalli taisi olla 91 tai 92, jotenkin kuitenkin niin että kattia ei ollut. Ostettiin äidin työautoksi -97 ja päätyi siitä minulle kesätyöautoksi. Autoon oli tehty Suomessa sisustus, se oli todella siisti. Muuten vähän laiskansutki peli ja omassani alkoi kaasutin reistata; tuolloin ei ollut merkkikerhoa mistä kysyä apua, niin hermot meni koko laitteeseen ja vaihdoin sen sitten kolarikorjattuun ruisku-Samaraan alkuvuodesta 1999. Klassiset huoltsikkakaupat kurat kyljissä ja myyjä oli jättänyt 1500i:stä verot maksamatta + jäähdyttimessä oli pelkkää vettä. Itse auto olikin sitten pomminvarma peli ja palveli pitkään, voi jopa sanoa että oli ensimmäinen harraste-Lada loppua kohti.
Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 5.10.2011 22:28
Kirjoittaja mikko853
Mikko_PKP kirjoitti:Olikin juuri tuossa toisessa ketjussa puhetta. Itselläni oli ensimmäinen Samara tällainen, vuosimalli taisi olla 91 tai 92, jotenkin kuitenkin niin että kattia ei ollut. Ostettiin äidin työautoksi -97 ja päätyi siitä minulle kesätyöautoksi. Autoon oli tehty Suomessa sisustus, se oli todella siisti. Muuten vähän laiskansutki peli ja omassani alkoi kaasutin reistata; tuolloin ei ollut merkkikerhoa mistä kysyä apua, niin hermot meni koko laitteeseen ja vaihdoin sen sitten kolarikorjattuun ruisku-Samaraan alkuvuodesta 1999. Klassiset huoltsikkakaupat kurat kyljissä ja myyjä oli jättänyt 1500i:stä verot maksamatta + jäähdyttimessä oli pelkkää vettä. Itse auto olikin sitten pomminvarma peli ja palveli pitkään, voi jopa sanoa että oli ensimmäinen harraste-Lada loppua kohti.
Käsittääkseni näitä myytiin 89-91.. ysikakkosta citä tuskin löytyy

Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 5.10.2011 22:33
Kirjoittaja Mikko_PKP
mikko853 kirjoitti:
Käsittääkseni näitä myytiin 89-91.. ysikakkosta citä tuskin löytyy

Tuhlasin vähän rahaa ja katsoin auton tiedot, kun muistin vielä rekkarin (VFG-368, sattumoisin numerosarja on sama kuin nykyisen harrastejenkin koneen koko kuutiotuumina - sattumaako muka!).
Ensirekisteröinti on tehty 20.12. 1991, eli auto on selvästi rekisteröity pois lainmuutoksen alta, kuten Konela/Delta on usein tehnyt. Myyty kuitenkin -92 puolella. Tämän takia muistin juuri sen olleen ns. "lievä 92" eli autokauppiaan lapuissa tietenkin noin.
Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 6.10.2011 1:26
Kirjoittaja Vanja-eno
Mullakin on tämmönen ollut. Halvalla hinnalla ostin ja kalliimmalla myin

Samara, puuttuva linkki Ladan ja auton välistä

Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 7.10.2011 0:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
mun pihalla mätänee yksi tämmöinen, ostin viime vuonna jasulta, toi on ollut kyllä niin hinnat alkaen malli pelkistetty ja riisuttu, ihmettelen että noita on joku ostanut, kun hinnan ero ei tainnut olla kovin iso tehokkaampiin ja taloudellisempiin malleihin verrattuna
Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 7.10.2011 17:16
Kirjoittaja zapper
Re: Samara CITY 1100
Lähetetty: 10.10.2011 10:07
Kirjoittaja Vanja-eno
Värikin on hieno "ryssän sininen"
