Nyt pitää tehdä tietokoneella.
Kun anomus kirjoitettu koneelle, niin se tulostetaan. Kynällä sen voi myös tehdä, mutta toimiston virkailija joutuu sen sitten kirjoittamaan koneelle ja tulostamaan. Siitä peritään 5e.
Mukaan tarvii liittää matkavakuutustodistus ja se pitää noutaa vakuutusyhtiöstä. Siinä pitää olla vakuutusvirkailijan allekirjoitus mustekynällä tehtynä. Ei kelpaa tulostettuna.
Hain todistuksen vakuutusyhtiöstä, siinä lukee minun nimi ja alla teksti, että vakuutus kattaa kaikki alle 20v lapset.yms.
Tämä paperi ei kelvannut Neva-Toursissa, koska siinä ei lue poikani nimeä. Piti mennä hakemaan uusi, jotta kelpaa.
Syy moiseen, kun Turun Venäjän Konsulaatin henkilökunta ei ymmärrä tekstiä, että vakuutus kattaa kaikki alle 20v lapset, jotka matkustavat vanhemman mukana.
Kuitenkin minun viisumianomuksessa lukee poikani nimi, joka matkustaa minun mukana.
Pojalla on myös oma viisumianomus ja hän alaikäisenä ei voi matkustaa yksin.
Mitä tähän voisi sanoa

Onko sitten Venäjän Nuijamaan tullissa edelleen se käytäntö, että kirjoitetaan pienelle paperilapulle ja kirjoitus tapahtuu siinä ulkona tuulessa tullikopin 7cm peltireunalla.?
Suomi on ollut mukana rakentamassa isoa rakennusta, missä olisi tilaa kirjoittaa sisätiloissa, mutta sitä ei käytetä. Suomen tullissa kaikki pääsee sisätiloihin. Onko tää sitä kulttuurieroa?