Sopiiko Insa Turbo Special Track-2, 205/80 R16, tässä vielä tarkempi mitta, d=755 ja w=218 mm. Nivaan,
ovat kuulemma laittaaneet Insa-Turbo Saharaa 205/80r16, raapii jostakin vissiin, pitää vähän leikkoa.
Silmällä kun katselin niin tuo special track olis rouvimman näköinen, voi olla vahän isompi ulkomitoiltaan,
Miten on tuleeko sisäpuolella mitään vastaan, selviänkö leikkomalla vaan lokasuojia, mitä katsastusmies sanoo.
kiitoksia jollekki jolla olis tietoa.
Nivaan isommat renkaat.
Re: Nivaan isommat renkaat.
Ainakin Insa Turbo Dakar mahtuu 205/80-16 koossa pyörimään vakio Nivassa jos vain alusta on muuten kunnossa. Takakaariin raapii hieman jos oikein vetää joustot tappiinsa, tästä ongelmasta pääsee eroon korotussarjalla
Omassa Nivassa on kesäkumeina Turbo Dakarit 205/80-16 koossa ja niillä viitsii ajaa maantielläkin, ovat paremmat ja hiljaisemmat ajaa kuin monet "oikeat" henkilöauton kesärenkaat. Tuo Special Track-2:sen kuvio näyttää äkkiseltään samalta kuin mitä Scirocco Fedimassa on ja ainakin nuo yhdet Sciroccot mitä mulla on ovat aivan kauheat maantiellä. Ovat tosin vanhat kuin mitkä mutta en niillä 300 metriä pidempää pätkää ajanut kun vaihdoin samantien alta pois.
Katsastuksessa ei pitäisi tulla mitään ongelmia ellei tietysti ota jostain selkeästi kiinni. Tuo rengaskokohan menee niiden rajojen sisään mitä rengastukselle on annettu. Itse tosin suosittelisin vakio koneella varustettuun Nivaan maksimissaan 195/80-16 kokoista rengasta varsinkin jos ajelee muutakin kuin pelkkää maastoajoa. Tuolla pikkuisen pienemmällä rengastuksella kulku on huomattavasti kevyempää eikä kuskin tarvitse kiihtyä kun auto ei sitä tee isoilla pyörillä

Omassa Nivassa on kesäkumeina Turbo Dakarit 205/80-16 koossa ja niillä viitsii ajaa maantielläkin, ovat paremmat ja hiljaisemmat ajaa kuin monet "oikeat" henkilöauton kesärenkaat. Tuo Special Track-2:sen kuvio näyttää äkkiseltään samalta kuin mitä Scirocco Fedimassa on ja ainakin nuo yhdet Sciroccot mitä mulla on ovat aivan kauheat maantiellä. Ovat tosin vanhat kuin mitkä mutta en niillä 300 metriä pidempää pätkää ajanut kun vaihdoin samantien alta pois.
Katsastuksessa ei pitäisi tulla mitään ongelmia ellei tietysti ota jostain selkeästi kiinni. Tuo rengaskokohan menee niiden rajojen sisään mitä rengastukselle on annettu. Itse tosin suosittelisin vakio koneella varustettuun Nivaan maksimissaan 195/80-16 kokoista rengasta varsinkin jos ajelee muutakin kuin pelkkää maastoajoa. Tuolla pikkuisen pienemmällä rengastuksella kulku on huomattavasti kevyempää eikä kuskin tarvitse kiihtyä kun auto ei sitä tee isoilla pyörillä

Re: Nivaan isommat renkaat.
Kiitos, thanks.
Tuosta korotuksesta, se olikin mielessä, vähän pitäis kyllä korottaa,
onko korotukseen siihen muuta konstia kuin ostaa tuommonen sarja, maksaa tonnin suunnilleen,
siis korottais joka kulmasta.
Nuo Insa Turbo Special Track-2:set vaan sattuis olemaan valmiina hyllyssä, jäi käsiin yhdessä kaupassa,
olen kyllä pyöritellyt niitä ja tällännyt tuohon auton viereen, mutta tuntuu kyllä aika hurjalta että tuo pitäis tuonne sopia,
ei kai auta kun repiä pari rengasta vanteelta ja alkaan koittan, miten käy.
Aivan on mettäajoa mulla, kerran vuodessa tulee asfalttiajoa, kotoa katsastuskonttorille ja takasin.
ps.
Tuommosen korotus-sarjan vois ostaa jos vaan jollakin olis tarjouksessa.
Tuosta korotuksesta, se olikin mielessä, vähän pitäis kyllä korottaa,
onko korotukseen siihen muuta konstia kuin ostaa tuommonen sarja, maksaa tonnin suunnilleen,
siis korottais joka kulmasta.
Nuo Insa Turbo Special Track-2:set vaan sattuis olemaan valmiina hyllyssä, jäi käsiin yhdessä kaupassa,
olen kyllä pyöritellyt niitä ja tällännyt tuohon auton viereen, mutta tuntuu kyllä aika hurjalta että tuo pitäis tuonne sopia,
ei kai auta kun repiä pari rengasta vanteelta ja alkaan koittan, miten käy.
Aivan on mettäajoa mulla, kerran vuodessa tulee asfalttiajoa, kotoa katsastuskonttorille ja takasin.
ps.
Tuommosen korotus-sarjan vois ostaa jos vaan jollakin olis tarjouksessa.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Nivaan isommat renkaat.
ei ne special trackit vielä pahat maan tiellä ole. pajerossa toimi ainakin ihan hyvin, hiukan ne meteliä pitää mutta pystyy sisällä vielä kommunikoimaan muutenkin kun viittomalla
ja ovat tosiaan samalla kuviolla kun fedimat
ja muta ominaisuuksia het reilusti enempi kun saharassa, vaikka vaatii sekin tyhjentyäkseen jonkin verran pyörintä nopeutta.

ja muta ominaisuuksia het reilusti enempi kun saharassa, vaikka vaatii sekin tyhjentyäkseen jonkin verran pyörintä nopeutta.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Nivaan isommat renkaat.
Tapoja on monia http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htmkellarihiisi kirjoitti:Kiitos, thanks.
Tuosta korotuksesta, se olikin mielessä, vähän pitäis kyllä korottaa,
onko korotukseen siihen muuta konstia kuin ostaa tuommonen sarja, maksaa tonnin suunnilleen,
siis korottais joka kulmasta.
Omani korotin jousi/iskari paketilla. Jos muutaman sentin korotus riittää niin esim. www.ladaworld.com myy pari senttiä vakiota pidempiä jousia satkun kappale.
Re: Nivaan isommat renkaat.
päivää,nyt on niin vanha ketju et pitäis päivittää.
Eli mitä vois laittaa alle että mahtuvat ongelmitta pyörimään,käyttö oikeestaan vain sorateillä ajoa.vm 1980 Nivaan auto on korotettu 40mm .
Jotain karkeempaa kuvioata ja kumpi koko nykyään halvempi 15" vai 16"
Tarvii vanteet ja renkaat
Eli mitä vois laittaa alle että mahtuvat ongelmitta pyörimään,käyttö oikeestaan vain sorateillä ajoa.vm 1980 Nivaan auto on korotettu 40mm .
Jotain karkeempaa kuvioata ja kumpi koko nykyään halvempi 15" vai 16"
Tarvii vanteet ja renkaat