Kyllähän se Lada on Venäjän markkinoilla menestynyt myyntimielessä tähänkin asti, ts. suurin markkinaosuus. Rahoitusvaikeuksiin se joutui lähinnä tuotannon tehottomuuden ja laatuvaikeuksien vuoksi, jolloin Renault oli pakko ottaa mukaan tehtaan pelastamiseksi ja konkurssin estämiseksi.
Balanssin jälkeen onkin enää bisneksen lisäämisestä kysymys ja molemmat varmasti voittavat. Tuskin tässä maailmaa valloittamassa nytkään ollaan vaan varmistetaan selustaa kotimaan markkinoilla+IVY. Lypsävää lehmää ei kannata tappaa vaan ostaa.
Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Saa vain nähdä, vaikuttaisiko tämä merkin maahantuonnin uudelleen aloittamiseen. Nythän kun Renault myy tänne Daciaa. Merkkinä se ei kuulosta niin hyvältä, kun siitä väistämättä tulee mieleen Romanian romanit.
Nissan on muuten sellainen merkki, mitä olen aina syystä tai toisesta halveksinut, näin suomalaisen korvaan kuulostaa nimikin sangen typerältä (eihän tuon merkkinen sovi kuin Nasse-sedän ajettavaksi). Ja japanilaisten autojen Suomeen rahtaamisen järkevyyttä olen aina myös pitänyt vähän kyseenalaisena, toisaalta Englannissa ne taidetaan nykyään valmistaa kaikki Suomeen tuotavat autot. Mutta miksi niitä pitää sitten myydä japanilaisella merkillä?
Nissan on muuten sellainen merkki, mitä olen aina syystä tai toisesta halveksinut, näin suomalaisen korvaan kuulostaa nimikin sangen typerältä (eihän tuon merkkinen sovi kuin Nasse-sedän ajettavaksi). Ja japanilaisten autojen Suomeen rahtaamisen järkevyyttä olen aina myös pitänyt vähän kyseenalaisena, toisaalta Englannissa ne taidetaan nykyään valmistaa kaikki Suomeen tuotavat autot. Mutta miksi niitä pitää sitten myydä japanilaisella merkillä?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Käytännössä varmasti Renault-Nissan teknologiaa, tuotantokapasiteettia ja yhteishankkeita tulee enemmän Togliattiin. Pelkistettynä varmasti tarkoitus myydä enemmän Ladoja tai "Ladoja" pääpaino lähinnä Venäjän markkinoilla, jossa on kasvavin Euroopan talous varmaan vielä pitkään.
Suomen maahantuonnin kanssa en tällä itse usko olevan mitään vaikutusta. Kaikki Euroopan maissa toimivat Ladan maahantuojat ovat itsenäisiä yrityksiä, eikä niillä ole Renaultin kanssa mitään tekemistä, ei edes Ranskassa. Kahta saman edustajan "halpismerkkiä" onkin paha tietysti laittaa saman katon alle kilpailemaan samoista asiakkaista. Venäjälläkin Daciat myydään varmasti juuri paljolti Ladan takia Renaulttina, osaltaan varmasti tuo em.psykologinen juttukin on mukana.
Mutta nyt kun Nissankin on osakkaana tuossa yhteisyrityksessä, niin Suomen markkinoillekin Lada voisi tulla Datsun-merkillä.

Tässä on suunnitelmissa olevia kokoonpanoon tulevia malleja:
http://cache.zr.ru/wpfiles/uploads/2011 ... ight_2.png
Suomen maahantuonnin kanssa en tällä itse usko olevan mitään vaikutusta. Kaikki Euroopan maissa toimivat Ladan maahantuojat ovat itsenäisiä yrityksiä, eikä niillä ole Renaultin kanssa mitään tekemistä, ei edes Ranskassa. Kahta saman edustajan "halpismerkkiä" onkin paha tietysti laittaa saman katon alle kilpailemaan samoista asiakkaista. Venäjälläkin Daciat myydään varmasti juuri paljolti Ladan takia Renaulttina, osaltaan varmasti tuo em.psykologinen juttukin on mukana.
Mutta nyt kun Nissankin on osakkaana tuossa yhteisyrityksessä, niin Suomen markkinoillekin Lada voisi tulla Datsun-merkillä.

Tässä on suunnitelmissa olevia kokoonpanoon tulevia malleja:
http://cache.zr.ru/wpfiles/uploads/2011 ... ight_2.png
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Nissan Almera tulee Avtovazin tuotantolinjalle ensi viikolla ja myyntiin helmikuussa 2013.
http://www.zr.ru/content/news/496217-av ... era_v_god/
http://www.zr.ru/content/news/496217-av ... era_v_god/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Tänään 12.12.2012 on siis historiallinen päivä AvtoVAZin historiassa kun sopimus enemmistö-osuudesta allekirjoitetaan Renault-Nissanin kanssa. Investoinnin suuruus 750M dollaria ja 67% osakkeista. Käytännössä se tarkoittaa, että tehtaan strategiset päätökset tehdään tästedes Pariisissa ja Tokiossa.
http://www.autostat.ru/news/view/12216/
Eilen 11.12. alkoi Nissan Almeran valmistus Togliatissa.
http://www.autostat.ru/news/view/12211/
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4fzcxKdgKE
http://www.autostat.ru/news/view/12216/
Eilen 11.12. alkoi Nissan Almeran valmistus Togliatissa.
http://www.autostat.ru/news/view/12211/
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4fzcxKdgKE
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
Sääli. Suuri sääli. Vaan minkäs mahdat, pakon edessä varmaankin...
Re: Renault-Nissan otti niskalenkin Ladasta
toivottavasti tämä meidän suosikki auton valmistus ei lopu nousihan skoda allingosta pinnalle