Kevättalvella tuo uutinen oli otsikoissa, mutta koetin kirjoittaa suurlähetystöön sen asian kampittamiseksi.
Ladani - takveto 1700i - kulki v. 1996 alle seitsemällä litralla sata kilometriä. Enkä usko Saabienkaan niinpaljon kuluttavan polttoainetta, että tuotantoa sentään olisi missään tapauksessa lopettaa kannattanut. Viitisen tms. v. sitten oli jo nelkkuvetoinen Saab 9000 tuotantokulkuneuvoja.
Saab on turbotekniikan edelläkävijöitä, joten kyllä kulutuslukemat ovat saavutettavissa melko kohtuullisiksi. V. 2003 Tuulilasi-tutkimuksessa Saab oli kaikkein korkeatasoisin törmäystutkimuksessa ja Volvo ei oikein menestynyt. Saabin lentokonekin - vai onko Jas Gripen Saabin ? - oli Libyan sodassa merkittävin ja korkeatasoisin hävittäjälentokone uutisointiartikkelien mukaan. Saab on tehnyt mm. Saab Safir lentokonettakin, ja se on kotimaisten merkittävä työntarjoajakulttuurimuoto, joten Saab-tehdasta ei saa lopettaa elikkä ruotsiksi "Saab fabriken får inte slutas". Onneksi varaosatuotantoakulttuuria ainakin jatketaan toistaiseksi syntymäkaupungissani Göteborgissa, jonka suunnalla Volvojakin tuotetaan. Göteborgin tohtori oli ehdottanut äiskälleni abortoimistani v. 1970-mutta iskäni ja äiskäni eivät siihen suostuneet, joten synnyin SKF:n kuulalaakeritehtaan likellä sen kaakkoispuolella. SKF erehtyi myymään toisen maailmansodan aikaan kuulalaakereitaan natsi-Saksan armeijallekin tai vaihtamaan niitä johonkin kuvataiteeseen tms.
Klaus Silander, arkkitehtuurin opiskelija TTY/TTKK, lääketiedettäkin opiskellut KuY (en aio sellaiseen työhön, jossa laitettaisiin mielenterveyspilleri-ja pistoshoitoa mielisairaaiksi määritellyille, vaikka kerran aiemmin näin kirjoitin Lada-Verkkofoorumilla; tuolloinkaan en tarkoittanut sitä, että itse alkaisin niitä hoitoja määräämään, vaan että työskentelisin sillä alalla)
Saabeja aiottiin 100 viimeistä yksilöä paaliin
Re: Saabeja aiottiin 100 viimeistä yksilöä paaliin
Saa nähdä saavatko kirjoituksesi nyt yhtä paljon keskustelua aikaan kuin silloin viimeksi. Taisi mennä jo aika paljon herjaustenkin asteelle. Oliko peräti niin, että ylläpitäjät puuttuivat näihin sanallisiin kaksintaisteluihin? Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Saabeja aiottiin 100 viimeistä yksilöä paaliin
Klasu, tervetuloa taas!
Klasu on hieno mies.
Klasu on hieno mies.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Saabeja aiottiin 100 viimeistä yksilöä paaliin
Ylläpitäjähän puuttui silloin jo aiemmin, kun olin jonkin aikaa ensin tauolla, mutta koen niin, että jokin foorumin ulkopuolinen - esim. poliisihenkilö - on saanut esim. hätäkeskusyhteyksien kautta sähköpostieni urkkimisohjelmia käyttöönsä sillä perusteella, että olen Euroopan aktiivisimpia dna-manipulaatiota kampittavia ekoaktivisteja ja toiminut aiemmin eläintenoikeusaktivismissakin. Nyt aion uudelleenjärkätä itselleni metsästyskortinkin, jota en vuosiin tarvinnut, joten jätin riistanhoitomaksut maksamatta. Klaus Silander ja Lada 1700iPavlovits kirjoitti:Saa nähdä saavatko kirjoituksesi nyt yhtä paljon keskustelua aikaan kuin silloin viimeksi. Taisi mennä jo aika paljon herjaustenkin asteelle. Oliko peräti niin, että ylläpitäjät puuttuivat näihin sanallisiin kaksintaisteluihin? Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.