2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Morjesta vaan hyvät laata immeiset.
Mie oon uus tiällä foorumilla ja ensimmäisen ladan ostin vuosi sitten.
Nyt päätin kuitenki kaverien (BMW-miesten) kuittailuiden takia hommata siihen lisää potkua.
Ostin tuossa 740 Volvon 2.0 turbo koneella, jonka olen päättänyt asentaa ladaani.
Kävin ensin paikallisella konttorilla juttusilla ja totesivat että miksipäs ei, jos saat teholaput joissa tehoa on alle 101 hevosvoimaa (30% ylitys). (tietenkin saan koska mulla on megavirtti ohjaamassa moottorin toimintoja)
Joten ei muutakun tuumasta toimeen.
Purettiin viime viikonloppuna volvosta moottori ja samalla ladasta oma tekniikka pois (poislukien taka-akseli ja jarrusylinteri)
Sitten vaan sovittamaan volvon konetta laraan.
Eihän se ihan helposti menny, piti leikata reikää rintapeltiin ja laajentaa kartaanitunnelia jotta saatiin sopimaan, mutta meni sinne kuitenkin. (tehtiin toki korvaavat ja vahvistavat muodot takasin) Moottorin korvakkeet piti tehdä uusiks, mutta se oli pikku juttu.
Syyläri ja akuu siirrettiin tilanpuutteen vuoksi takakonttiin ja konepeltiin tehtiin "skuuppi" cooleria varten. Samoin konttiin asennettiin "kisatankki".
Nyt ollaan siinävaiheessa että kartaani on paikallisella koneistajalla teetettävänä ja sähköjä ollaan rakentamassa (ladan omat sähköt kun on mitä on)
Tavoite olisi vielä elokuussa päästä ajelee ja näyttämään pemarimiehille mistä se kana pissii.
Volvon kone on siis B200ET (156hp) ja vaihteistona 5-lovinen nappivitosella.
lisää kuvia rojektista tulee kunhan saan tuon digikameran juttelemaan tämän uuden kompuutterin kanssa.
Kertokaa mitä mieltä koko hommasta olette, ja jos on vinkkejä em. homman tehneiltä miehiltä niin kertokaa niitäkin.
tästä siis lähdettiin: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
t jarppi
Mie oon uus tiällä foorumilla ja ensimmäisen ladan ostin vuosi sitten.
Nyt päätin kuitenki kaverien (BMW-miesten) kuittailuiden takia hommata siihen lisää potkua.
Ostin tuossa 740 Volvon 2.0 turbo koneella, jonka olen päättänyt asentaa ladaani.
Kävin ensin paikallisella konttorilla juttusilla ja totesivat että miksipäs ei, jos saat teholaput joissa tehoa on alle 101 hevosvoimaa (30% ylitys). (tietenkin saan koska mulla on megavirtti ohjaamassa moottorin toimintoja)
Joten ei muutakun tuumasta toimeen.
Purettiin viime viikonloppuna volvosta moottori ja samalla ladasta oma tekniikka pois (poislukien taka-akseli ja jarrusylinteri)
Sitten vaan sovittamaan volvon konetta laraan.
Eihän se ihan helposti menny, piti leikata reikää rintapeltiin ja laajentaa kartaanitunnelia jotta saatiin sopimaan, mutta meni sinne kuitenkin. (tehtiin toki korvaavat ja vahvistavat muodot takasin) Moottorin korvakkeet piti tehdä uusiks, mutta se oli pikku juttu.
Syyläri ja akuu siirrettiin tilanpuutteen vuoksi takakonttiin ja konepeltiin tehtiin "skuuppi" cooleria varten. Samoin konttiin asennettiin "kisatankki".
Nyt ollaan siinävaiheessa että kartaani on paikallisella koneistajalla teetettävänä ja sähköjä ollaan rakentamassa (ladan omat sähköt kun on mitä on)
Tavoite olisi vielä elokuussa päästä ajelee ja näyttämään pemarimiehille mistä se kana pissii.
Volvon kone on siis B200ET (156hp) ja vaihteistona 5-lovinen nappivitosella.
lisää kuvia rojektista tulee kunhan saan tuon digikameran juttelemaan tämän uuden kompuutterin kanssa.
Kertokaa mitä mieltä koko hommasta olette, ja jos on vinkkejä em. homman tehneiltä miehiltä niin kertokaa niitäkin.
tästä siis lähdettiin: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
t jarppi
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Mielenkiintoinen projekti, kansa kaipaa kuvia toteutuksesta...
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Siis hyväksyvätkö sillä konttorilla moottorin 156hp kun siitä vain esittää dynolapun että "kuristin" sen 101hp? Eiväkö vaadi papereita tuosta kuristamisesta?ladajarno kirjoitti:jos saat teholaput joissa tehoa on alle 101 hevosvoimaa... Volvon kone on siis B200ET (156hp)
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Tuohan muuttuu omavalmistemoottoriksi jos siihen on tehty muutoksia, elikkä vaihdettu moottorinohjaus...pressa kirjoitti:Siis hyväksyvätkö sillä konttorilla moottorin 156hp kun siitä vain esittää dynolapun että "kuristin" sen 101hp? Eiväkö vaadi papereita tuosta kuristamisesta?ladajarno kirjoitti:jos saat teholaput joissa tehoa on alle 101 hevosvoimaa... Volvon kone on siis B200ET (156hp)
En oo asiaan perehtyny, mutta ajattelisin että tämä riittää omavalmistemoottorin määritelmään...
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Tässä topikissa on nuo kaikki mitä tarvitsee tietää kun lähes kaksisataa heppaisen ladan laittaa kilpiin: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... *&start=30
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
kyllä kai sen jossain saa leimattua.
laillista tai ei mutta typeriä sääntöjä voi tulkita myös typerästi pää asiahan on että se on leimassa kyseisellä tekniikalle:)
laillista tai ei mutta typeriä sääntöjä voi tulkita myös typerästi pää asiahan on että se on leimassa kyseisellä tekniikalle:)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Hieno rojekti! Ei muutaku Ladalla kärkeen kiilaten sitten 

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Tässä muutama kuva itse laitteesta (uudempia kuvia laitan kunhan saan koneelle saakka ensin ne)
http://kuvaton.com/k/YKna.jpg
http://kuvaton.com/k/YKnY.jpg
http://kuvaton.com/k/YKny.jpg
Ja kiitosta vaan kaikille kannustuksesta
http://kuvaton.com/k/YKna.jpg
http://kuvaton.com/k/YKnY.jpg
http://kuvaton.com/k/YKny.jpg
Ja kiitosta vaan kaikille kannustuksesta

Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
En tiedä muista konttoreista mutta Lempäälässä ainakin kaatuisi tuohon iskutilavuuteen, volvon konehan on 2 litrainen. Ei twin camiakaan saa kaksi litraisena laillisesti ladan pellin alle...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Kannattaa varmaan vaihtaa paikkakuntaa, jos tuo on linjaus sielläpäin.
On nimittäin ihan yössä tuo käytäntö.
On nimittäin ihan yössä tuo käytäntö.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
niin 1700+25% ei siis mitään estettä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
siis le fu? siis ladaan saa laittaa koneen jossa vakiona yli 100,8hv jos se luokitellaan omavalmistemoottoriksi? Itse tiedustelin Omegan 20se (120hv) laittoa Ladaan jos dynotan siitä sallitun tehomäärän (alle 100,8hv) mutta olivat sitä mieltä että ei onnistu,pitää olla tehokkain eli lada 1700 + 20% eli 100,8hv niin saa lailliseksi.. eli jos minä nakkaan omegan koneen kylkeen turbon ja meqasquirtin ja dynotan 98hv niin saan sen lailliseksi?! vai onko tämä sitä konttorikohtainen paikkakunnasta riippuen ja kuinka korruptoinut katsuri sattuu kohdalle
Lada 21044 1700i -96
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Ilmeisesti juurikin näin - vaihda konttoria suosiolla... palveluammatissahan ne inssit nykyisin on.MrKz kirjoitti:siis le fu? siis ladaan saa laittaa koneen jossa vakiona yli 100,8hv jos se luokitellaan omavalmistemoottoriksi? Itse tiedustelin Omegan 20se (120hv) laittoa Ladaan jos dynotan siitä sallitun tehomäärän (alle 100,8hv) mutta olivat sitä mieltä että ei onnistu,pitää olla tehokkain eli lada 1700 + 20% eli 100,8hv niin saa lailliseksi.. eli jos minä nakkaan omegan koneen kylkeen turbon ja meqasquirtin ja dynotan 98hv niin saan sen lailliseksi?! vai onko tämä sitä konttorikohtainen paikkakunnasta riippuen ja kuinka korruptoinut katsuri sattuu kohdalle
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
tämä toiminee vissiin toisinkinpäin? Lähinnä ladan 1700 koneeseen laitetaan kaasari ja turbo -> omavalmiste? lueskelin muita sivuja aiheesta niin, muut olivat vaihdelleet vielä kansia ja veivejä yms koneeseen. Jolloin kone on varmasti omavalmiste. eli 1200:sen kansi vielä päälle.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 2105 1500 -> b200ET tekniikan vaihto (laillisesti)
Elikkäs käviköhän mulle nyt niin että kun kävin A-Katsastuksessa kysymässä aiheesta lada 1200--> opel c20ne 8v,näytettiin punaista valoa,mutta jos menen tuonne ylivieskan puolelle safarille niin saan muutoskatsastettua ladan vaikka tolla omegan koneella + säädettävä ruisku = omavalmistemoottori,konelan todistus ja dynolappu 100hv ja leima lappuun? A-katsastus kuitenkin isomman konsernin katsastusasema eikä yksityinen niin ovat siellä tarkempia,ainakin a-katsastuksen inssisetä itse puhui kun jututin että nykyään ovat niin tarkkoja koska jos saavat tietää korkeammalla taholla että on jättänyt ilmoittamatta jos valo palanut tai joku vastaava yms. pienempi vika,josta pitää tehdä korjauskehotus,jättää tekemättä,niin tulee hirveä paperisota ja selvitys,miksi jättänyt tämän tekemättä joten on nykyään on tarkempi vaikkei välillä kiinnostaiskaan..
Eli pitäsköhän käydä jossakin mukavemmassa konttorissa vierailemassa ja kysymässä tota opelin koneen laittoa ja jos näyttää vihreätä valoa, kaverilta opelin kone hakemaan ja ahdinta kylkeen
ja tossa taannoin tarinan kuulin nivalan konttorilta nappisilmästä jossa 2l tc turbotekniikka ja eivät nivalassa hyväksyneet,mutta mennyt nappisilmäänsä näyttää ylivieskassa niin siellä ei ollut mtn ongelmaa
Eli pitäsköhän käydä jossakin mukavemmassa konttorissa vierailemassa ja kysymässä tota opelin koneen laittoa ja jos näyttää vihreätä valoa, kaverilta opelin kone hakemaan ja ahdinta kylkeen

ja tossa taannoin tarinan kuulin nivalan konttorilta nappisilmästä jossa 2l tc turbotekniikka ja eivät nivalassa hyväksyneet,mutta mennyt nappisilmäänsä näyttää ylivieskassa niin siellä ei ollut mtn ongelmaa
Lada 21044 1700i -96