Sintterikytkimistä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Sintterikytkimistä

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Neuvokaa joku viisaampi tyhmää. Jos haluan saada takavedon omalla asetelmalla ja painelaakerilla sintterilevyn, niin pitääkö sen levyn olla jousitettu vai kova? Vai pelaako mitenpäin vaan?

Toinen kysymys. Kestääkö oma vauhtipyörä yhtään sintterilevyä vai pitäiskö tehdä vaan suosista teräspyörä?

Kolmas. Mikä asetelma olis paras tuolle sintterilevylle? Takavedon oma? Nivan? Vai joku muu, mikä? Varaosanro. ja hankintapaikka?

Kiitos kaunis.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Sintterikytkimistä

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Ittellä on(ei toki ladas) jousitettu kolmilapainen sintterilevy, n.25% vakiota jäykemmällä asetelmalla ja vakiosta vauhtipyörästä koneistetulla vauhtipyörällä... Hyvin pelaa...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Sintterikytkimistä

Viesti Kirjoittaja START »

mikä on käyttökohde? mitä haetaan?
nivan asetelma jousittamaton sintteri oikealla pinnityksellä on ehkä pitävin, niin pitkään kun kestää...
kaikki käy miten haluaa.
se vissiin on tärkeää että se on simmattu sopivaan pinteeseen.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Sintterikytkimistä

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

omassakin kilpurissa (ei lada) jousittamaton sintteri, vakio vauhtipyörä ja asetelma. tosin on shimmattu jousipaineet kohileen ku sintteri on paksumpi ku vakio levy.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Sintterikytkimistä

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

mmeillä oli vakio vauhtipyörä ja 9mm paksu sintteri levy ja lukin vaki asetelma toimi vielä 150hv ja vääntöö samaverran sitten kun mentiin yli 200nm niin neloselle ja vitoselle vaihtaessa luisti ,ei ainakaan kisakäyttöön kannata jousitettua levyä laittaa ei kestä kauaa.katukäytössä ehkä parempi .
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Sintterikytkimistä

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Ratakäyttöön tulossa. Eli toimii siis vakiolla tai vakionkaltaisella asetelmalla ja kova levy. Eipä tuo levyn vahvuus aiheita ongelmia, sovitetaan vaan sen mukaan asetelma oikealle korkeudelle.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Vastaa Viestiin