Sivu 1/2

Alkuperäinen Turbo-Lada

Lähetetty: 23.8.2004 20:53
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Konela varusteli 80-luvun alussa 2105,2107 ja niva malleja Turboversioiksi Japanilaisella IHI-ahtimella.Kuvista päätellen niissä oli myös erilaisia korisarjoja.Kuinkahan monta alkuperäistä Turbo-Ladaa on enään rekisterissä?Kuopiossa on kuulemma ainakin yksi alkuperäisellä omistajallaan.

wtf?

Lähetetty: 24.8.2004 15:56
Kirjoittaja sahtipappa
onko sellasia olemaski? luulin että sellaset olis taruolentoja? onko sellasesta missää kuvia?

Lähetetty: 24.8.2004 20:21
Kirjoittaja Turbiini
Mulla on yksi tosin ei alkuperäis kunnossa, vaan paljon tehokkaampana. korisarja on kyllä kiinni. auto on alunperin 2107 korinen 1600sl.
Nykyinen ahdin on japanilainen toyota ct20 kaasari on vaihtunu weber dcoe45 ja keulalle on ilmestyny cooleri, ahtopaineet toistaiseksi vain 1.5bar koska turbo on liian pieni eikä tuota enempää ilmaa.

Autosta löytyy vielä ohjeetkin turbo koneen käyttöön.
kuva
tämmöinen se oli kun sen ostin
nykyinen kone
konepellissä paha muotovirhe

Lähetetty: 1.6.2006 10:21
Kirjoittaja Samiruoho
olis kiva saada orkkis konehuoneesta kuvan..onko kellään,siis konela tubo versiosta.. :D

Lähetetty: 1.6.2006 11:17
Kirjoittaja markku
Asia todellakin totta , itse koeajoin aikanaan kun sain kortin kouvolassa silloisen örling :in johtajan 2107 turbolla , no oli parempi kuin vakio mutta kallis silloin oli mutta nyt jos olis niin harkintaan laittaisin :o

Lähetetty: 1.6.2006 17:15
Kirjoittaja Sepesusi
TM numerossa 19 v.1983 on koeajettu turbo Lada 2105.Netissä ei ollut ladattavaa tiedostoa,mutta mulla on jonkun verran sen aikaisia lehtiä vintillä.Pitää katella löytyskö tuota numeroa.
Haku antoi vielä tämmöset:
Wankel Lada 2/82
Samara Carlota 6/91
Nestekaasu Lada 18/80
Ehostettu Samara 7/87 Muistaakseni laittoivat,tummat lasit,madallussarja,korisarja,aluvanteet,ym...

Lähetetty: 1.6.2006 20:06
Kirjoittaja aon
Sepesusi kirjoitti:TM numerossa 19 v.1983 on koeajettu turbo Lada 2105.Netissä ei ollut ladattavaa tiedostoa,mutta mulla on jonkun verran sen aikaisia lehtiä vintillä.Pitää katella löytyskö tuota numeroa.
Haku antoi vielä tämmöset:
Wankel Lada 2/82
Samara Carlota 6/91
Nestekaasu Lada 18/80
Ehostettu Samara 7/87 Muistaakseni laittoivat,tummat lasit,madallussarja,korisarja,aluvanteet,ym...
http://ladakerho.fi/info/takaveto/kuvat/2107tbo.jpg
http://ladakerho.fi/info/takaveto/kuvat/2107tbo2.jpg

Tuossa on ainakin joku artikkeli turboladasta. Wankel- ja kaasuladajutut löytyvät AI:n sivuilta.

Lähetetty: 1.6.2006 21:44
Kirjoittaja setmo
Minulla on yksi sellainen kori. Alkuperäistä siinä on varsin vähän. Tänä kesänä liikenteeseen alkuperäistä huomattavasti pirteämpänä. Ollut seisomassa 5 vuotta.

Läheltä liippaa..

Lähetetty: 23.7.2006 0:58
Kirjoittaja Ralf
Olin duunissa olisko ollu 99-00 tuolla helsinki vantaan kentällä
Lentokoneita desinfioimas :lol: niin siellä oli yhdellä duuni kaverilla
Sellainen lada.siis konela turbo. :arrow: :arrow:

Ajoin itse nappiksella,ja olin vähän epäileväinen asian suhteen mutta
se kaveri toi orgis paprerit rekisteri otteita myöten näytille,ja olihan se.
ehta siis.autoa en koskaan nähnyt,oli kuulema jossain säilössä
Kun ei tiennyt mitä sen kanssa tehdä,oli päätynyt tälle kaverille
jonkun muun kaupan yhteydessä.
sanoi sen olevan ihan orgis kunnossa?
ilmeisesti hänellä vieläkin.

mene ja tiedä.

konela

Lähetetty: 23.7.2006 20:46
Kirjoittaja ss127
Kyseiset Konela-turbot kuten myöt Ford Sierran Stockmann-turbot tehtiin Gt-motorsissa- Kyseisen yrityksen hyllyillä on vielä Ladoissa käytettyjä Solex-kaasuttimia ja IHI-turboja sekä bensapaineensäätimiä.Väliputket turboa varten olivat loppuneet. Kun kysyin mitä maksaa Ladan turbotus kun ajan auton pihaan ja haen valmiina , niin minulle sanottiin hinnaksi 3000€. Uusilla osilla ja ajovalmiina.

Lähetetty: 21.9.2006 20:07
Kirjoittaja iigorr
tietääkö kukaan turbo ladan teknisiä tioteja sen enempää?
entäs kuvia tekniikasta? ei tahdo oikein löytyä.

Lähetetty: 22.9.2006 10:12
Kirjoittaja Kerkko
Joo täs olis jotain teknisiä tietoja 2105 turbosta
otettu TM 19.83 lehdestä

Kuutiotilavuus:1294cm3

Teho: n.85hv

takapyöristä:61hv

suorituskyky
0-100km/h 13,1s
0-400m 18,6s
Loppunopeus 115km/h
0-1000m 35,1s
loppunopeus 140km/h

enempää teknisiätietoja ei sitten lehdessä ollutkaan

Lähetetty: 22.9.2006 10:25
Kirjoittaja Jokari
On varmana ollut pirtsakka ja kierrosherkkä kone....mutta eihän tuo kyllä silti oikein liikahda :lol:

Re: Alkuperäinen Turbo-Lada

Lähetetty: 31.10.2015 2:44
Kirjoittaja Ladanismi
Tuossa lähi grillillä käydessäni tuli asiakas kehumaan minun larssonia ja sanoi kun oli aikoinaan koe ajanut alkuperäisturbotettua larssonia. Vähän aikaa tyhmänä katoin että nyt kyllä koittaa huijata nuorta ladaharrastajaa mutta konelan ahdettu larssonia se oli. Ja juurikin Kuopiossa oli kyseisellä ladalla koeajon tehnyt.

Ois kyllä ai herranjestas nykypäivänä hiano vehje orkkis konelan toimesta ahdettu larsse! Ai että!

Re: Alkuperäinen Turbo-Lada

Lähetetty: 27.11.2015 13:27
Kirjoittaja ladaracingteam15
Toveri Sladimir kirjoitti:Konela varusteli 80-luvun alussa 2105,2107 ja niva malleja Turboversioiksi Japanilaisella IHI-ahtimella.Kuvista päätellen niissä oli myös erilaisia korisarjoja.Kuinkahan monta alkuperäistä Turbo-Ladaa on enään rekisterissä?Kuopiossa on kuulemma ainakin yksi alkuperäisellä omistajallaan.


onkohan sama auto mikä mulla nytten.? Ainakin savosta tuli mulle mutkan kautta.