SA-kuva-arkisto

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sivusto toimii taas joskin vähän yskähdellen. Ehdin tuossa vähän katsella hakusanalla auto.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Siinäpä aiheeseen liittyvä artikkeli!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Varkaudessa on toiminut sota-aikana panssarivauinujen korjauskeskus. Katsoin hakusanalla Varkaus ja löytyi aikamoinen kokoelma panssarikalustoa. Sivulta 7 alkaen on paljon tarkkoja kuvia T34-vaunun rakenteista. Myös tällainen "hyökkäysvaunu" näkyy kunnostetun.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Laaja kuva-artikkeli jenkkilehdessä:
http://www.theatlantic.com/infocus/2013 ... ii/100519/

Mikä MP kuvassa 48 ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Myös tällainen "hyökkäysvaunu" näkyy kunnostetun.
Kuva

komsomolets tykinvetäjä. vehoniemi mobiliassa ollut aiemmin ainakin tuollainen.

kuulemma soltut ajeluttivat puurtilaa myöten flikkoja varkaudessa sota aikaan niillä psv:llä. aikamoni todnäk kevyitä vickers t-26 yms.

it vaunuja ei ollu sota aikaan kun anti landsverk. siinä oli inerttikäynnistys. tietääkö vanhat parrat mikä se on?
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pumpataan ohjeistettu määrä ilmaa painesäilöön jonka paine käynnistää moottorinsa avulla pääkoneen,voi olla jousikin.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joissakin lentokoneissa oli inertiakäynnistys. Minulla on ollut sellainen käsitys, että siinä kammella veivattiin eräänlainen vauhtipyörä reiluun nopeuteen ja sitten kytkettiin se pyörittämään moottoria.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

^ sääli kun tuo kalusto romutettiin surutta 50 luvulla. korkeintaan lasten leikkikentille vietiin rikottaviksi esim brewsterit.tosin saattoi olla materiaalipulan aikaan tehdyt mersut ja junkersit aika loppuunajettuja ja varaosien saanti oli varmaan heikkoa ja rakenneratkaisut oli tarpeettoman monimutkaisia. esim yle pomo pohjanheimon isä tuli ju88:lla alas.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Myös vanhat panssarivaunut käynnistettiin veivaamalla, kuten tämä aito Tiger I panssarivaunu:

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Onb5ouBjNc
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Jouska »

pavlik morozov kirjoitti:^ sääli kun tuo kalusto romutettiin surutta 50 luvulla. korkeintaan lasten leikkikentille vietiin rikottaviksi esim brewsterit.tosin saattoi olla materiaalipulan aikaan tehdyt mersut ja junkersit aika loppuunajettuja ja varaosien saanti oli varmaan heikkoa ja rakenneratkaisut oli tarpeettoman monimutkaisia. esim yle pomo pohjanheimon isä tuli ju88:lla alas.
Moi,

Kyllä ainakin nuo Messerchmitit olivat jo uusina aika romuja, ainakin ne vuonna 1944 saapuneet koneet, kun sotavangit ja juutalaiset niitä joutuivat tehtaissa pakkotyönä kokoamaan. Moottorin peruskorjausjakso oli niissä jotain seitsemänkymmenen käyttötunnin, ja rungotkin oli kai valmistettu korkeintaan 200 käyttötunnin käyttöä varten. Suomalaiset lentäjät lensivät useilla rungoilla 400 tuntia moottoreista puhumattakaan. Kyllä se niillä lentäminen oli varmaan aika venäläistä rulettia 40-luvun lopussa.

Kun sitten sodan jälkeen oli huutava pula metalleista sun muusta, sotakorvaukset painoivat päälle, oli aika luonnollista että koneet laitettiin kiertoon. Suomen talous oli kovassa ahdingossa vuonna 1947-48, ja rahan puutteessa jouduttiin mm. myymään Jäniskosken alue Neuvostoliitolle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Juu, toivottavasti ei myyty halvalla. Alueella sijaitsi silloin uudehko vesivoimalaitos.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Pavlovits kirjoitti:Laaja kuva-artikkeli jenkkilehdessä:
http://www.theatlantic.com/infocus/2013 ... ii/100519/

Mikä MP kuvassa 48 ?
NSU. Kuutioluku/mallinumero voi olla mikä vain, esim. NSU OSL 251.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sen on pakko olla juuri OSL 251, koska kaikissa muissa (201, 351, 501 ja 601) venttilien työntötankoputki menee sylinterin ulkopuolella, 251:ssä se menee osittain sylinterin läpi. Näyttää äkkiä akselikäyttöiseltä venttiilikoneistolta, niissä on kuitenkin molemmat työntötangot samassa putkessa.

Esim. OSL 201:
http://databikes.com/imgs/a/d/h/l/y/nsu ... _1_lgw.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: SA-kuva-arkisto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tunnistavatko Joensuulaiset kuvauspaikan?
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin