Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
119-sarjasta on nyt tullut luettua lehtiartikkeleja ja kokemuksia Saksan maalta. Suomessa myynnissä pyörivissä yksilöissä harmittaa se, että jos Saksasta jaksaisi tuoda ja tehdä kaikki paperityöt, niin saisi kyllä periaatteessa samaan hintaan paremmin varusteltuja yksilöjä. Ei myöskään täällä kotimaisella foorumilla oikein löydy kokemusta eikä välttämättä sen vuoksi apua kaikissa teknisissä kysymyksissäkään - ja tietysti Kalinoilla on vielä kohtuullisesti hintaakin 110-sarjaan verrattuna. Sain myös suosituksia Kalina-kokemuksia kysyessäni, että kannattaisi 110-sarjaankin tutustua, joten ajattelin tehdä niin. Takavetomallien ostajalle löytyykin kerhon sivuilta tarkastuslista ostopäätöksen avuksi, mutta 110-sarjasta en ainakaan löytänyt vastaavaa.
Jaska HKI:n ei niin hyvät kokemukset 110:stä olen lukenut ja muutamia muitakin huomioita, ja tiedän että paljon lukemista täältä löytyisi. Rohkenen nyt kuitenkin kysyä tällaista nopeampaa yhteenvetoa näistä viimeisimmistä Suomessa myydyistä sarjan autoista. Nettiautossa bongasi kuolinpesällä myynnissä olevan alle 10 tkm lähinnä kesäajoa ajetun yksilön, jonka hintapyynti näyttäisi vain laskevan laskemistaan, ja kiinnstukseni periaatteessa heräsi, vaikkei ulkonäkö olekaan ihan yhtä pehmeälinjainen kuin Kalinassa, tekniikka käsittääkseni taas on hyvin pitkälle sama. Haussa olisi käyttökustannuksiltaan edullinen auto, johon varaosia on hyvin ja edullisesti saatavissa ja tekniikkakin olisi hyvin itsekin huollettavissa, ja tietysti vähän ajetulta yksilöltä odottaisin, että edessä olisi paljon huolettomia kilometrejä ennen kuin suurempiin remontteihin tarvitsee ryhtyä (ja luotettavuutta sen verran, että uskaltaa vaikka Lapin reissuun lähteä).
Muutama tarkentava kysymys vaikka kommenttien avuksi. Onko 16-venttiilinen kone kestävyydeltään yhtä hyvä kuin 8-venttiilinen versio? Entä polttoaineenkulutus (8-venttiilisen luin menevän todella pienellä kulutksella auton painoon nähden)? Mihin asioihin tämän mallin autossa olisi hyvä ostopäätöstä tehdessä ja koeajossa kiinnittää huomiota (esim. mitkä ovat ne kuuluisat ruostealttiit paikat, jotka kannattaa tarkistaa)?
Jaska HKI:n ei niin hyvät kokemukset 110:stä olen lukenut ja muutamia muitakin huomioita, ja tiedän että paljon lukemista täältä löytyisi. Rohkenen nyt kuitenkin kysyä tällaista nopeampaa yhteenvetoa näistä viimeisimmistä Suomessa myydyistä sarjan autoista. Nettiautossa bongasi kuolinpesällä myynnissä olevan alle 10 tkm lähinnä kesäajoa ajetun yksilön, jonka hintapyynti näyttäisi vain laskevan laskemistaan, ja kiinnstukseni periaatteessa heräsi, vaikkei ulkonäkö olekaan ihan yhtä pehmeälinjainen kuin Kalinassa, tekniikka käsittääkseni taas on hyvin pitkälle sama. Haussa olisi käyttökustannuksiltaan edullinen auto, johon varaosia on hyvin ja edullisesti saatavissa ja tekniikkakin olisi hyvin itsekin huollettavissa, ja tietysti vähän ajetulta yksilöltä odottaisin, että edessä olisi paljon huolettomia kilometrejä ennen kuin suurempiin remontteihin tarvitsee ryhtyä (ja luotettavuutta sen verran, että uskaltaa vaikka Lapin reissuun lähteä).
Muutama tarkentava kysymys vaikka kommenttien avuksi. Onko 16-venttiilinen kone kestävyydeltään yhtä hyvä kuin 8-venttiilinen versio? Entä polttoaineenkulutus (8-venttiilisen luin menevän todella pienellä kulutksella auton painoon nähden)? Mihin asioihin tämän mallin autossa olisi hyvä ostopäätöstä tehdessä ja koeajossa kiinnittää huomiota (esim. mitkä ovat ne kuuluisat ruostealttiit paikat, jotka kannattaa tarkistaa)?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Tuolla veljen 16V:n koneella on ajettu yli 300tkm, joten kai se vastaa 8-venttiilistä. Hyvä tuuri vain kävi viimeksi kun hihna ehdittiin vaihtaa jo puoliksi katkenneena. Paljon ajettuna noissa oman käsityksen mukaan ehkä tulee vaihteiston kanssa ennemmin ongelmia kuin koneen kanssa.
Auto on vm. 2002 ja koriltaan/alustaltaan täysin ruosteeton, mitä olemme suuresti itsekin ihmetelty. Jostain muistan lukeneeni, että noissakin olisi alettu käyttää sinkitystä vm. 2004 alkaen, olisko tuohon sattunut sitten joku koeversio? Kalinassahan on 55% sinkitty.
Lada 110:n olleessa kyseessä tietysti kaikki on mahdollista aivan kuin Venäjälläkin.
Auto on vm. 2002 ja koriltaan/alustaltaan täysin ruosteeton, mitä olemme suuresti itsekin ihmetelty. Jostain muistan lukeneeni, että noissakin olisi alettu käyttää sinkitystä vm. 2004 alkaen, olisko tuohon sattunut sitten joku koeversio? Kalinassahan on 55% sinkitty.
Lada 110:n olleessa kyseessä tietysti kaikki on mahdollista aivan kuin Venäjälläkin.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Vääntääkö 16v kone sitten niin paljon rajummin, että vaihteisto on alimitoitettu, vai liittyvätkö vaihteisto-ongelmat yleisestikin 110-sarjaan? Olen käsittänyt, että vaihteisto olisi täysin sama kuin Samarassakin. Ja Samaran vaihteistosta olen kuullut, että on ns. pomminvarma. Toisaalta kaverilla oli pari vuotta sitten 8v 110, jossa oli vaihteisto-ongelmia, mm. kakkosesta hajosi synkro kokonaan.samarai kirjoitti:Tuolla veljen 16V:n koneella on ajettu yli 300tkm, joten kai se vastaa 8-venttiilistä. Hyvä tuuri vain kävi viimeksi kun hihna ehdittiin vaihtaa jo puoliksi katkenneena. Paljon ajettuna noissa oman käsityksen mukaan ehkä tulee vaihteiston kanssa ennemmin ongelmia kuin koneen kanssa.
Tuo nettiauton vähän ajettu yksilö on vm 2005, eli lienee sitten kanssa sinkitty. Onko muuten näissä uudemmissa vuosimalleissa kaikissa ne paremmat linssiajovalot, vai onko edelleen kahdenlaisia valoja sattumanvaraisesti?samarai kirjoitti: Auto on vm. 2002 ja koriltaan/alustaltaan täysin ruosteeton, mitä olemme suuresti itsekin ihmetelty. Jostain muistan lukeneeni, että noissakin olisi alettu käyttää sinkitystä vm. 2004 alkaen, olisko tuohon sattunut sitten joku koeversio? Kalinassahan on 55% sinkitty.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Mitä minä olen näitä yleisesti silmällä pitänyt, niin ruoste tykkää iskeä ovien alareunoihin, sekä tälläkin foorumilla tutuksi tulleisiin takaiskarintorneihin.
Muutenkin tuntuu, että nämä todella rapeaksi ruostuneet ovat suurimmalta osaltaan vuoden 2000 malleja, vai onko tuon ikäisiä vain niin paljon enemmän? Tokihan noilla on ikääkin eniten, mutta osa nähdyistä on kyllä siinä kunnossa, etteivät ihan vuodessa tai parissa ihan yllättäen sellaiseen kuntoon pääse.
Suhtautuisin myös hiukan kriittisesti näihin sikavähän ajettuihin ihan huollon puutteen kannalta, pahimmassa tapauksessa autolle ei ole tehty mitään 7v aikana. Jakohihna ainakin vaihtoon samantien, öljyt, sekä kaikki alkuperäisen näköiset filtterit/tulpat/...
Kuvien perusteella näyttäisi että siinä on ne normaalit Boschin perinteiset umpiot. Katsastuksesta ei mainintaa ilmoituksessa? Eikös tuon pitäisi olla jo 1,6-koneella?
Muutenkin tuntuu, että nämä todella rapeaksi ruostuneet ovat suurimmalta osaltaan vuoden 2000 malleja, vai onko tuon ikäisiä vain niin paljon enemmän? Tokihan noilla on ikääkin eniten, mutta osa nähdyistä on kyllä siinä kunnossa, etteivät ihan vuodessa tai parissa ihan yllättäen sellaiseen kuntoon pääse.
Suhtautuisin myös hiukan kriittisesti näihin sikavähän ajettuihin ihan huollon puutteen kannalta, pahimmassa tapauksessa autolle ei ole tehty mitään 7v aikana. Jakohihna ainakin vaihtoon samantien, öljyt, sekä kaikki alkuperäisen näköiset filtterit/tulpat/...
Kuvien perusteella näyttäisi että siinä on ne normaalit Boschin perinteiset umpiot. Katsastuksesta ei mainintaa ilmoituksessa? Eikös tuon pitäisi olla jo 1,6-koneella?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Terve!
Satakymppisarjan voimansiirto on hyvä ja toimiva täysin riippumatta siitä, mikä pata siellä kytkinakselin oikealla puolen on.
Etuvetojen vaihteistot ovat käytännössä identtisiä.
Joka askin on suunnitellut http://www.zf.com/corporate/de/homepage/homepage.html, myös valmistustekniikka on samalta seudulta kotoisin.
Yli 500 Mm takana venäläisillä ZF-askeilla -terveisin
SvS
Satakymppisarjan voimansiirto on hyvä ja toimiva täysin riippumatta siitä, mikä pata siellä kytkinakselin oikealla puolen on.
Etuvetojen vaihteistot ovat käytännössä identtisiä.
Joka askin on suunnitellut http://www.zf.com/corporate/de/homepage/homepage.html, myös valmistustekniikka on samalta seudulta kotoisin.
Yli 500 Mm takana venäläisillä ZF-askeilla -terveisin
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Mietin itse asiassa vähän samaa, ja laittelin myyjälle sähköpostia, jossa kyselen tehdyistä huolloista. Eikös kuitenkin huolto-ohjelmassa oli määritelty joko kilometri- tai aikaväli? Eli periaatteessa pitäisi tietyt huollot tehdä vaikkapa kerran vuodessa, tuli kilometrejä vaadittu määrä tai ei. Jos huoltohistoriasta ei ole dokumentteja, niin kyllä tosiaan tarkoittaisi, että vaihtaisin viipymättä autoon ainakin öljyt, suodattimet ja jakohihnan. Tulpat johtoineenkaan eivät varmastikaan ole pahitteeksi.mush kirjoitti: Suhtautuisin myös hiukan kriittisesti näihin sikavähän ajettuihin ihan huollon puutteen kannalta, pahimmassa tapauksessa autolle ei ole tehty mitään 7v aikana. Jakohihna ainakin vaihtoon samantien, öljyt, sekä kaikki alkuperäisen näköiset filtterit/tulpat/...
Mitä 110-sarjasta luin, niin tosiaan pitäisi olla 1,6 kone. Onko 1,5-litraista edes tehty 16-venttiilisenä? Mitkä ovat selkeimmät erot noissa umpiossa, jos pystyy jo digikuvasta erottamaan, kummat on kyseessä? Käyttöönottokuukausi tuossa näkyy, eli käytännössähän pitäisi olla katsastettu ihan hiljattain - ei tietysti sekään ole mahdotonta, että on leima mennyt vanhaksi, jos omistaja ei ole kuollut ihan yllättäin, vaan on ollut poissa autoilukunnosta jo pidemmän aikaa.mush kirjoitti: Kuvien perusteella näyttäisi että siinä on ne normaalit Boschin perinteiset umpiot. Katsastuksesta ei mainintaa ilmoituksessa? Eikös tuon pitäisi olla jo 1,6-koneella?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Eli tarinat pomminvarmasta vaihteistosta pitänevät todella paikkansa. ZF:n automaattilaatikoista on Volkkarien kanssa itselle tullut ainoastaan erittäin kielteisiä kokemuksia, mutta ehkäpä osaavatkin paremmin tuon perinteisen puolen.Sdelano v SSSR kirjoitti: Joka askin on suunnitellut http://www.zf.com/corporate/de/homepage/homepage.html, myös valmistustekniikka on samalta seudulta kotoisin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
On 16v konetta 1,5:kin, mutta ko. autossa tosiaan taitaa olla 1,6, virhe taitaa olla ilmoituksessa. Rekkarin kun lyö Bilteman varaosahakuun, niin tulee seuraavat tiedot:JohnDoe kirjoitti:Mitä 110-sarjasta luin, niin tosiaan pitäisi olla 1,6 kone. Onko 1,5-litraista edes tehty 16-venttiilisenä?
LADA 110/111/112 1.6 16V
Vuosimalli: 2005
Moottorin koodi: 211210
Ei sitä varmaksi tuosta kulmasta pysty sanomaan, mutta näyttäisi "normaalilta" valolta:JohnDoe kirjoitti:Mitkä ovat selkeimmät erot noissa umpiossa, jos pystyy jo digikuvasta erottamaan, kummat on kyseessä?
Normi:

Linssi:

Eli tuo pyörylä näkyy selvästi linssiumpiossa ulkoreunassa, siitä tunnistaa parhaiten.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
-
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Syksystä asti olen ajellut,14"-vanteet vähän ujostuttivat.Takavetovuosien jälkeen myös talviajo oli outoa mutta se ei ole auton vika,muistaakseni jopa TM on kehunut..
.Kun kaasuläpän anturi uusittiin,on meno ollut tosi jouheaa.Latausjännitteen nosto lisäsi talviajon varmuutta.Ovilukitukset toimivat kun kosteuspoistosta ja voitelusta huolehtii.Terhakkuutta on kun käyttää kierroksia ja kulutus lienee vähän alle 7 litraa.

2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Laitetaan jatkoksi yksi kysymys, joka ei ihan varsinaisesti aiheeseen liity. Toimittaako joku täällä vielä 110:iin käyviä ajotietokoneita? Kerhotuotteet.fi -sivustolta olivat näemmä hävinneet.
Pitää nyt katsella, josko viikonloppuna kävisi auton koeajamassa. Hintaa sai vielä vähän tingittyä, myyjällä ei kyllä ole huoltohistoriasta yms. tietoa, eli miltei siis nähtävä paikan päällä.
Pitää nyt katsella, josko viikonloppuna kävisi auton koeajamassa. Hintaa sai vielä vähän tingittyä, myyjällä ei kyllä ole huoltohistoriasta yms. tietoa, eli miltei siis nähtävä paikan päällä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Moi,
Ajele varovasti. Käyttöjarru ja käsijarru saattavat olla hieman jumissa käyttämättömyttään ja katsastukseen mennessä vaatinevat kunnostuksen. Ainakin jarrulevyt lienevät pahasti ruosteessa. Mutta muuten varmasti kelpo peli.
Ajele varovasti. Käyttöjarru ja käsijarru saattavat olla hieman jumissa käyttämättömyttään ja katsastukseen mennessä vaatinevat kunnostuksen. Ainakin jarrulevyt lienevät pahasti ruosteessa. Mutta muuten varmasti kelpo peli.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Voi hyvinkin olla, tietysti jos on lämpimässä ja kuivassa tallissa säilytetty, niin eivät varmasti niin pahasti ruostu, mutta sittenpähän näkee. Myyjällä ei ole muuta tietoa huoltohistoriasta kuin se, että öljyt on vaihdettu kerran. Eli hyvin todennäköisesti tosiaan voi olettaa, ettei muita huoltoja ole tehty.Jouska kirjoitti:Ajele varovasti. Käyttöjarru ja käsijarru saattavat olla hieman jumissa käyttämättömyttään ja katsastukseen mennessä vaatinevat kunnostuksen. Ainakin jarrulevyt lienevät pahasti ruosteessa. Mutta muuten varmasti kelpo peli.
Täällä kun varmaan on 110-mallin huolto-ohjelman tuntijoita, niin onko ohjelmassa joku vuosiraja jakohihnan vaihdolla, vai onko pelkkä kilometriraja? Entä onko tiettyjä määräaikaishuoltoja kilometrimäärästä huolimatta, mitkä on takuuaikana vaadittu tehtäväksi takuun säilymisen kannalta? Ja onko vuosimallissa 2005 ollut viiden vuoden takuu vaiko lyhyempi?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Tuolta löytyy huolto-ohjelma:
http://www.ladakerho.fi/info/muut/110_hak.htm
Tuo omakin oli papan helmi, 67tkm mittarissa: jarrupaineensäädin jumissa, alkuperäinen jakopäänhihna, alkuperäinen laturinhihna, alkuperäiset kovettuneet talvirenkaat... Öljyt, tulpat ja filtteripuoli oli sentään kunnossa. Jarrulevyt lähestymässä kulumarajaa, joten uudet levyt ja palat sinne.
http://www.ladakerho.fi/info/muut/110_hak.htm
Tuo omakin oli papan helmi, 67tkm mittarissa: jarrupaineensäädin jumissa, alkuperäinen jakopäänhihna, alkuperäinen laturinhihna, alkuperäiset kovettuneet talvirenkaat... Öljyt, tulpat ja filtteripuoli oli sentään kunnossa. Jarrulevyt lähestymässä kulumarajaa, joten uudet levyt ja palat sinne.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Tosiaan huolto-ohjelman mukaisesti pitäisi olla noinkin vähän ajetussa, mutta tuon ikäisessä autossa vaihdettuna ainakin jakohihna, tulpat, ilmanpuhdistimen suodatin, polttoainesuodatin ja vaihteistoöljy. Tuskin sitten on näin tehty.mush kirjoitti: Tuo omakin oli papan helmi, 67tkm mittarissa: jarrupaineensäädin jumissa, alkuperäinen jakopäänhihna, alkuperäinen laturinhihna, alkuperäiset kovettuneet talvirenkaat... Öljyt, tulpat ja filtteripuoli oli sentään kunnossa. Jarrulevyt lähestymässä kulumarajaa, joten uudet levyt ja palat sinne.
Mikähän jarrumies tuo autosi omistanut pappa on ollut, jos noissa kilometreissä jarrulevyt jo lopussa? Talbotissa kestävät alkuperäiset levyt ainakin 300 000, eivät kai Ladan levytkään sen huonommat ole, vai ovatko?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Se nettiautossa oleva sininen 112 vm. 2005 jolla on 6tkm ajettu on 1.6 ja perinteisillä suorakaideheijastimilla, itsekin siitä kyselin mutta totesin fiuden täyttävän autotarpeeni vallan mainiosti joten jätin väliin vaikka olisikin ollut todella halpa kuntoon ja kilometreihin nähden. 

Njet problem, normal katastroof 
