Sivu 1/2
wee 8 largo
Lähetetty: 18.8.2004 21:20
Kirjoittaja vivados
oisko ketään suomessa tehny ladaa v8 koneela,,sille et se ois vielä leimasssa,,,?

Harvinaisuus.........
Lähetetty: 22.8.2004 0:16
Kirjoittaja Valko
Mistähän löytyisi 2-litranen ja 100 hp mylly..
Ja vielä 8-mukinen

Lähetetty: 22.8.2004 1:55
Kirjoittaja Turbiini
Muistaakseni joku gm konsernin v8 on noin 2 litrainen ja luultavasti alle 100 heppainenkin, aivan saman näköinen kuin saman valmistajan 350 pikkulohkokin mutta joka suunnas pienempi. Jossain vanhassa v8 lehdessä oli tuommoinen laitetuna t-ford koriseen hot-rod härveliin (ruotsissa tietenkin)
Lähetetty: 22.8.2004 13:56
Kirjoittaja LamaAjanElvis
joo noita vähätehosia V8koneita löytyy vuodelta 72 ja sen jälkeen. sillon tuli amerikassa joku perkeleen energiakriisi ja kaikista koneista oli pakko tehä taloudellisia. surullisia tapauksia esim: moparin 440cid 7.2l oli ainakin 360-395heppanen versiosta riippuen ja vuoden 72 jälkeen 235hp surkeimmillaan. eli kunnon V8myllyistä ei ollu jäljellä kuin vääntö ja hienot äänet. muistan ainakin yhden fordin ton aikakauden 302cid 5l kasin jossa ei ollu kun 120heppaa ja se on ainakin yhteen taunukseen laitettu... ja GM:llä oli joku noin 267cid jossa on vielä lähempänä sataa heppaa... se oli jossain veekasilehessä tuikattu pv volvoon. ja jossain vanhassa keltaisessa pörssissä joku möi saamiaan V8:n lupia välikoppa ekkeriin. tosin voihan sinne pörssiin mitä tahansa ilmottaa.
Lähetetty: 22.8.2004 21:47
Kirjoittaja ,_,/ukka
Eikös Roverilla ole 3.5Litran(215cid) kasi. Täällä on yhdessä amazonissa tommonen, ihan laillisesti.
,_,/ukka
Niin mut ne on jenkeistä ja haisee pahalle..
Lähetetty: 22.8.2004 23:23
Kirjoittaja Valko
Lähetetty: 23.8.2004 14:26
Kirjoittaja LamaAjanElvis
uudessa veekasilehdessä on myytävänä takavetoekkeri jossa on fordin 5litranen V8 ja se on ihan katsastettu. samaisessa lehdessä on jostain kiihdytyskisasta kuva volvosta jossa on chevyn 350cid eli 5.7litranen ja sekin on leimattu sille. nuo muutokset on varmaan tehty vielä siihen aikaan kun koneen kokoa ei katsottu, vaan pelkät tehot jotka ovat jossain energiakriisikoneessa olleet lähempänä sataa, sitten muutoskatsastuksen jälkeen on nostettu puristukset ja vaihdettu kaasarit sun muut että on saatu vähintään kuuskytluvun "täystehot".
Lähetetty: 23.8.2004 18:34
Kirjoittaja veli alexei
Toi Mk2 Escort V8:lla on tainnut olla mm. Keltaisessa Pörssissä myynnissä aikas pitkään. Tai en nyt ihan viimeisempiä ole lukenut että onko se vielläkin. On vaan niin kova pyynti että ei taida kovin helpolla mennä kaupaksi.
Lähetetty: 23.8.2004 18:50
Kirjoittaja Toveri Sladimir
No tee itse sellainen moottori.Suonenjokelainen pelle-pelotonkin rakensi kuplaansa ihan laillisen V-8 koneen joskus 80-luvun lopulla.Lohko ja kampiakseli oli omatekoisia,putken ja männät volkkarista ja kannet 128-fiiatista.Siistin näköinen paketti ja pyöri erittäin nätisti.Että puheet sikseen ja sorvin ääreen.
Ja yksi pienimmistä kasikoneista on Simcan 2,35 l ja 84 hp mylly 50- ja 60-luvun taitteesta.
Lähetetty: 23.8.2004 22:53
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Missä Simcassa se on ollut...Pöljöössä?
Lähetetty: 24.8.2004 15:40
Kirjoittaja slobohoro
Taisi olla malliltaan Vedette ja joku asiasta paremmin tietävä voinee valistaa, oliko merkki Simca vaiko Voorti. Ranskalainen jokatapauksessa.
Lähetetty: 24.8.2004 16:02
Kirjoittaja Jankos
googlella simca v8 tuotti esim tämmösen suomisivun
http://www.uta.fi/~mk60759/chambord.shtml
Näyttää olleen fiatillakin v8 moottoria ja vain 2-litraisena!
Lähetetty: 24.8.2004 21:44
Kirjoittaja Mosse-Aksu
slobohoro kirjoitti:Taisi olla malliltaan Vedette ja joku asiasta paremmin tietävä voinee valistaa, oliko merkki Simca vaiko Voorti. Ranskalainen jokatapauksessa.
Auto oli nimeltään Ford Vedette, kunnes Ranska kansallisti yhtiön ja nimeksi tuli Simca. Myöhemmin Simcasta tuli Talbot, kunnes Chrysler osti sen ja siitä tuli vielä vähäksi aikaa Chrysler ennen loppuaan. Mallia Beauline (tai jotain sinne päin) kait tehtiin sekä Fordina ja Simcana. Se oli muistaakseni merkin lippulaiva ja siksi ajattelin. että siinä olisi voinut olla se V8. Tämä kaikki on pelkkää muistitietoa ja voi olla väärääkin. Vastauksia varmaankin löytyy tuolta Jankosin laittamista linkeistä, mutta nyt ei ehdi.
Lähetetty: 25.8.2004 19:47
Kirjoittaja Misha
höhlät, lättähattuveekasithan tän ongelman ratkasee:
http://www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_home.htm
On muuten törkeen katu-uskottava laite. Sopis nappikseen kuin nappi otsaan.
Lähetetty: 26.8.2004 12:07
Kirjoittaja Pavlovits
Näitä Simcoja ja Vedettejä tehtiin ainakin jonkin aikaa rinnakkain siten.että neloskoneiset olivat Simcoja ja kasit Vedettejä.
Mallinimiä olivat Vedette Versailles ja Vendome sekä Simca Beaulieu ja Chamhord. Se neloskone oli tosi tehoton niin painavaan autoon.