Virimännät 1500 turbo
Virimännät 1500 turbo
Tervehdys!
Sivustolta löytyy reilusti tietoa ladojen turbottamisesta, mutta missään ei tule selvästi esille minkälaiset männät tulisivat kestämään 1500 lohkossa. Elikkä kaivattaisiin omaan turbo-projektiin informaatiota mitkä männät sattuisivat, netin syövereitä on koitettu tutkia, mutta mistään ei tunnu löytyvän osia eikä tietoa sattuvista männistä, jotka tulisivat kestämään ahtamisen.
Sivustolta löytyy reilusti tietoa ladojen turbottamisesta, mutta missään ei tule selvästi esille minkälaiset männät tulisivat kestämään 1500 lohkossa. Elikkä kaivattaisiin omaan turbo-projektiin informaatiota mitkä männät sattuisivat, netin syövereitä on koitettu tutkia, mutta mistään ei tunnu löytyvän osia eikä tietoa sattuvista männistä, jotka tulisivat kestämään ahtamisen.
Re: Virimännät 1500 turbo
Vastaamista helpottaisi jos tietäsi minkälaiseen Ladaan (lohkoon) mäntiä tarvittaisiin. Teknisissä on tälläinen http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 15#p259560 , sopii ohjeeksi tänne viritys puoleenkin...
1500 lohkojahan on etu- ja takavetoisissa ja etuvedoissa vielä eri venttiili määrilläkin...
1500 lohkojahan on etu- ja takavetoisissa ja etuvedoissa vielä eri venttiili määrilläkin...
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Virimännät 1500 turbo
Monta asiaa määrittää kestävyyttä...
Esim parhaatkaan männät eivät kestä esim nakutusta
eli sytkäpuoli kuntoon niinkuin myös polttoaine/seospuoli
sitten tietysti mitä tehoa koneesta haetaan...
venäjältä löytyy vaikka mimmosta mäntää ja pari sälliä foorumilla saa niitä melko helpostikkin + myös tietää mitä on tarjolla...
en tiedä mitä mäntiä 1500 lohkon poraukseen käy
esim 1600 lohkoon käy suoraan männäntappiin vanhan audi 200 turbon männät kun poraa 0.5mm ylikokoon (79.5mm) ja sorvaa hieman männän päästä tavaraa pois...
muistaakseni turbo croman männät käy myös kuin myös m16 pösön... mutta en muista oliko silloin oltava 1700i lohko jossa poraus ylikokoon 84mm
h-profiilisia kiertokankia saa "kohtuulliseen" hintaan venäjältä... mutta jos rahaa ei ole tuohonkaan...
niin suosittelen käyttämään 1700i kankia jotka on täysin samoilla mitoilla, huomattavasti kestävämmät alakaulaltaan... miinuksena tosin puuttuva öljyruiskun reikä alapään kaulassa.
tosin senkin voi tehdä itse, ja suorastaan täytyy tehdä jos ahtaa järkevästi tahtoo...
Esim parhaatkaan männät eivät kestä esim nakutusta
eli sytkäpuoli kuntoon niinkuin myös polttoaine/seospuoli
sitten tietysti mitä tehoa koneesta haetaan...
venäjältä löytyy vaikka mimmosta mäntää ja pari sälliä foorumilla saa niitä melko helpostikkin + myös tietää mitä on tarjolla...
en tiedä mitä mäntiä 1500 lohkon poraukseen käy
esim 1600 lohkoon käy suoraan männäntappiin vanhan audi 200 turbon männät kun poraa 0.5mm ylikokoon (79.5mm) ja sorvaa hieman männän päästä tavaraa pois...
muistaakseni turbo croman männät käy myös kuin myös m16 pösön... mutta en muista oliko silloin oltava 1700i lohko jossa poraus ylikokoon 84mm
h-profiilisia kiertokankia saa "kohtuulliseen" hintaan venäjältä... mutta jos rahaa ei ole tuohonkaan...
niin suosittelen käyttämään 1700i kankia jotka on täysin samoilla mitoilla, huomattavasti kestävämmät alakaulaltaan... miinuksena tosin puuttuva öljyruiskun reikä alapään kaulassa.
tosin senkin voi tehdä itse, ja suorastaan täytyy tehdä jos ahtaa järkevästi tahtoo...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Virimännät 1500 turbo
venäjän kävijöiltä niitä joo saa. löytyy sekä takaveto että etuveto lohkoon vaikka millä porauksella ja venttiilikoloilla, tais 76 porauksella oleviakin olla jotain, vaikkakin huonommin. jos takavedosta kyse niin 1600 tai 1700 olis paremmin tarjolla vaihtoehtoja. tasalakinen 82mm mäntä oli jossain vaiheessa hakusessa vapari koneeseen, oli jotenkin nihkee tarjonta, mutta sen tarve oli ja meni eikä se kyllä tähän liity mitenkään.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Virimännät 1500 turbo
Toistaisex alle 90mm mäntiä saadaan minkälaisilla mitoilla tahansa!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Virimännät 1500 turbo
Kiitoksia informaatioista! Näillä pääsee jo rutkasti etiä päin. Ja toivottavasti tästä ketjusta on hyötyä muillekin ummikoille joilla on probleemeja saman aiheen parissa!
Re: Virimännät 1500 turbo
Niin ja ummikoillehan suurin tieto on siinä että, Ladoja on eri mallisiakin ja eri tekniikoilla...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Virimännät 1500 turbo
on se hyvä että tuollanen kokeneempi harrastaja on tuollaisen jo hoksannutpressa kirjoitti:Niin ja ummikoillehan suurin tieto on siinä että, Ladoja on eri mallisiakin ja eri tekniikoilla...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti