fiatin (madallus)jouset ladaan?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
thecrazed

fiatin (madallus)jouset ladaan?

Viesti Kirjoittaja thecrazed »

niin. tuli mieleen kun oli tuossa aikasemmin jotain juttua siitä madaltamisesta, niin käviskö fiatin jotku madallusjouset ladaan. kun ladaan niitä ei näytä löytyvän. feikös fiatissa ja ladassa monet osat käy aika pitkästi yhteen? tosin ei taida vanhoille fiateillekkaan olla madallusjousia.. mutta onko jollaki tietoa?
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

madallus

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Taitaa olla niin että ainoa konsti madaltaa on että ostaa uudet jouset ja katkaisee pari kierrosta pois rälläkällä.Viistää sen leikatun pään niin pitäisi katsastusmiehenkin olla tyytyväinen.Itse ainakin tulen tekemään niin.Oma vakooja AKE:ssa sanoi että olisi laillinen tapa madaltaa.Varsinkin jos ei ole markkinoilla hyväksyttyä madallus-sarjaa.Jos jollain on tarkempaa tietoa niin tuokoon tiedon julki.Kiitos
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Yksi vaihtoehto on teettää sopivan mittaiset jouset. Esim. Vallilan Takomo tekee noita:

http://www.vallilantakomo.fi/
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Taakse 353:n warren takajouset ja eteen 123:sta mersusta edestä lyhennettynä. Saa samalla jäykätkin.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Stefa kirjoitti:Taakse 353:n warren takajouset ja eteen 123:sta mersusta edestä lyhennettynä. Saa samalla jäykätkin.
Noi mesen jouset ihan ok mutta taakke en vaihtaisi jäykempiä :shock: Mulla on ja tulee farkkuunkin sedanin jouset kunhan saan sen kasaan joskus. Jos tarvii lisää kuormankantokykyä nin tarttis hommata jokkut ilmajouset lisäksi niin saa pistää painetta kun tarvii kuskata jotain tavaraa. Ladan takapään pitkillä joustovaroilla perä seuraa hyvin tietä varsinkin jos etupäässä hiukan jäykemmät jouset ja kori ei pääse kallistelemaan liikaa = soramutkiin voi lasettaa niin kovaa kuin etupää sallii ja sitte jos saa tehoa lisää niin niin sitte voi mennä vielä kovempaa :twisted: (linkussa, mutta vaatii hyvät iskarit ja renkaat)
124/2101 practical beauty
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Tuota, tuota... Onko jäsenillä tullut mieleen sellainen asia, että kun Ladassa on onneksi pitkät joustovarat, niin lyhennettäessä jousia on iskunvaimennin paljon herkempi lyömään pohjaan??? Ja näin ollen tietenkin helpommin särkymässä...

Lääkkeenä tähän ongelmaan olen kokeillut seuraavaa: iskunvaimennin sorviin kiinni ja lyhennetään männän vartta madalluksen + hienoisen ekstran verran. Näin iskunvaimennin ei lyö pohjaan niin herkästi ja samalla jousitus jäykistyy mukavasti. Tämä on tullut kokeiltua Samarassa, niin miksi ei toimisi myös takatuupparissa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Vastaa Viestiin