Auton edellisten omistajien/asentajien tekemät huoltovirheet
Lähetetty: 9.8.2013 7:19
Samara -96:
- Jakopään kohdistus hampaan tai kaksi pielessä
- Kuskin oven lukosta puuttuu kaikki osia kiinni pitävät sokat
- Kuskin puolen alapallonivelen kartion kiristyspultin väärin kiristyksessä nähty älyttömästi vaivaa, jotta saadaan se väkisin vinoon väärille kierteille, vaikka se menee helposti suoraan kierteilleen ilman tappelua ja voimankäyttöä
- Vasemman takavalon urospuoliseen liittimeen kolvattu jostain syystä lisää tavaraa kontaktiliuskoihin, vaikka selvästi näki että naaraspuolinen liitin (eli se johon ne johdot tulee) on rikki, eikä lampun puoleisessa liittimessä ole mitään vikaa
- Ratin palautusta käyttävä tappi otettu pois jostain syystä
- Konehuoneesta katkottu kaikenlaisia letkuja, johtoja ja muoviosia, jotka eivät mene vahingossa poikki
- Sulakerasiassa hyppyjohtimia väärin päin
- Pesurijärjestelmän rikkinäiset magneettiventtiilit korjattu vetämällä letkut täysin järjenvastaisesti niin, että pesurijärjestelmässä ei toimi muut kuin tuulilasin suuttimet. Korjattu vetämällä letkut järkevämmin, jolloin takalasillekin saa halutessaan nestettä
- Kaikki mahdolliset pultit ja mutterit vedetty liian kireälle
- Laturin hihna vedetty liian kireälle
- Jakopään hihna vedetty liian kireälle
-
Tunturi Tiger -89:
- Sylinterinkansi väärinpäin
- Ketjurullan laakerit poistettu
- Takanavan laakerien väliholkki poistettu ja laitettu tilalle kaksi vääränkokoista holkkia, joiden takia taka-akselin vasen laakeri oli lyhytikäinen
- Asennettu väärän lämpöarvoinen sytytystulppa
- Ykkösvaihteen hammasratas asennettu väärin päin
- Vaihdepolkimen akselin päittäisvälys shimmattu liian tiukaksi
- Sähköjärjestelmään jostain syystä asennettu valtavasti johtoja eri maadoituspisteiden välille
- Asennettu 35-wattinen etulampun polttimo, vaikka sähköjärjestelmässä on vain 18 wattia tehoa
- Ketjunrattaan kaikki kiinnityspulttien reikien kierteet hajotettu
- Vasen jalkatappi jostain syystä hitsattu niin, ettei se nouse ylös
- Kaasutin laitettu kiinni liian paksulla hydrauliletkun pätkällä ja kahdella letkunkiristimellä niin, ettei se voi pysyä paikoillaan
- Ilmanputsari poistettu jostain syystä
- Jännitteensäädin jostain syystä kytketty kahden maadoituspisteen välille
- Asennettu vääränlainen mäntä väärin päin
- Jakopään kohdistus hampaan tai kaksi pielessä
- Kuskin oven lukosta puuttuu kaikki osia kiinni pitävät sokat
- Kuskin puolen alapallonivelen kartion kiristyspultin väärin kiristyksessä nähty älyttömästi vaivaa, jotta saadaan se väkisin vinoon väärille kierteille, vaikka se menee helposti suoraan kierteilleen ilman tappelua ja voimankäyttöä
- Vasemman takavalon urospuoliseen liittimeen kolvattu jostain syystä lisää tavaraa kontaktiliuskoihin, vaikka selvästi näki että naaraspuolinen liitin (eli se johon ne johdot tulee) on rikki, eikä lampun puoleisessa liittimessä ole mitään vikaa
- Ratin palautusta käyttävä tappi otettu pois jostain syystä
- Konehuoneesta katkottu kaikenlaisia letkuja, johtoja ja muoviosia, jotka eivät mene vahingossa poikki
- Sulakerasiassa hyppyjohtimia väärin päin
- Pesurijärjestelmän rikkinäiset magneettiventtiilit korjattu vetämällä letkut täysin järjenvastaisesti niin, että pesurijärjestelmässä ei toimi muut kuin tuulilasin suuttimet. Korjattu vetämällä letkut järkevämmin, jolloin takalasillekin saa halutessaan nestettä
- Kaikki mahdolliset pultit ja mutterit vedetty liian kireälle
- Laturin hihna vedetty liian kireälle
- Jakopään hihna vedetty liian kireälle
-
Tunturi Tiger -89:
- Sylinterinkansi väärinpäin
- Ketjurullan laakerit poistettu
- Takanavan laakerien väliholkki poistettu ja laitettu tilalle kaksi vääränkokoista holkkia, joiden takia taka-akselin vasen laakeri oli lyhytikäinen
- Asennettu väärän lämpöarvoinen sytytystulppa
- Ykkösvaihteen hammasratas asennettu väärin päin
- Vaihdepolkimen akselin päittäisvälys shimmattu liian tiukaksi
- Sähköjärjestelmään jostain syystä asennettu valtavasti johtoja eri maadoituspisteiden välille
- Asennettu 35-wattinen etulampun polttimo, vaikka sähköjärjestelmässä on vain 18 wattia tehoa
- Ketjunrattaan kaikki kiinnityspulttien reikien kierteet hajotettu
- Vasen jalkatappi jostain syystä hitsattu niin, ettei se nouse ylös
- Kaasutin laitettu kiinni liian paksulla hydrauliletkun pätkällä ja kahdella letkunkiristimellä niin, ettei se voi pysyä paikoillaan
- Ilmanputsari poistettu jostain syystä
- Jännitteensäädin jostain syystä kytketty kahden maadoituspisteen välille
- Asennettu vääränlainen mäntä väärin päin