
Kunnostusta
Kunnostusta
Noniin elikkäs kotoa löytyys -94-95 vuoden Lada 2107. tarkotuksena olis laittaa tämä kilipiihi ja ajella ensiautona, joten mitä ehdotatte ensimmäisenä katsomaan? mitä olen tuos nopsansaa kattonu niin jarrupoljin oli jumissa=paino niin jarrut rupes ottamha. Kytkin on toinen poljin menee jonkuverran alas mutta ei nouse, pitää itse jalalla nostaa (kytkin jumissa?) joten neuvoa miten sen sais toimimaan taas normaalisti, ja laturimen hiilet menny eli kokonaan uus laturi vai vaihtaa pelkät hiilet? koria en oo kattellu millases kunnos ulkopuolista ei oikeestaan oo ku maalipinta haalistunu ei kauhiasti märäntyny muutaku lokareista (seissy muutaman vuoden pihalla). joten neuvoja otetaan avosylin vastaan! 

Re: Kunnostusta
Katselehan vielä toinen kerta ja ihan kunnolla. Sitten alat suunnittelemaan mitä kaikkea on edessä ja mistä kannattaa aloittaa vai kannattaako.
Ps. suomenkielen kurssikaan ei varmaan pahaa tekisi.
Ps. suomenkielen kurssikaan ei varmaan pahaa tekisi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kunnostusta
varmaan olis hyvä aloittaa katteleen pohjaa ja muita peltiosia ensin,on aika ankee työ edessä jos tosissaan mätä auto sattuis oleen.
Re: Kunnostusta
Etsi toiminnolla ja usein kysytyistä kysymyksistä luet kaikki axtec jutut ja sitten katsot pellin alle (melko varmasti auto on axtec järjestelmällä varustettu eli sähkö ohjattu kaasutin). Seuraavaksi naputtelet vasaralla kynnyksiin ja pyöränkoteloihin, jos oikein huonossa kunnossa niin kannataa ehkä unohtaa, tai ainakin mietiä tarkasti paljonko aikaa ja energiaa sinulla on autoon käyttää. Kaikkiin muihin kysymykssiin löytyy myös vastaus etsi toiminnolla, mutta nopeasti: Jarrusylinterit (mukaanlukien pääsylinteri) ei paljoa maksa ja ovat turvallisuus osia missä ei kannata säästää. Kytkimen työsylinterin jumittaminen voi helpottaa rasvaamisella (siis sen työsylinter/ männän varren). Jos levy jumitta akselilla niin sitten kytkinakselin voitelu tai "ajamalla herkistellä". Laturina ei tarvitse vaihtaa vaan hiilisilta/jännitteensäädin paketin voi vaihtaa, toki lataamattomuuden syy on usein herätevirran puuttuminen tai matala taso, se korjaantuu taas monasti sulakkeiden päädyt puhditamalla tai sulakkeet vaihtamalla (alkuperäiset sulakkeet hapettuvat helposti).Pirttine kirjoitti:mitä ehdotatte ensimmäisenä katsomaan?
Re: Kunnostusta
Jos sulla ei ollu muuta asiaa kun tulla aukomha päätä toisille jotka saattavat puhua murteella, niin älä vaivaudu tänne takaisinPavlovits kirjoitti:Katselehan vielä toinen kerta ja ihan kunnolla. Sitten alat suunnittelemaan mitä kaikkea on edessä ja mistä kannattaa aloittaa vai kannattaako.
Ps. suomenkielen kurssikaan ei varmaan pahaa tekisi.

Re: Kunnostusta
kiitos pressa, tästä on hyvä ruveta vähän aloittelemaan
Auto on mekaanisella ykspiste ruiskulla. siellä on vaan laturimen hiilet kulunu niin loppuhun ja aikaa on kaikki viikonloput enemmän kun tarpeeksi. laitan tänne varmaan jonkinsortin päivitystä samalla niin näette minkälaasta tästä autosta tulee jos ketään kiinnostaa ruveta seuraamaan

Re: Kunnostusta
Onko joku siis asentanut tuohon K-Jetronic-ruiskun vanhasta Saabista, Volvosta tai Mersusta? Tosin taitavat kaikki versiot olla monipisteruiskuja. Mitä itse olen ymmärtänyt, niin mekaanista yksipisteruiskua ei Ladassa ole ollut koskaan missään mallissa.Pirttine kirjoitti:Auto on mekaanisella ykspiste ruiskulla.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kunnostusta
Jos lähdetään siitä että puhut murteella niin silti voisit yrittää kirjoittaa "normaalisti", ajoneuvon tiedotkin auttaisi vastaamaan kysymyksiinkin. Tympeä yrittää vastailla kun ei tiedä mistä ajoneuvosta on kysymys (siis tiedän että merkki on Lada mutta Ladallakin on useita erilaisia malleja joiden tekniikka eroaa toisistaan)Pirttine kirjoitti:saattavat puhua murteella
Onko muuten korrektia toivottaa helvettiin kerhon jäsen, kerhon ylläpitämältä foorumilta jonne itse tulee siipeilemään (eli maksamatta edes kerholle jäsenmaksua)??
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Kunnostusta
Niin, luulis että on jo hel...in vaikea noin kirjotellekin?Pavlovits kirjoitti: Ps. suomenkielen kurssikaan ei varmaan pahaa tekisi.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Kunnostusta
Anteeksi, jos nyt sain jonkun vähän närkästymään asiasta, ja en ole kettän toivotellut helvettiin. kuinka tarkalleen ottaen pitäisi kertoa kun kerroin että Lada 2107 vm 94-95?
Re: Kunnostusta
ei ainakaan tietääkseni kukaan ole koskenut tekniikkaan että kyllä se mielestäni on ollut siinä ainaJohnDoe kirjoitti:Onko joku siis asentanut tuohon K-Jetronic-ruiskun vanhasta Saabista, Volvosta tai Mersusta? Tosin taitavat kaikki versiot olla monipisteruiskuja. Mitä itse olen ymmärtänyt, niin mekaanista yksipisteruiskua ei Ladassa ole ollut koskaan missään mallissa.Pirttine kirjoitti:Auto on mekaanisella ykspiste ruiskulla.
Re: Kunnostusta
No esimerkiksi teknisiin kysymyksiin on tälläinen ohje: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=23715Pirttine kirjoitti:kuinka tarkalleen ottaen pitäisi kertoa kun kerroin että Lada 2107 vm 94-95?
Toki harva noin tarkasti tietoja antaa, mutta sinä kerroit vain korimallin (eli tiedämme auton olevan kromikeula) ja vuosimallin mistä tiedämme että on vähäpäästöinen (sulkee pois vain tavallisen kaasuttimen). Ladoja on todellakin monilla eri tekniikoilla eli ei riitä tiedoksi pelkkä korimalli.
Re: Kunnostusta
Ettei olisi kuitenkin sähköisesti ohjattu kaasutin kyseessä, eikä mekaaninen ruisku? Tietysti yksipisteruiskukin on noilla vuosimalleilla mahdollinen, mutta sitten ei kyllä ole mekaaninen, vaan sähköisesti ohjattu GM:n ruisku.Pirttine kirjoitti:ei ainakaan tietääkseni kukaan ole koskenut tekniikkaan että kyllä se mielestäni on ollut siinä aina
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kunnostusta
Länsi-Lapista?Pirttine kirjoitti:paino niin jarrut rupes ottamha.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kunnostusta
Ensimmäisenä nyt kannattaisi ainakin siirtää se auto siitä pihalta seisomasta johonkin suojaisempaan paikkaan, jossa maasta nouseva kosteus ei pääse ruostuttamaan sitä. Sitten kannattaa tutkia korin kunto ja suojata taktiset paikat kotelosuojalla, öljyllä ym. perinteisillä ruostesuojausmenetelmillä estääkseen sitä lahoamasta lisää. Tämän jälkeen vasta alkaisin itse tekniikkapuolta tutkimaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä