Terve kaikille! Olen nytten aikomassa ostaa itselleni ladan jota sitten virittäisin pienellä budjetilla.
Kumpi on halvempi/helpompi viritys tapa vapaastihengittävä vai ahdettu?
Ja voisitteko antaa vähän neuvoja. Olen nytten 17 vuotias ja lada tulee ajokäyttöön heti kun on ikää ajaa Minulla on VÄHÄN tietoa jo ladan koneista koska omistin yhden lada 1200 ja ajan rallia samaralla.
No halvalla ei pääse ikinä. Ahdettuna enemmän tehoa halvemmalla, mutta vaatii vähintään tonnin bugjetin samantien. Ja tietotaitoa turbo asioista. Vaparina voi taas päästä alle tonnillakin, mutta tehoa ei taas olekkaan niin paljon kuin ahdettuna. Mutta viritys hieman helpompaa. Ja helpoin viritys taitaa olla koneenvaihto, ja sekin tarpeeton kun hommaa samantien ladan jossa 1500 tai isompi kone(1600-1700).
En lähtis ensimmäistä tieliikenteeseen tulevaa autoa ahtamaan, vaan keräisin rahaa ja tietämystä. Jos jotain pakko tehdä, niin laittasin kaasarin(weberin), putkiston ja nokan uusiksi. Noilla eväillä tulee pirteä kone vaikka olisin 1500:nen.
älä nyt ainakaan ainoaksi autoksi jätä jos jotakin vähänkin sille teet.
tonnilla teke jotain pientä viri viriä, ei ihmeitä. vähän kaasaria ja lohkon höyläämistä ja viri nokkaa. sillä saa jo vaikka multa valmiin, kylläkin kanspahvi vikasen 1700koneen kaasareineen ja apulaitteineen ja jää vielä ylimäärästäkin vähän, niin jää huolto hommiinkin jotain.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
no eihän sitä pysty tietään ennen kun penkissä
lue nyt ihan ensin vaikka tuo: http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 13&t=11380
kysymys on lähinnä siitä mitä itse haluat. ja mikä on lähtökohta, vuosimalli on yks iso tekijä.
jos haluaa toimivaa pakettia niin se vapaastihenkivä on ehkä järkevin. mut jos tahtoo paljon tehoa niin ahdettu on ainoa vaihtoehto, jos puhutaan takavetoladan moottorista.
mutta mää puhuinkin pelkästä moottorista. http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=36632
ehkei ensimmäiseksi projektiksi sovellu mikäli meinaat kortin saatua ajaa sillä, mut olis viritys potentiaalia ja suht edullinen toteuttaa