fiatin (madallus)jouset ladaan?
fiatin (madallus)jouset ladaan?
niin. tuli mieleen kun oli tuossa aikasemmin jotain juttua siitä madaltamisesta, niin käviskö fiatin jotku madallusjouset ladaan. kun ladaan niitä ei näytä löytyvän. feikös fiatissa ja ladassa monet osat käy aika pitkästi yhteen? tosin ei taida vanhoille fiateillekkaan olla madallusjousia.. mutta onko jollaki tietoa?
madallus
Taitaa olla niin että ainoa konsti madaltaa on että ostaa uudet jouset ja katkaisee pari kierrosta pois rälläkällä.Viistää sen leikatun pään niin pitäisi katsastusmiehenkin olla tyytyväinen.Itse ainakin tulen tekemään niin.Oma vakooja AKE:ssa sanoi että olisi laillinen tapa madaltaa.Varsinkin jos ei ole markkinoilla hyväksyttyä madallus-sarjaa.Jos jollain on tarkempaa tietoa niin tuokoon tiedon julki.Kiitos
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Yksi vaihtoehto on teettää sopivan mittaiset jouset. Esim. Vallilan Takomo tekee noita:
http://www.vallilantakomo.fi/
http://www.vallilantakomo.fi/
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Noi mesen jouset ihan ok mutta taakke en vaihtaisi jäykempiäStefa kirjoitti:Taakse 353:n warren takajouset ja eteen 123:sta mersusta edestä lyhennettynä. Saa samalla jäykätkin.


124/2101 practical beauty
Tuota, tuota... Onko jäsenillä tullut mieleen sellainen asia, että kun Ladassa on onneksi pitkät joustovarat, niin lyhennettäessä jousia on iskunvaimennin paljon herkempi lyömään pohjaan??? Ja näin ollen tietenkin helpommin särkymässä...
Lääkkeenä tähän ongelmaan olen kokeillut seuraavaa: iskunvaimennin sorviin kiinni ja lyhennetään männän vartta madalluksen + hienoisen ekstran verran. Näin iskunvaimennin ei lyö pohjaan niin herkästi ja samalla jousitus jäykistyy mukavasti. Tämä on tullut kokeiltua Samarassa, niin miksi ei toimisi myös takatuupparissa.
Lääkkeenä tähän ongelmaan olen kokeillut seuraavaa: iskunvaimennin sorviin kiinni ja lyhennetään männän vartta madalluksen + hienoisen ekstran verran. Näin iskunvaimennin ei lyö pohjaan niin herkästi ja samalla jousitus jäykistyy mukavasti. Tämä on tullut kokeiltua Samarassa, niin miksi ei toimisi myös takatuupparissa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V