SA-kuva-arkisto
SA-kuva-arkisto
Sivusto toimii taas joskin vähän yskähdellen. Ehdin tuossa vähän katsella hakusanalla auto.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: SA-kuva-arkisto
Varkaudessa on toiminut sota-aikana panssarivauinujen korjauskeskus. Katsoin hakusanalla Varkaus ja löytyi aikamoinen kokoelma panssarikalustoa. Sivulta 7 alkaen on paljon tarkkoja kuvia T34-vaunun rakenteista. Myös tällainen "hyökkäysvaunu" näkyy kunnostetun.


Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: SA-kuva-arkisto
Laaja kuva-artikkeli jenkkilehdessä:
http://www.theatlantic.com/infocus/2013 ... ii/100519/
Mikä MP kuvassa 48 ?
http://www.theatlantic.com/infocus/2013 ... ii/100519/
Mikä MP kuvassa 48 ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: SA-kuva-arkisto
Myös tällainen "hyökkäysvaunu" näkyy kunnostetun.

komsomolets tykinvetäjä. vehoniemi mobiliassa ollut aiemmin ainakin tuollainen.
kuulemma soltut ajeluttivat puurtilaa myöten flikkoja varkaudessa sota aikaan niillä psv:llä. aikamoni todnäk kevyitä vickers t-26 yms.
it vaunuja ei ollu sota aikaan kun anti landsverk. siinä oli inerttikäynnistys. tietääkö vanhat parrat mikä se on?

komsomolets tykinvetäjä. vehoniemi mobiliassa ollut aiemmin ainakin tuollainen.
kuulemma soltut ajeluttivat puurtilaa myöten flikkoja varkaudessa sota aikaan niillä psv:llä. aikamoni todnäk kevyitä vickers t-26 yms.
it vaunuja ei ollu sota aikaan kun anti landsverk. siinä oli inerttikäynnistys. tietääkö vanhat parrat mikä se on?
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: SA-kuva-arkisto
Pumpataan ohjeistettu määrä ilmaa painesäilöön jonka paine käynnistää moottorinsa avulla pääkoneen,voi olla jousikin.
Re: SA-kuva-arkisto
Joissakin lentokoneissa oli inertiakäynnistys. Minulla on ollut sellainen käsitys, että siinä kammella veivattiin eräänlainen vauhtipyörä reiluun nopeuteen ja sitten kytkettiin se pyörittämään moottoria.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: SA-kuva-arkisto
^ sääli kun tuo kalusto romutettiin surutta 50 luvulla. korkeintaan lasten leikkikentille vietiin rikottaviksi esim brewsterit.tosin saattoi olla materiaalipulan aikaan tehdyt mersut ja junkersit aika loppuunajettuja ja varaosien saanti oli varmaan heikkoa ja rakenneratkaisut oli tarpeettoman monimutkaisia. esim yle pomo pohjanheimon isä tuli ju88:lla alas.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: SA-kuva-arkisto
Moi,
Myös vanhat panssarivaunut käynnistettiin veivaamalla, kuten tämä aito Tiger I panssarivaunu:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Onb5ouBjNc
Myös vanhat panssarivaunut käynnistettiin veivaamalla, kuten tämä aito Tiger I panssarivaunu:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Onb5ouBjNc
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: SA-kuva-arkisto
Moi,pavlik morozov kirjoitti:^ sääli kun tuo kalusto romutettiin surutta 50 luvulla. korkeintaan lasten leikkikentille vietiin rikottaviksi esim brewsterit.tosin saattoi olla materiaalipulan aikaan tehdyt mersut ja junkersit aika loppuunajettuja ja varaosien saanti oli varmaan heikkoa ja rakenneratkaisut oli tarpeettoman monimutkaisia. esim yle pomo pohjanheimon isä tuli ju88:lla alas.
Kyllä ainakin nuo Messerchmitit olivat jo uusina aika romuja, ainakin ne vuonna 1944 saapuneet koneet, kun sotavangit ja juutalaiset niitä joutuivat tehtaissa pakkotyönä kokoamaan. Moottorin peruskorjausjakso oli niissä jotain seitsemänkymmenen käyttötunnin, ja rungotkin oli kai valmistettu korkeintaan 200 käyttötunnin käyttöä varten. Suomalaiset lentäjät lensivät useilla rungoilla 400 tuntia moottoreista puhumattakaan. Kyllä se niillä lentäminen oli varmaan aika venäläistä rulettia 40-luvun lopussa.
Kun sitten sodan jälkeen oli huutava pula metalleista sun muusta, sotakorvaukset painoivat päälle, oli aika luonnollista että koneet laitettiin kiertoon. Suomen talous oli kovassa ahdingossa vuonna 1947-48, ja rahan puutteessa jouduttiin mm. myymään Jäniskosken alue Neuvostoliitolle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: SA-kuva-arkisto
Moi,
Juu, toivottavasti ei myyty halvalla. Alueella sijaitsi silloin uudehko vesivoimalaitos.
Juu, toivottavasti ei myyty halvalla. Alueella sijaitsi silloin uudehko vesivoimalaitos.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: SA-kuva-arkisto
NSU. Kuutioluku/mallinumero voi olla mikä vain, esim. NSU OSL 251.Pavlovits kirjoitti:Laaja kuva-artikkeli jenkkilehdessä:
http://www.theatlantic.com/infocus/2013 ... ii/100519/
Mikä MP kuvassa 48 ?
Re: SA-kuva-arkisto
Sen on pakko olla juuri OSL 251, koska kaikissa muissa (201, 351, 501 ja 601) venttilien työntötankoputki menee sylinterin ulkopuolella, 251:ssä se menee osittain sylinterin läpi. Näyttää äkkiä akselikäyttöiseltä venttiilikoneistolta, niissä on kuitenkin molemmat työntötangot samassa putkessa.
Esim. OSL 201:
http://databikes.com/imgs/a/d/h/l/y/nsu ... _1_lgw.jpg
Esim. OSL 201:
http://databikes.com/imgs/a/d/h/l/y/nsu ... _1_lgw.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: SA-kuva-arkisto
Tunnistavatko Joensuulaiset kuvauspaikan?


Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.