Sivu 1/175
Autontunnistusta
Lähetetty: 25.6.2012 3:40
Kirjoittaja Lattarauta
Otsikko palautettu.
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 27.6.2012 2:07
Kirjoittaja samarai
Äkkiä katsottuna näyttäisi ettei ole moottoria ollenkaan, vaan kaksi samanlaista kantta vastakkain.
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 28.6.2012 23:43
Kirjoittaja mikko853
Villiveikkaus, Trabantista

Re: Autokuvativa
Lähetetty: 29.6.2012 20:04
Kirjoittaja pahnapuhallin
Veikkaus: Lancian V4 -kone

Re: Autokuvativa
Lähetetty: 30.6.2012 18:11
Kirjoittaja äölkjhgf
Olisiko kyseessä jokin Fordin v4? Nuo imutötteröt ei liene alkuperäiset?
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 2.7.2012 21:53
Kirjoittaja jimi
Saabin V8???
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 3.7.2012 0:56
Kirjoittaja samarai
Wanha!
Jotenkin hämärästi muistelin, että tuollaisen samannäköisen moottorin kuvan olen joskus tänne myös laittanut.
Ja niinhän se olikin
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 8&start=15
>klikkaa "300 hv V8"
Mutta eihän wanha enää muista.
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 14.7.2012 14:30
Kirjoittaja äölkjhgf
Ollaanko oikeilla jäljillä?

Re: Autokuvativa
Lähetetty: 13.8.2012 23:12
Kirjoittaja samarai
Mikähän tässä on kyseessä:

Re: Autokuvativa
Lähetetty: 14.8.2012 10:50
Kirjoittaja äölkjhgf
http://autowiki.fi/index.php/Moskvitsh_Elite
Olisiko tuollainen. Tunnistaa tuosta isosta öljykorkista, voi suoraan ämpäristä kaataa öljyt koneeseen.
Tuo Mossen venttiilikoppa käy suoraan myös BMW:n 1.6 litran koneen päälle

Re: Autokuvativa
Lähetetty: 14.8.2012 22:16
Kirjoittaja samarai
Vastauksessa oli moottori oikein mutta ei ollut Elite, vaan Niva - VAZ 2121M koeversio Mossen koneella v.1975.
http://denisovets.narod.ru/vaz/vazpages ... moska.html
Tuosta etuoven kaaren designista ei voi erehtyä, kyseessä on Vauhtipahvi.
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 15.8.2012 20:40
Kirjoittaja Zapsky
Voi että ne kaikki kokeilut joita Ladoilla tehtiin. Varsinaista eläinkokeilua
Oli pitkää ja pätkää Ladaa, isoilla ja pienillä koneilla, turboilla ja ties mimmoisilla hilavitkuttimilla!!
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 16.8.2012 3:50
Kirjoittaja samarai
Tuossa oli kuitenkin kyse keskusjohtoisen sosialistisen autoteollisuuden käytännön järjestelyistä.
Artikkelin mukaan tehtaan valmistautuessa ottamaan Niva tuotantoon, paljastui VAZ-2106 moottorituotannon kapasiteetin olevan riittämätön ja sen kasvattaminen ei ollut ministeriön mukaan rahapulan takia mahdollista. Niinpä vaadittiin Mossen koneen sovittamista tuotantoon tulossa olevaan uuteen maasturiin.
Artikkelissa on myös yksityiskohtaisesti selitetty mitä rakennemuutoksia se vaati, miten se vaikutti haitallisesti auton toimintaan ja lopputuloksena oli Mossen koneen hylkääminen.
Yhtään tehtaan turbomallia en itse ainakaan kuullut olleen tehty koemielessäkään. Ainoastaan Brundzan pajan 2105 T16 ja Samara EVA protoversiot.
Re: Autokuvativa
Lähetetty: 20.8.2012 14:17
Kirjoittaja äölkjhgf
Mikäs kaara kyseessä?

Re: Autokuvativa
Lähetetty: 20.8.2012 15:28
Kirjoittaja Pavlovits
Vähän ranskalaisen oloinen keula.