Sivu 1/1

Sintterikytkimistä

Lähetetty: 23.10.2012 21:53
Kirjoittaja ladaani_
Neuvokaa joku viisaampi tyhmää. Jos haluan saada takavedon omalla asetelmalla ja painelaakerilla sintterilevyn, niin pitääkö sen levyn olla jousitettu vai kova? Vai pelaako mitenpäin vaan?

Toinen kysymys. Kestääkö oma vauhtipyörä yhtään sintterilevyä vai pitäiskö tehdä vaan suosista teräspyörä?

Kolmas. Mikä asetelma olis paras tuolle sintterilevylle? Takavedon oma? Nivan? Vai joku muu, mikä? Varaosanro. ja hankintapaikka?

Kiitos kaunis.

Re: Sintterikytkimistä

Lähetetty: 23.10.2012 22:07
Kirjoittaja kappa12
Ittellä on(ei toki ladas) jousitettu kolmilapainen sintterilevy, n.25% vakiota jäykemmällä asetelmalla ja vakiosta vauhtipyörästä koneistetulla vauhtipyörällä... Hyvin pelaa...

Re: Sintterikytkimistä

Lähetetty: 23.10.2012 22:22
Kirjoittaja START
mikä on käyttökohde? mitä haetaan?
nivan asetelma jousittamaton sintteri oikealla pinnityksellä on ehkä pitävin, niin pitkään kun kestää...
kaikki käy miten haluaa.
se vissiin on tärkeää että se on simmattu sopivaan pinteeseen.

Re: Sintterikytkimistä

Lähetetty: 24.10.2012 12:22
Kirjoittaja jaketech racinteam
omassakin kilpurissa (ei lada) jousittamaton sintteri, vakio vauhtipyörä ja asetelma. tosin on shimmattu jousipaineet kohileen ku sintteri on paksumpi ku vakio levy.

Re: Sintterikytkimistä

Lähetetty: 24.10.2012 15:44
Kirjoittaja elmeri racing team
mmeillä oli vakio vauhtipyörä ja 9mm paksu sintteri levy ja lukin vaki asetelma toimi vielä 150hv ja vääntöö samaverran sitten kun mentiin yli 200nm niin neloselle ja vitoselle vaihtaessa luisti ,ei ainakaan kisakäyttöön kannata jousitettua levyä laittaa ei kestä kauaa.katukäytössä ehkä parempi .

Re: Sintterikytkimistä

Lähetetty: 24.10.2012 17:56
Kirjoittaja ladaani_
Ratakäyttöön tulossa. Eli toimii siis vakiolla tai vakionkaltaisella asetelmalla ja kova levy. Eipä tuo levyn vahvuus aiheita ongelmia, sovitetaan vaan sen mukaan asetelma oikealle korkeudelle.